Cassandra Clare- "Miasto popiołów"

Udostępnij ten post


Miasto popiołów - Cassandra Clare





Autor: Cassandra Clare
Tytuł: "Miasto popiołów"
Seria: Dary Anioła #2
Rok polskiego wydania:  2009 --- 2013
Moja ocena: 10/10
Zdjęcie okładki pochodzi z : http://lubimyczytac.pl/







Życie Clary nie jest już normalne. Odkąd dowiedziała się, że jest Nocnym Łowcą, zmieniło się ono  o 180 stopni. Jej matka jest  w stanie magicznego uśpienia, Jace okazuje się być jej bratem, a wszystko to komplikuje na dodatek przybycie Inkwizytorki. Czy Clary sobie poradzi?

W drugiej części Darów Anioła, autorka bardziej skupiła się na wątku akcji, niż na wątku romantycznym. No bo co tu dobrego wymyślić, gdy panuje przekonanie, że dwójka głównych bohaterów to brat i siostra?
Przekonać Clary, ze lepiej jej będzie z Simonem? Bzdura. Jace musi być z Clary i już- takie mniej więcej myśli nawiedzały mnie przy czytaniu ;)

Wielu uważa ze jest to gorsza część niż jej rodzeństwo. Ja myślę, że Jace stał się trochę sympatyczniejszy... ale uwaga- tylko trochę. Dalej możemy podziwiać jego sarkastyczne uwagi, i jest to kolejna książka z genialnymi cytatami.
Dialogi między bohaterami są rewelacyjne. Nie ma tu czasu na nudę, zawsze coś się dzieje. 

„– Co robisz? – zapytał Alec, klękając przy migotliwej ścianie więzienia. (...) – A tak, przyszło mi do głowy, że poleżę sobie na podłodze i trochę powije się z bólu – odburknął. – To mnie relaksuje. – Naprawdę? A... jesteś sarkastyczny”

Nie mam na co narzekać. Nawet jakbym chciała się przyczepić, to ciężko coś znaleźć. Cassandra Clare stworzyła, i genialnie opisała świat Nocnych Łowców i bardzo jej za to dziękuję ;)
Genialna seria, a najfajniejsze jest to że jeszcze druga połowa przede mną ;)

„Skoro nie możesz powiedzieć prawdy ludziom, na których najbardziej ci zależy, w rezultacie samego siebie też oszukujesz.”

14 komentarzy :

  1. Eh .. przede mną ciągle tom pierwszy .. :c Ale koleżanka ma także .. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Jace'a i jego teksty to po pierwsze haha <3
    Po drugie, nie jestem fanką serii, ale trzeba przyznać, ze jest dość wciągająca, a bohaterowie są świetni i szybko potrafią wzbudzić moją sympatie :)
    Przede mną już ostatnia wydana część serii, jestem pewna, że będzie równie dobra jak poprzednie :)
    xo, A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiedziałam, że stanę się wielką fanką Jace'a i całej serii po przeczytaniu kilku pierwszych zdań ^^

      Usuń
  3. Może kiedyś przeczytam tą serię:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chciałabym przeczytać "Dary Anioła", jak i "Diabelskie maszyny" - po kolejnej pozytywnej recenzji twórczości Clare czuję, że wręcz coś mi się stanie, jak nie przeczytam choć jednej książki tej pisarki w 2014 :D
    Pozdrawiam,
    izkalysa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co to "Diabelskich maszyn" to jest nas dwie, tez mam ochotę poznać tych bohaterów ;))
      Postanowienie na 2014 rok: Przeczytać coś z dorobku pani Clare :DD

      Usuń
  5. Haha, jak przeczytałam ten akapit z łowcą i magicznym uśpieniem wybuchnęłam smiechem, ale wiesz co - myslę ze kiedy tylko znajdę taki na 100% wolny od świata termin, to z nieukrywaną radością poczytam obie części! Tak mnie ci łowcy rozbawili... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no bo dla mnie to było magiczne uśpienie ^^
      życzę Ci, żebyś znalazła ten czas ;))

      Usuń
  6. Doomi fajna recka! mnie także podobała się ta seria, ale im dalej do końca tym miała więcej wad...ale to już moja opinia;) mam nadzieje, że Ty się nie zawiedziesz;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a dziękuję ;)
      nawet nie strasz- mam nadzieję, ze do końca będzie rewelacyjna :DD

      Usuń
  7. Jestem ciekawa tego fenomenu, serie maja to do siebie, że wypadają poszczególne części bardzo rozbieżnie, tutaj widać , że całość utrzymana jest na wysokim poziomie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na mój gust- zdecydowanie wysoki poziom jak na tą literaturę ;)

      Usuń