Filmowa Dominika: Pitch Perfect, Dekalog I, Maska Zorro, Dary Anioła: Miasto kości, czyli 4 in 1 :)

Udostępnij ten post

wiem, wiem długo mnie tutaj nie było:(  chyba chandrę jakąś złapałam bo wiecznie nic mi się nie chce. Weny na pisanie czegokolwiek( nawet zadań domowych z polskiego- co akurat uwielbiam) nie posiadam. Kilka zaczętych recenzji występuje pod postacią roboczą, nie potrafię napisać w miarę porządnego zdania;((
Ale nie chcę narzekać za bardzo, więc przechodzę do sedna sprawy. W listopadzie oglądnęłam pięć filmów bodajże, gdzie tylko jeden zrecenzowałam. A że nie chce mi się pisać całych recenzji to zrobię jedną zbiorową :))

Pitch Perfect (2012)

Pitch Perfect (2012)Beca, studentka pierwszego roku na Barden University, dołącza do damskiego chóru szkolnego- The Bellas, który startuje w zawodach a capella.
Taki opis znajduje się na filmweb.pl i w zasadzie to jedno zdanie opisuje cały film. Bez większych szczegółów i mniejszych szczególików oczywiście :) Jest to komedia muzyczna, nic wygórowanego, ale świetnie się ogląda. Po raz pierwszy natknęłam się na film, przy okazji przeglądania youtube'a , gdzie znalazłam piosenkę "Cups". Była fajna więc wrzuciłam film na listę "kiedyś obejrzę" :)
I jestem ogromnie zadowolona :) Liczę że powstanie druga część-oby równie dobra jak pierwsza :)
Główne role: Anna Kendrick, Skylar Astin, Rebel Winson
Reżyseria: Jason Moore
Moja ocena: 10/10






Dekalog I (1988)
Pierwsza odsłona dziesięcioczęściowego cyklu. Opowiada ona o racjonaliście, któremu komputer zastępuje Boga. Tego samego uczy także syna. Że nauka i racjonalizm mogą wystąpić jako substytut Boga. Jako kontrast występuje tutaj ciotka chłopca, która jest głęboko wierzącą katoliczką.
Cóż mogę powiedzieć? Film ten obejrzałam w ramach zajęć lekcyjnych. I musze powiedzieć że sama nigdy nie sięgnęłabym po niego. Albo powiem inaczej- podobno nigdy nie mówi się nigdy, więc na pewno nie obejrzałabym tego filmu w najbliższej przyszłości gdybym nie musiała. Nie dlatego, że jest nudny czy głupi, tylko dlatego, że oglądany z przymusu.

Główne role: Henryk Baranowski, Maja Komorowska, Artur Barciś
Reżyseria: Krzysztof Kieślowski
Moja ocena: 7/10


 
Maska Zorro (1998)

Maska Zorro (1998)Gubernator w Meksyku, Montero, morduje żonę Zorro, porywa córkę, a jego samego wtrąca do więzienia. Po latach Don Diego(alias Zorro) szuka następcy, który zemści się na wrogu.

Film oglądałam po raz nie wiem który, i uwielbiam go :)
Co tu dużo mówić- Genialna obsada, świetne wykonanie- nic dodać nic ująć :)
Dowiedziała się, ze istnieje również druga część, jednak z jej opisu wynika, że już niekoniecznie tak ciekawa jak pierwsza.

Główne role: Anthony Hopkins, Antonio Banderas, Catherine Zeta-Jones
Reżyseria: Martin Campbell
Moja ocena: 10/10





Dary Anioła: Miasto Kości (2013)

Dary Anioła: Miasto kości (2013)Oj tutaj to myślę, z fabuły nie trzeba pisać, zainteresowanych odsyłam tutaj gdzie jest recenzja książki o tym samym tytule :)
Co do filmu- powszechnie wiadomo, że żadna ekranizacja nigdy nie będzie lepsza od książki. Tutaj jest tak samo, niemniej jednak nie mówię że źle. Lily Collins to doskonała Clary. I tutaj stwierdzam, że tak samo, albo bardzo podobnie wykreowała się ona w mojej wyobraźni. Co do Jace'a (Jamie Campbell Bower) wyobrażałam go sobie całkowicie inaczej. Jest on inny niż w książce, ale równie przystojny ;) Przyczepić bym się mogła co do tego, że w książce był bardziej zarozumiały czy arogancki- a tutaj w filmie.. tak jakby troszkę zgrzeczniał. Było kilka jego  genialnych tekstów, jednak to nie to samo.
Postacie Simona, Aleca czy Isabelle- bardzo przypadły mi do gustu. Tak samo było z matką Clary, Hodge'em czy nawet Valentinem( swoją drogą aktor jest boski). Inaczej natomiast wyobrażałam sobie Luke'a. W mojej głowie ukształtował się obraz przystojnego super faceta, a w filmie było on taki.. nijaki.
Film miał piękną ścieżkę dźwiękową, która cały czas mnie zachwyca♥
Zapraszam do posłuchania :)

Główne role: Lily Collins, Jamie Campbell Bower, Kevin Zegers
Reżyseria: Harald Zwart
Moja ocena: 10/10




Wszystkie zdjęcia i opisy pochodzą ze strony: filmweb.pl

PS Zapraszam o tutaj , czyli na moją podstronkę konkursy, gdzie kilka nowych i ciągle trwających konkursów i rozdawajek  ;)

8 komentarzy :

  1. Najpierw potem film, jeśli chodzi o Miasto Aniołów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Miasto Kości i Pitch Perefct chętnie bym obejrzała ;)
    Ale jeżeli chodzi o Miasto Kości to najpierw książka potem film ;)

    Zapraszam do siebie na konkurs :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam żadnego z tych filmów, ale marzę o tym, aby obejrzeć ,,Miasto kości''.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dary Anioła widziałam i podobały mi się choć wolałabym żeby fabuła nie była momentami "taka naiwna" ;) Maski Zorro już dokładnie nie pamiętam, ale przyjrzę się PP

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj w filmach to mam takie braki, że to wstyd :(

    OdpowiedzUsuń