Przygotowania do świąt BOOK TAG

Udostępnij ten post

Kilkanaście dni temu Justysia nominowała mnie do TAG'u, którego nazwę macie w opisie posta,a ja dziś na niego odpowiadam. Będzie świątecznie, zimowo... i bardzo długo, także radzę sobie przygotować kubek gorącej herbaty :)  Warto dodać, że jest to autorski TAG Justysi i Kitty i dziewczyny dopasowały naprawdę świetne kategorie, jak tak czytałam, to myślałam, że to pewnie już koniec, a tu nie :))




OZDOBY- Ubierasz swoją domową biblioteczkę na święta? Jeśli tak, jak to wygląda? (pochwal się zdjęciem).
W tamtym roku po raz pierwszy ubrałam moją biblioteczkę w lampki i w sumie są one moją jedyną dekoracją świąteczną ;) W tym roku wygląda ona tak:


Są światełka, jest choinka, jest pluszowy renifer. Wybaczcie jakość zdjęcia, ale nawet przy najlepszym oświetleniu, moja biblioteczka tego światła nie doświadcza. A dzisiaj u mnie jest pochmurno :)

LIST DO MIKOŁAJA-Stwórz swoją listę rzeczy, które kochasz
Kocham herbatę
Kocham moje białe trampki (jedyny dopuszczalny kolor trampek)
Kocham książki
Kocham naklejki, zeszyty i wszystkie inne dekoracyjne pierdoły
Kocham kubki
Kocham mój bordowy lakier do paznokci
Kocham sukienki i spódnice
Kocham zdjęcia
Kocham ciepłe koce
Kocham rękawiczki
I kocham wiele innych rzeczy, ale ten list do Mikołaja jest wystarczająco długi :)

MIKOŁAJ-Grubaśna książka, która była przyjemna
Właśnie do mnie dotarło jak mało grubych książek czytam. Ale coś jednak jest, więc z tego małego grona wybieram "Czarne wzgórza" Nory Roberts.

PREZENTY- Robienie ich to nie lada wyzwanie. Czy w Twoim otoczeniu masz kogoś kogo obdarujesz książką? Jeśli tak, to kogo i jaką?
Osobiście uwielbiam prezenty dostawać i je przygotowywać. Nie podzielam zdania reszty ludzi, który uważają to za kłopot i odwieczny dylemat co kupić- ja zawsze wiem, co może kogoś ucieszyć. Problem w tym, że chyba tylko ja. Dlatego w mojej rodzinie często idzie się na łatwiznę i w prezencie daje się pieniądze ze słowami: "Sama najlepiej wiesz co chcesz, więc to sobie kup". A jak dla mnie to trochę przykre, że ktoś nie chce poświęcić dla mnie tych kilkunastu minut, żeby zamiast tych pieniędzy pomyśleć, co mogłoby sprawić mi radość. Ja sama przygotowywałam w tym roku prezent dla Patrycji, w ramach wymianki książkowej i sprezentowałam jej "Koronę w mroku" :)

KARTKI ŚWIĄTECZNE-Przemiłe zaskoczenie książkowe tego roku
Przede wszystkim "Endgame". Zostałam bardzo, ale to bardzo pozytywnie zaskoczona i jest to zdecydowanie jedna z lepszych książek tego roku.



REKLAMY ŚWIĄTECZNE-Książka, która mimo iż Cię wkurzała, okazała się być w porządku
Jak książka mnie wkurza, to mnie wkurza, a nie okazuje się być w porządku ;) Na siłę może dopasowałabym pierwszą część "Chłopów" Reymonta- wiele rzeczy mi nie pasowało, ale jak patrzę z perspektywy czasu, to była jedną z lektur, które czytałam bez presji czasu i nagonki, co się ceni. A na dodatek mi się podobała.

ŚNIEG-Dlaczego lubisz/nie lubisz śniegu?
Jestem jesienną dziewczyną, więc to właśnie jesień kocham najbardziej, ale zima to chyba moja druga w kolejności ulubiona pora roku. Jestem jak najbardziej ciepłolubna i nienawidzę  zwlekać się z łóżka wcześnie rano, ale kiedy wychodzę z domu, jest ciemno, dookoła śnieg, a przede mną 15 minut spaceru- jestem w niebie. O wiele bardziej wolę taką pogodę od letniego "wychodzę rano jest chłodno, wracam i mogę umierać z gorąca". Ja naprawdę lubię śnieg, byle był biały, czysty i lepki ;) A nie jakieś imitacje. No i kurczę- Boże Narodzenie i śnieg się uzupełniają, a kto nie kocha świąt?

BAŁWAN-Zbuduj bałwana z ulubionych książek
Moje nikłe zdolności artystyczne i dodatkowo brak pomysłu nie pomagają mi tego bałwana ulepić :)

PIOSENKI ŚWIĄTECZNE-Książka, która leżała przez długi czas na Twojej półce, aż wreszcie doczekałaś się jej przeczytania
"Malfetto. Mroczne piętno" przeleżało prawie rok, aż w końcu po nią sięgnęłam. I ludzie, to było tak genialne, że czytajcie, póki jeszcze tu jesteście i pamiętacie tytuł ;)

JINGLE BELLS-Czyli co najbardziej kojarzy Ci się ze świętami?
Mandarynki. Śnieg. Kolędy. Choinka. Lampki.



KULA ŚNIEŻNA-Książka, która wywróciła Twoje życie do góry nogami
"Na krawędzi nigdy". To bardzo ważna dla mnie książka i wiele z  niej wyniosłam. Tylko osoby, które czytały i czują podobnie, wiedzą co mam na myśli :)

MANDARYNKI-Książka, którą kochasz za jej idealny styl, tak jak kochamy mandarynki za idealny smak
"Misja Ivy". Nie jest to gruba książka ( i wciąż ubolewam, że nikt nie chce wydać kontynuacji ekhem) i w sumie nie jest jakaś wybitna, ale czyta ją się rewelacyjnie. Ja po skończeniu miałam ochotę zakopać się pod kołdrą, przeżyć TO zakończenie i na nowo zacząć czytać. Serio.

PIERNICZKI-Słodka książka, po której miałaś kaca książkowego uniemożliwiającego dalsze czytanie.
Nie miewam kaca książkowego po słodkich książkach. Ten występuje u mnie przy jakiejś niesamowicie genialnej książce, a te słodkie zazwyczaj są na raz.

CHOINKA- Książka ze śliczną, zimową okładką
Mam dwie. W zasadzie jedna jest bardziej świąteczna- mam na myśli "Księgę wyzwań Dasha i Lily", a druga stricte zimowa, czyli "Podaruj mi miłość".

KOLĘDA-UKOCHANA KOLĘDA Z DZIECIŃSTWA
Może jestem mało oryginalna, ale jest to "Przybieżeli do Betlejem" :) A na chwilę obecną, , moją ulubioną piosenką świąteczną jest "Kolęda dla nieobecnych". Zawsze się wzruszam, słuchając jej, ale chyba właśnie to jest w niej takie piękne.



BOMBKI, ŁAŃCUCHY, ŚWIATEŁKA-Jak przygotowujesz się do tegorocznych świąt?
Przede wszystkim ważny jest da mnie czas Adwentu, czas radości i staram się smucić jak najmniej. Przygotowuję się przede wszystkim duchowo, bo w sumie o to tutaj najbardziej chodzi. Z rzeczy przyziemnych? Na pewno piekę pierniczki, których w tym roku wyszło ponad 300 :D Przy okazji-mam rewelacyjny przepis na te ciasteczka- mogę podać :D

BIAŁY OBRUS-Książka czysta, bez wad
Każda książka ma jakieś wady, choćbym usilnie próbowała temu zaprzeczyć. Ale nie da się ukryć, że są takie tytuły, które są dla mnie po prostu ważne i nawet jeśli są tam błędy, to ja ich nie widzę. Żeby się nie powtarzać, takimi książkami są  "Lato drugiej szansy" czy "Aż po horyzont" Morgan Matson.

WYCZEKIWANIE PIERWSZEJ GWIAZDKI-Czyli premiera na 2017 rok, której wyczekujesz
Ostatnio nie jestem na bieżąco, jeśli chodzi o takie newsy, i w sumie jakoś nie bardzo rozpaczam, ale wiem, że wydają trzecią część serii Dark Elements i to już w styczniu, tak samo jak trzeci tomu "Endgame" <3

WIGILIJNY OBIAD-Twoja ulubiona wigilijna potrawa
Myślę, że poszczególne regiony mają ciut zmodyfikowane wersje wigilijnych potraw, ale dla mnie numerem jeden pozostają kluski z makiem oraz ryby. Ale może to zależeć też od tego, że to wszystko przygotowuje moja babcia, a wiadomo że babcia, to babcia ;) I choćbym usilnie się starała, mi tak dobre rzeczy nie wychodzą ;)



ŚWIĘTA RODZINA- Bohater posiadający cudowną rodzinę/przyjaciół
Camilla z "Komedii świątecznej". Dwie siostry, w tym jedna bliźniaczka, mama, oraz mnóstwo przyjaciół. A wszystko to dodatkowo okraszone świąteczną atmosferą <3

OTWIERANIE PREZENTÓW-Ulubiony moment z książki, którą kochasz
Kocham wiele moich książek i trudno wybrać jedną z nich, a z tej jeszcze jedną scenę. Ale w żadnej mojej odpowiedzi nie padł jeszcze "Chłopak na zastępstwo" i ta całkiem, całkiem ostatnia scena z kradzionym pocałunkiem. W ogóle ten tytuł nie dość, że jest mądry to jeszcze niesamowicie przyjemny w czytaniu.

12 APOSTOŁÓW-12 rzeczy, których nie może zabraknąć w Wigilię
Choinki, kolęd, atmosfery, kompotu z suszonych owoców, opłatka, dodatkowego nakrycia przy stole, rozmów, pierwszej gwiazdki, jedzenia, śniegu, rodziny oraz siana pod obrusem.

KOLĘDNICY-Książka, którą widziałaś w 2016 roku wiele razy polecaną
Nie będzie przesadą, jeśli powiem, że jest to "Mimo moich win", do której ani mnie nie ciągnie, ani nic. Ten tytuł mnie nawet od siebie odrzuca, na dzień dobry tą okładką. Kto do tego dopuścił?



KEVIN SAM W DOMU-Czyli ulubiony film na święta
Nie lubię Kevina. Jak byłam młodsza, to ten film był i ciekawy i zabawny i przede wszystkim puszczany w święta. Teraz potrafi lecieć ze 2-3 razy do roku, a i tak jakoś omija termin 24-26 grudnia. Uwielbiam za to Listy do M,  Listy do M 2 oraz Holiday. A wczoraj po raz pierwszy obejrzałam To właśnie miłość i też mi się podobał. Warto obejrzeć choćby dla tańczącego Hugh Granta :D

PÓŁNOCNA GODZINA-Książka z bohaterem zwierzęciem
Czy jeśli ktoś jest wampirem czy wilkołakiem to liczy się jako zwierzę? :D Nie no, nie mam takiej książki, której główny bohater jest zwierzęciem, zdecydowanie bardziej wolę ludzkie formy :)

NOMINACJE:
Wykonanie tego TAGU zajęło mi prawie półtorej godziny, więc mam nadzieję, że dotarliście do końca w krótszym czasie ;)
Nominuję:
Sherry- bo wiem, że ma tematyczny miesiąc na blogu, więc może akurat znajdzie wolne okienko na ten tag, chociaż czasu już malutko :)
Tatianę- bo wiem, że miło jest przekazać dalej świąteczną radość no i chciałbym poznać Twoje odpowiedzi ;)
Karolinę- bo nie widziałam jeszcze u Ciebie tego tagu :)



10 komentarzy :

  1. Widzę tyle podobieństw u Ciebie :)
    Przede wszystkim kwestia prezentów - u mnie w domu też zazwyczaj zamiast prezentów są pieniądze, a to takie bezosobowe.. Ja lubię robić prezenty i sprawia mi to masę radości. W tym roku znalazłam idealny prezent dla mojego chłopaka i już się nie mogę doczekać jak będę mu mogła go podarować!
    Uwielbiam tę piosenkę Enej "Skrzypi wóz". Jest cudowna! I kocham ponad wszystko Listy do M i Listy do M 2. Zawsze oglądam w Święta, zamiast Kevina, który już mnie zaczyna drażnić.. Za to Listy uwielbiam, oglądałam już chyba z 5 razy i jutro będzie kolejny raz <3 "To właśnie miłość" też jest bardzo fajny :)
    Uciekam do pieczenia pierniczków! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie- bezosobowe to dobre słowo. Niby cieszą, ale tak jakoś czasem smutno ;)
      Ja też ją uwielbiam! Koleżanka mi ją podesłała i od tej pory przepadłam :D Listy do M. są boskie, już w tym roku zaliczyłam seans z nimi. To właśnie miłość też mi się podobało, ale z tego co wiem to nasze polskie Listy były wzorowane na tym filmie i według mnie nasza rodzima wersja jest lepsza <3

      Usuń
  2. Uwielbiam Chłopaka na zastępstwo <3 I już poluję na Chłopaka z sąsiedztwa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Chłopak na zastępstwo" to moje odkrycie roku <3

      Usuń
  3. Zakochałam się w tej piosence TSG Pierwsza gwiazdka <3 Dziękuję za nominacje ale nie wiem czy uda mi się go zrobić jeszcze przed świętami :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie szkodzi, wiem że późno z tym wyskoczyłam :) Zawsze pozostają następne święta ;)

      Usuń
  4. Mnie też denerwuje ta imitacja śniegu. Deszcz, błoto, a prawdziwego śniegu brak. Trudno jest poczuć ten klimat świąt, kiedy za oknem mamy wiosnę :/
    "Endgame" aż takie dobre? Ja jakoś nie mogę się przekonać, bo opinie są dość podzielone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie po Wigilii spał śnieg, ale co z tego skoro następnego dnia zrobiło się z tego błoto ;D "Endgame" jest bardzo dobre! Opinie są zawsze podzielone, ja raczej podchodziłam do tej książki z nastawieniem "pewnie się będę męczyć", a wiadomo że książki są kapryśne i właśnie w takich momentach stają się niesamowite, więc może ten fakt też miał na to wpływ ;)

      Usuń
  5. Mandarynki, cynamon i pierniki <3

    OdpowiedzUsuń