Powiedz mi szczerze Book tag

Udostępnij ten post













Dzisiaj przedstawiam Wam TAG, który na polską blogosferę przeniosła Ola i od niej też dostałam nominację do wykonania. Muszę przyznać, że jeszcze nie odpowiadałam na pytania, które dotykałyby tematu emerytury, głodu i przedmów w jednym, a jednocześnie cały czas były związane z literaturą. Zapraszam!


1) Książka, która mieszka na Twojej półce najdłużej?
Przypuszczam, że "Dzieci z Bullerbyn" albo "Piątka z Zakątka", które dostałam swego czasu od rodziców.

2) Co czytasz obecnie? Jaką książkę przeczytałaś ostatnio? Jaka książka czeka na Ciebie w kolejce?
Obecnie czytam "Błąd" Elle Kennedy oraz "Serca w pułapce" Adriany Popescu. Ostatnio przeczytałam "Urok Grace'ów", co do której mam pewne zastrzeżenia- moja opinia tutaj. W kolejce czeka na mnie "Kamieniarz", czyli trzeci tom serii kryminalnej Camilli Lackberg.

3) Jaką książkę wszyscy kochają, a Ty jej nienawidzisz?
Nienawiść to mocne słowo i nie ma książki, którą darzyłabym takim uczuciem. Są jednak tytuły, jak na przykład "Maybe someday" czy "Bez słów", które wszyscy kochają, a ja średnio za nimi przepadam. Zaraz po przeczytaniu moja ocena była bardziej pochlebna, ale teraz widzę tylko masę słodkości wylewającej się z kartek i brak odwagi (w przypadku Sheridan) by z sensem to zakończyć.

4) Jaką książkę wciąż powtarzasz sobie, że przeczytasz, ale sama dobrze wiesz, że tego nie zrobisz?
Nigdy nie wiem czy moje gusta książkowe się nie zmienią i jednak przeczytam jakiś tytuł, którego nie planowałam... ale jest jedna książka, do której zabierałam się już kilka razy i wciąż bez sukcesu. Mowa o "Buszującym w zbożu", którego zaczynałam dobre cztery razy i z każdym kolejnym moja pewność, że kiedyś to przeczytam- maleje.

5) Jaką książkę planujesz przeczytać na emeryturze?
Ło matko, aż tak daleko w przyszłość nie wybiegam i na pewno nie planuję mojego TBR na kilkadziesiąt lat do przodu :D

6) Odwieczny problem z ostatnią stroną - czytasz od razu czy spokojnie czekasz na to, jak skończysz całą książkę?
To zależy. Często jak książka średnio mi się podoba, zerkam na kilka kartek od końca i czytam, żeby dowiedzieć się czy będzie tam coś, co będzie warte mojej dalszej uwagi. Tego nie uważam za coś złego, natomiast jest jeszcze inna sytuacja. Taka, kiedy książka mega mi się podoba i już nie mogę usiedzieć na miejscu z niecierpliwości, żeby przekonać się co się wydarzy, więc zaglądam pod koniec.  To jest niedobre postępowanie, ale często tak robię i nie umiem się z tego wyleczyć :D

7) Przedmowy, posłowia, wprowadzenia - są potrzebne czy to tylko marnowanie czasu i papieru?
Uwielbiam! Zawsze czytam podziękowania i szukam jakichś znajomych nazwisk. Często jest tak, że znajomi autora to również pisarze i wymienia się ich w takich rzeczach. A ja wtedy szukam w pamięci czy czytałam coś od Pana X. Miło jest też, jak wymienia się polskie Wydawnictwa, które przyczyniają się do sukcesu książki na naszym rynku wydawniczym. I wydaje mi się, że takie podziękowania to w pewnym sensie chwila na poznanie autora, który napisał coś co nam się spodobało (bądź nie, w zależności od sytuacji).

8) Z jakim bohaterem książkowym chciałabyś zamienić się na życia?
Z żadnym. Wiadomo- są bohaterzy, których życie mnie fascynuje, ale moje też jest fajne i za nic w świecie bym go nie oddała.

9) Czy masz jakąś książkę, którą wiążesz ze szczególnym okresem w swoim życiu?
"Na krawędzi nigdy" zapoczątkowało moją miłość do siebie samej. Ja wiem jak narcystycznie to brzmi, ale dobrze jest widzieć w sobie przyjaciółkę i uśmiechać się do siebie w lustrze ze słowami "dajesz czadu!". Wtedy zaczynałam poznawać siebie i to czego pragnę, przeanalizowałam moje dotychczasowe życie i wyrzuciłam złe uczucia do niektórych osób. Od tego momentu minęły ponad dwa lata, a ja choć pamiętam moje życie "przed", to jednocześnie czuję, że od zawsze byłam taka jak teraz.

10) Opowiedz o książce, którą zdobyłaś w jakiś nietypowy sposób.
Moje książki to zakupy własne, prezenty, zdobycze konkursowe i wymianowe i w sumie chyba nic więcej. Nie zdobywam książek w fascynujących okolicznościach ;)

11) Jakiej książce pokazałaś najwięcej miejsc?
Oj nie mam pojęcia. Zazwyczaj kiedy mogę pokazać książce miejsce, to jest to autobus, dworzec, czasem ławka w parku. Ale zabieram tam różne tytuły, te które aktualnie czytam.

12) Lektura szkolna, która, gdy musiałaś ją przeczytać, zdawała się być koszmarem, ale później ją doceniłaś?
"Chłopi" tom pierwszy ( bo tylko tyle czytałam xd). Na początku bardzo przeszkadzał mi staropolski język i słowa, których znaczenia nie zawsze znałam. Jednak jak tak teraz myślę, to uważam że to naprawdę ciekawa opowieść o polskiej wsi i o ludzkich zachowaniach- trochę ciężko napisana, ale jednak nie żałuję że znam choćby ten jesienny kawałek.

13) Książki nowe czy używane?
Każde z nich mają swoje plusy. Lubię czytać książki z biblioteki, bo mają tam naprawdę dużo tytułów i to nawet nowości wydawniczych. Są używane, czytane przez innych, ale dla mnie to wiadomość, że są ludzie którzy kochają to robić tak samo jak ja. Lubię też kupować książki z outletów czy innych tego typu rzeczy- są tańsze to raz, ale przygarniając taką książkę, lekko zniszczoną, mam wrażenie że ratuję ją od zapomnienia. No bo nie wszyscy chcą coś takiego, wolą kupić nówkę sztukę nieśmiganą. Jednak czasem i ja zaopatruję się w lśniące i pachnące drukiem cudeńka- od tego są, żeby je kupować :)

14) Czytałaś coś Dana Browna?
Tak, "Kod Leonarda da Vinci". Bardzo mi się podobał i w przyszłości planuję sięgnąć po kontynuację.

15) Ekranizacja, która podobała Ci się bardziej niż książka?
Lemoniada Gada- ten film mogę oglądać setki razy, za każdym razem mnie zachwyca i nigdy nie nudzi. Papierowe miasta miały w sobie to coś, chociaż książka też była ciekawa. I zdecydowanie Szkoła uczuć na podstawie książki Sparksa. Nie przepadam za autorem ( chociaż akurat "Jesienna miłość" wyszła mu nawet znośnie muszę przyznać), za to film od lat należy do czołówki najwspanialszych i najważniejszych w moim życiu.

16) Czy czytałaś kiedyś książkę, która sprawiła, że poczułaś się głodna?
Nie kojarzę takiej. Książki rzadko sprawiają, że czuję głód, chyba że za długo przy jakiejś posiedzę i stracę poczucie czasu ;)

17) Czy jest osoba, z której polecenia książki zawsze czytasz?
Są blogerki, które mają tak bardzo podobny gust do mojego (pozdrowienia dla Meredith!), że po prostu możemy wymieniać się tytułami i poleceniami. Jednak w realnym życiu to raczej ja polecam innym książki, a nie oni mi.

18) Książka, która nie jest jedną z tych, po które często sięgasz, ale która bardzo ci się podobała?
"Bez rąk, bez nóg, bez ograniczeń". To pewnego rodzaju biografia, a tych raczej nie czytam, ale świadectwo wiary i miłości jakie wyznaje Nick Vuijcic w połączeniu z jego odwagą i niesłabnącą determinacją by dobrze żyć, sprawiły że pokochałam tę książkę.

Te pytania są tak fajne, że z przyjemnością przekazuję je dalej do:
Limonette
Gosi
 Karoliny

11 komentarzy :

  1. Rzeczywiście, bardzo fajne pytania ;) Ale ja bym chciała przeczytać "Kod Leonarda da Vinci"!
    Buziaki!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Piąteczka, też średnio przepadam za ,,Maybe Someday"! ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. "Bez słów" faktycznie jest słabe. Cieszę się, że ktoś się ze mną zgadza :D Jednak moje serduszko krwawi, gdy napisałaś, że nie przepadasz za Sparksem. To właśnie jeden z moich najukochańszych autorów, po którego książki mogę sięgać w ciemno, a i tak wiem, że będą dobre ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana, dziękuję za nominację. Oczywiście odpowiem, ale... jak zauważyłaś lub nie, mój blog uśpiłam na tydzień :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że to było na czasie i nie odpowiedziałam!!! :D tag będzie jutro na blogu :P

      Usuń
  5. O rany, o emeryturze też jeszcze nie myślę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Film Lemoniada Gada był świetny, a co do Chłopów też się zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zakończenie ''Bez słów'' - tragedia. Już chyba kiedyś u ciebie to pisałam :D. Mogłabym je zaliczyć do najgorszych zakończeń jakie czytałam :D. Co do ''Maybe Someday'' to uwielbiam tę historię. Fakt, jest przesłodzona, ale w czasie w jakim ją czytałam, chyba potrzebowałam czegoś takiego :).

    OdpowiedzUsuń
  8. "Buszującego w zbożu" czytałam na zajęcia z literatury, więc była to lektura obowiązkowo - ale miło ją wspominam. Autorkę "Maybe Someday" lubię tak sobie - jej powieści nie należą dla mnie do grupy takich, do których bym wielokrotnie wracała - a tylko takie uważam za swoje ulubione :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Film "Szkoła uczuć" jest świetny, ale pierwowzoru nie czytałam. Może kiedyś to zmienię, bo jedyna książka Spraksa, jaką udało mi się przeczytać, czyli "Ostatnia piosenka" była bardzo dobra.
    Też lubię czytać podziękowania - autorzy nieraz potrafią ciekawe rzeczy pisać :) Zresztą często wyjaśniają w jakich okolicznościach powstawała książka, w kryminałach czy Sci-fi sprostowują niektóre rewelacje czy wyjaśniają, kto im pomagał w bardziej naukowych kwestiach - dla mnie to ciekawe informacje ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny tag! Chyba go zrobię, bo naprawdę mi się spodobał :) I co ważniejsze- ciekawe odpowiedzi! ^^

    Pozdrawiam!
    volusequat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń