Mathilde Bonetti-"Love Factor"

Udostępnij ten post

    





Autor: Mathilde Bonetti
Tytuł: "Love Factor"
Rok polskiego wydania: 2011
Ocena: 9/10
Zdjęcie okładki pochodzi z: http://lubimyczytac.pl/








   
    "Po prostu śpiewam. Kiedy śpiewam, czuję się, jakbym szła po tęczy..."
Pewnie niewielu z Was, pamięta to zdanie. Niemniej jednak pojawiło się ono, tu na blogu, przy okazji prezentowania Wam stosu, w którym ta książka się pojawiła. Wspominałam też , że dzięki temu zdaniu na przedniej części okładki- wybrałam właśnie tę książkę. Uznałam ,że skoro cytat fajny, to książka również może okazać się ciekawa. No i była:)

     Książka opowiada historię osiemnastoletniej Estelli, której największym marzeniem jest śpiewanie.
Niestety jej ojciec, od zawsze się temu sprzeciwiał. Uważał, że powinna pracować w rodzinnej firmie, a później zostać jej właścicielką. Wiecie- to ta historia, gdy rodzic dyktuje nam jak mamy żyć. I w takich momentach przeważnie występuje bunt. Estella powoli zaczyna rozumieć, że z własnym życiem może zrobić co zechce, a nie to co karze jej ojciec. Z pomocą przychodzi jej przyjaciółka Franceska, która zapisuje ją na casting do słynnego programu telewizyjnego- "Muzyka Marzeń".
Estella nie jest przekonana do tego pomysłu. Boi się skrzywdzić ojca, który pokładał w niej wielki nadzieje.

   Do głosu dochodzi jednak jej druga, nowa bardziej dorosła 'ja". Dziewczyna idzie na przesłuchanie i dostaje się do programu. Spotyka tam Laurę-genialną saksofonistkę, Borisa, który na długo zapadnie jej w pamięć oraz Ivano- przystojnego producenta show. Estella będzie musiała się  też zmierzyć z Valerią- dziewczyną która bardzo chce aby odpadła ona z programu.

     Książka ta to zwykła młodzieżówka, nie odznacza się niczym szczególnym. Nie jest z gatunku tych co wnoszą w nasze życie jakieś wartości, ani nie jest gatunkiem "wysokich lotów".
Niemniej jednak bardzo mi się podobała. Przeczytałam ją  w zaledwie kilka godzin, nie mogąc się od niej oderwać.

     Autorka ukazała problemy z rodzicami, problemy z facetami oraz chamstwo ludzi, którzy chcą kogoś wyeliminować, by tylko zdobyć upragnione zwycięstwo.
Bardzo spodobały mi się nakreślone przez  nią postacie-a zwłaszcza Boris i Estella.
Muszę przyznać, że nazwy piosenek, które pojawiały się w książce, były mi znane. Może nie wszystkie, ale większość. M.in. pamiętna melodia z "Króla Lwa"- Can you feel the love tonight?
No bo któż tego nie zna:)

    To teraz przejdźmy do minusów- a właściwie jednego minusa. Autorka bardzo ogólnie przedstawiła pracę w telewizji. Ot tam- kilka zdań gdzie idą i co robią. Beż żadnego zagłębiania się w temat, bez żadnych szczegółów. Jak na książkę, która jest prawie w całości na temat TV show, to było jak dla mnie za mało.

    Myślę, że jest to jedna z lepszych młodzieżówek, jakie do tej pory czytałam. Żałuję tylko, że tak późno zabrałam się za jej czytanie:))


12 komentarzy :

  1. trzeba korzystac z okazji, ze zaliczam sie jeszcze do kregu mlodziezy i przeczytac ta ksiazke, bo widac, ze warto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, postaram się przeczytać. Lubię takie książki. Są idealne jak dla mnie :) Livresland.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta książka jest naprawdę niesamowita:)

      Usuń
  3. Książka może być bardzo fajna. Chętnie się za nią rozejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O! Piosenka z "Króla Lwa"! <3
    Chętnie książkę przeczytam!
    Mam ostatnio świra na punkcie gwiazd i ich życia xd

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się naprawdę ciekawie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie do końca moja tematyka;) ale post wyśmienity...z młodzieżówek wolę fantastykę;)) czekam na kolejną Norę;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. recenzja jednej z książek Nory Roberts już niedługo :DD

      Usuń