Mini Maratonowy Tag Książkowy 2

Udostępnij ten post



Kilka miesięcy temu prezentowałam Wam pierwszą część Tagu, którzy stworzyłam razem z dziewczynami z grupy Mini Maratonów Czytelniczych. Dzisiaj przedstawiam Wam część numer dwa. Obiecałam sobie, że nie powtórzę żadnej książki z tagu poprzedniego oraz będę się starała wybierać spośród 52 książek, które przeczytałam w tym roku. To tak dla uczczenia tego, że w ostatnim czasie udało mi się tę liczbę osiągnąć :)




 Suomi dla Ola K. - bohater z zasadami 
Mojżesz Wright ("Prawo Mojżesza-Amy Harmon). Już sam tytuł wskazuje na jakieś prawa i zasady, i owszem. Główny bohater je posiadał, chociaż doprowadzały one raczej do kłopotów.


Ola K. dla Suomi - bohaterka z obsesją na jakimś punkcie   
Kyle Kingsbury ( "Bestia"-Alex Flinn). Na początku chłopak miał obsesję na punkcie bycia idealnym, potem obsesja zmieniła się w obsesję dotyczącą jego wyglądu. A po drodze była też obsesja dotycząca kwiatów.




Meredith dla Justyśka - fajna bohaterka-mama 
Mama Conte ("Gra o miłość"-Jennifer Probst) to kobieta o włoskich korzeniach, dla której rodzina i kuchnia są największymi wartościami. Mimo ogromnego majątku pozostała wierna swoim ideałom, a dzieci wychowała na wspaniałych, mądrych ludzi.


Justyśka dla Meredith - bohater nie bojący się nowych wyzwań  

Jeśli napiszę, że jest to Lou Clark, to myślę że większość się ze mną zgodzi. Wspaniała bohaterka z "Zanim się pojawiłeś", która nawet szukając pracy była gotowa i otwarta na nowe doświadczenia, co doprowadziło ją do Willa. A z tego punktu na nowo odkryła siebie, swoje możliwości i największe pragnienia.



 KittyAilla dla Jellyfih - główny bohater jest studentem  
Cade Winston ("Coś do ukrycia-Cora Carmack). Wyjechał na studia, aby lizać rany po przyjaciółce, która kocha go jak przyjaciela, a na dodatek zaręcza się z innym ;) Friendzone.

Jellyfish dla KittyAilla - silna, twarda i harda bohaterka   
Rosa Alcantara ("Upadek Arkadii"-Kai Meyer) to jedna z najbardziej kick-ass bohaterek, jakie dane mi było poznać w tym roku. Spadło na nią wiele nieszczęść, odkryła wiele druzgocących tajemnic oraz zobaczyła wiele śmierci, ale wciąż brnie ( albo pełznie :D) do przodu jak może.



Bookworm dla Patrycja ‘Pyciaaa’ - bohaterka, która odbywa podróż (w przenośni) 
Ember Miller ("Paragraf 5"- Kristen Simmons) odbywa podróż dosłownie jak i w przenośni. Ta druga pokazuje, że nawet jak na początku dziewczyna gra Ci na nerwach, to potem wszystko się zmienia. Bohaterzy kształtują się na silniejsze jednostki, zwłaszcza wtedy kiedy naprawdę nie mają wyjścia.


Patrycia ‘Pyciaaa’ dla Bookworm - książka, która wywołała w tobie niemożliwą do opanowania burzę emocji   
"Ognisty pocałunek"- Jennifer L. Armentrout <3 Roth, Layla, demony, dużo akcji i Jennifer. No ludzie, ta autorka i ta książka to życie <3



Miasto Książek dla Doomisia - książka idealna według ciebie  
"Idealnie dobrani" - Catherine McKenzie. Ta książka jest idealnym przykładem jak powinna wyglądać książka dla kobiet. Zabawna, dobrze napisana, romantyczna, oraz z fajnym tematem przewodnim.


Doomisia dla Miasto Książek - książka z miastem, w którym chciałabyś się znaleźć   
Kiedy ostatnio przeczytałam ostatnią część DIMILY, czyli "Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?", to uświadomiłam sobie, że Portland jest idealnym miejscem do zamieszkania. A jak nie Portland, to przynajmniej coś na jego wzór.



Życie w książkach dla WiktoriaCzytaRazemZWami - dobra książka z motywem mitologii
"Upadek Arkadii" była jedyną książką w tym roku, jaka zawierała w sobie wątki mitologiczne, a co ważne była ona świetna! Dużo mafii, Sycylii oraz akcji- gwarantuję, że Wam się spodoba <3

WiktoriaCzytaRazemZWami dla Życie w książkach - najlepszy klasyk, jaki czytałeś
"Zbrodnia i kara". Na dobrą sprawę przeczytałam w tym roku tylko dwa klasyki, oba były super, ale Dostojewski był pierwszy, więc to jego tutaj umieszczę.




Za grafiki odpowiedzialna jest Kitty, a ja je sobie tylko podkradłam ;) Dziękuję ;))

8 komentarzy :

  1. Muszę przeczytać "Idealnie dobrani" wobec tego :D I jeszcze "Prawo Mojżesza", koniecznie! Zgadzam się co do "Zbrodni i kary" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie, z wymienionych przez ciebie książek nie przeczytałam żadnej! Totalna masakra :D Muszę to wszystko kiedyś nadrobić... Tylko kiedy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie przeczytałam żadnej z wymienionych ale teraz zabieram się za ostatni tom serii Dimily ;)

      Usuń
  3. Czytałam jedynie "Zanim się pojawiłeś" z wymienionych przez Ciebie książek i rzeczywiście trudno się nie zgodzić - Lou jest osobą otwartą na wyzwania i zdeterminowaną, tylko czasami trzeba było kogoś, kto uświadomiłby jej, ile jeszcze może osiągnąć :)
    A "Zbrodnia i Kara" to jedna z niewielu lektur, których przeczytania naprawdę wyczekuję. Mam nadzieję, że później też będę mogła uznać go jako jeden z lepszych klasyków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ognisty pocałunek <3
    Kurde... I tyle? :D
    Ale fajne postanowienie z tymi tylko z tegorocznej 52 książkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z typem bohaterki z książki Paragraf, też o niej pomyślałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam w tym roku Przebudzenie Arkadii i to naprawdę świetna książka <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem, jak to się stało, że tego nie skomentowałam o.O
    Kurczę, nie wpadłam na to, że Mojżesz może być bohaterem z zasadami! :P
    Echhh, chyba tylko raz natrafiłam w Waszych TAGach na bohaterkę, którą znam przy swojej kategorii :( I teraz znowu nie znam :(
    Ognisty pocałunek <3
    Zbrodnia i kara?! Ekhem, jak ja nie lubię tej książki... xD

    OdpowiedzUsuń