28 polskich książek, które chciałabym przeczytać

Udostępnij ten post

Zachęcona akcją #czytamcopolskie idę o krok dalej i tworzę listę książek polskich autorów, które chcę przeczytać. Jedna już taka na blogu jest- macie nawet zakładkę pod nagłówkiem, ale jest to spis wszystkich książek, które chciałabym poznać, tutaj wyszczególniłam tylko te nasze rodzime :)
Jeśli istnieje jakaś seria- brałam pod uwagę tylko pierwszy tom, bo nie wiem na ile mi się spodoba i czy będę chciała ją kontynuować :)
Kolejność przypadkowa.


Jak powietrze | Doktor Karolina | Bez pamięci | Dziewczyna o kruchym sercu |



Milaczek | Łatwopalni | Nie odchodź Julio | Inna bajka |



Pod skrzydłami matki mroku | Larista | Dotyk Północy | Kasacja |



Busem przez świat. Wyprawa pierwsza | Ameryka za 8 dolarów | Tajniki makijażu | Mówiąc inaczej |



Puszka Pandory | Szukając siebie | Skazani | Róża z Irlandii |



Uratuj mnie | Prawo pierwszych połączeń | Ezotero. Córka wiatru | Zdążyć przed świtem |



Pośród żółtych płatków róż | Zakład o miłość | Ups...No to wpadłam | Noce i dnie |


Jak widzicie jest tutaj pewna różnorodność- romanse, fantastyka, kryminał, coś od youtuberów oraz coś z klasyki. To taka moja topka, którą od dawna pragnę poznać albo książki, które  niedawno zwróciły mi w głowie. Lista na pewno będzie się powiększać, bo  polska literatura coraz bardziej się rozrasta i każdy może tu znaleźć coś dla siebie. A jak jest z Wami? Czy jakieś nasze typy się pokrywają? A może czytaliście, którąś z tych książek i wybitnie chcecie mi ją polecić albo odradzić? :)

49 komentarzy :

  1. Z całego serca polecam Ci "Kasację"! I w ogóle, wszystkie ksiązki Mroza - on jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele jeszcze przede mną, ale z całą pewnością mogę Ci polecić "Jak powietrze", bardzo przyjemna historia, a "Kasacja" naprawdę zaskakuje :) "Nie odchodź Julio" czytałam już dosyć dawno, ale pamiętam, że również mi się podobała :) Z kolei jeśli chodzi o książki, które sama bardzo chciałabym przeczytać, z pewnością jest to "Dziewczyna o kruchym sercu", "Bez pamięci", "Inna bajka", poza tym podczytuję "Mówiąc inaczej" i naprawdę świetnie się czyta :) "Uratuj mnie" właśnie rozpoczynam i bardzo jestem ciekawa, jak duże wrażenie na mnie wywrze :) Ze swojej strony polecam Ci jeszcze książki Krystyny Mirek - bardzo klimatyczne, oraz Liliany Fabisińskiej - wciągające i dość zaskakujące oraz Anny Łaciny - bez granic wiekowych :)

    http://k-siazkowyswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem "Nie dochodź Julio" traktuje o chorobie, a ja naprawdę uwielbiam takie książki. Dramaty, płaczki :)
      "Mówiąc inaczej" to będzie jakiś mój prezent, tylko muszę znaleźć sobie dogodną okazję i prezentodawcę :DD Strasznie zazdroszczę Ci czytania "Uratuj mnie", aż będę czekać na Twoją opinię ^^ A Anna Łacina niejednokrotnie obiła mi się o uszy, ale nigdy nie przyglądałam jej się bliżej- dzięki za polecenie, na pewno rozważę ;)

      Usuń
  3. Milaczek i pozostałe jego części bardzo polecam :)
    Pośród żółtych płatków róż oraz Zakład o miłość też mi się podobały. Reszty nie znam :) Z pewnością przeczytam Kasację i Dziewczynę o kruchym sercu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Zakład o miłość" planuję poznać już od tak dawna, że w końcu musi mi się udać! :P

      Usuń
  4. Polecam Łatwopalnych i Nie odchodz Julio. Jeszcze kilka z twojej isty przeczytałam. Mi szczególnie marzy się Bez pamięci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Bez pamięci" to jest również jedna z bardziej wyczekiwanych przeze mnie książek na chwilę obecną ^^

      Usuń
  5. Z Twojej listy czytałam tylko "Kasację". Całkiem mi się podobała, chociaż nie porwała mnie tak jak (prawie) wszystkich, ;) Z fantastyki polecam Jarosława Grzędowicza i jego świetnego "Pana Lodowego Ogrodu", a z obyczajowych książek panią Ałbenę Grabowską np. "Coraz mniej olśnień". Z "klasyków" polskiej prozy - Olgę Tokarczuk i Wiesława Myśliwskiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale i tak każdy jest na mniejsze bądź większe tak, jeśli chodzi o "Kasację" ;)
      Wiesław Myśliwski i jego "Traktat o łuskaniu fasoli" jest również na mojej chciejce, nie wiem dlaczego zapomniałam go tutaj umieścić.

      Usuń
  6. Bardzo ciekawe zestawienie :) Znam tylko jedną książkę - "Kasację", która niestety mi się nie podobała :/ Poza tym bardzo chętnie przeczytałabym "Skazanych" - czaję się na tę książkę od bardzo dawna :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś chyba pierwszą osobą, o której czytam że nie podobała się jej "Kasacja" :D

      Usuń
  7. czytałam z tej listy tylko tajniki makijażu, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja koleżanka ma "Tajniki makijażu", może mi pożyczy :D

      Usuń
  8. ,,Jak powietrze'' mam na półce, ale przed nią stoją jeszcze trzy inne książki, które przeczytam w pierwszej kolejności. Muszę jednak przyznać, że okładka jest niesamowita! Zdjęcia ani trochę tego nie oddają. Chcę tak jak ty przeczytać coś Mroza, choć jeszcze nie wiem co to będzie, bo ten pisarz na swoim koncie ma kilka podobno świetnych książek. Ucieszyłabym się również z książki Pauliny, bo dobrze jest mówić poprawnie. Reszta mnie jakoś nie interesuje, a ''Prawo pierwszych połączeń'' wręcz odstrasza. Nie wiem dlaczego, ale jestem do tej powieści sceptycznie nastawiona. PS. Nie wiedziałam, że ''Uratuj mnie'' jest autorstwa Polki. Byłam pewna, że to zagraniczna książka.

    Pozdrawiam imienniczko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie najbardziej przekonuje "Kasacja", ale jak mi się spodoba to pewnie sięgnę po resztę ;)
      Paulina należy do grona moich ulubionych jutuberek, a jej książka po prostu musi stać na mojej półce, chociażnby ze względu na sympatię do niej. A język polski to mój konik, także powodów mam więcej ;))
      "Uratuj mnie" napisała polska autorka, co więcej jest ona blogerką książkową <3

      Pozdrawiam też imienniczko <3

      Usuń
  9. Czytałam Kasację, Skazanych i Busem przez Świat- świetne. A teraz poszukam u Ciebie inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Znajdź coś fajnego ;)

      Usuń
  10. Hm, chyba nic nie czytałam z tego spisu, ale parę książek bym chciała :D Jak np. Jak powietrze, Larista, Pod skrzydłami matki mroku, Busem przez świat, Skazani czy Uratuj mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest aż 7 książek, jak dla mnie więcej niż parę :D

      Usuń
  11. Osobiście prawie wcale nie czytam polskich książek, jednak ostatnio miałam okazję zapoznać się z "Jak powietrze" i mimo kilku zastrzeżeń z mojej strony miło się ją czytało. Jestem jednak bardzo ciekawa książką "Uratuj mnie". Opis bardzo mnie zaciekawił, a dodatkowo zawarty w powieści motyw muzyki jeszcze bardziej przyciąga moją uwagę :)
    Pozdrawiam!
    Katherine Parker - About Katherine

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ta muzyka w "Uratuj mnie" <3

      Usuń
  12. Pod skrzydłami matki mroku i Skazanych bardzo polecam ♥
    Iza xx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Ty zachęciłaś mnie do przeczytania "Pod skrzydłami matki mroku" <3

      Usuń
  13. W sumie to żadnej nie czytałam, ale "Dziewczynę o kruchym sercu" bardzo zachwalała mi przyjaciółka, a Remigiusza Mroza znam tylko "Ekspozycję" i "Przewieszenie", które są naprawdę świetne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Przewieszenie" mam w mojej bibliotece, tylko co z tego skoro to drugi tom, a pierwszego brak :P

      Usuń
  14. Bardzo ciekawa lista moja liczyłaby zdecydowanie więcej pozycji, ale tylko jedna bym nam się pokryła. Mam na myśli książkę Myśląc inaczej. Czytałam Zakład o miłość i serdecznie ci polecam. Pośród żółtych płatków róż czeka na półce, wiec na pewno kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Zakład o miłość" mam w bibliotece, tylko muszę wypożyczyć :)

      Usuń
  15. Ile cudowności :) Chciałabym przeczytać książkę Mroza. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ależ się ta akcja z Polskimi książkami rozwinęła. Wiele z tych książek kusi. :D Nie czytałam wszystkich. Mogę ci tylko polecić ,,Kasację" bo sama się zatraciłam w książkach Mroza, przez jego styl pisania, no i polecam ci książki Agnieszki Tomczyszyn. Mam jej wszystkie książki i bardzo je lubię. :) Chciałam przeczytać ,,Jak powietrze" ale dowiedziałam się, że książka potrafi nieźle nudzić, więc tego się obawiam...
    Lost in books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, jakby "Jak powietrze" nudziło- wygląda na ciekawe New Adult :)

      Usuń
  17. O jejku! Dziękuję za wsparcie akcji! :D
    Kiedy widzę te wszystkie posty serducho rośnie mi coraz bardziej! :D
    Sama mam olbrzymią chętkę na "Skazanych" i "Jak powietrze". Postaram się jak najszybciej w obie książki zaopatrzyć.
    Zauważyłam, że Cię nie obserwuję, więc już dołączam do listy czytelników Twojego bloga! :D

    Pozdrawiam Cię gorąco i jeszcze raz dziękuję! :D
    Izzy z Heavy Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Twoja akcja natchnęła mnie do stworzenia tego rodzaju posta, więc dziękuję <3
      Dziękuję za dołączenie do obserwatorów- mam nadzieję, że będziesz się tu dobrze czuła :))

      Usuń
  18. Czytałam Inną bajkę fajna, przyjemna i lekka powieść bardzo przyjemnie mi się ją czytało i w jeden dzień ją pochłonęłam. Kasację też cczytałam i zakochałam się w sposobie bycia Chyłki <3 A Jak powietrze też chciałabym przeczytać i już czekam w kolejce na nią w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mroza poleca mi praktycznie każdy ( chociaż są wyjątki) i nie ma bata, żebym tego nie przeczytała ;) Ale wszystko w swoim czasie :)

      Usuń
  19. Busem przez świat... Miałam okazję przeczytać jedynie fragment jednej z ich książek i jedyne, co mogę powiedzieć to to, że naprawdę warto!

    dianasbookishstuff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzę by zobaczyć ich na żywo i pogadać, ale jakoś natrętnie omijają moje rejony :D Ja też miałam przyjemność czytać kawałek- dosłownie rozdział czy dwa, ale niesamowicie przypadł mi do gustu sposób pisania- przez to się wręcz płynie!

      Usuń
  20. Uuu Jak Powietrze, Dziewczynę o kruchym sercu i Uratuj mnie też mam w planach :) Super lista :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obyśmy przeczytały to jak najszybciej :P

      Usuń
  21. Też mam w planach "Mówiąc inaczej", "Jak powietrze" i "Noce i dnie" :) "Kasację", jak zresztą całą twórczość Mroza, mogę z czystym sumieniem polecić! Bardzo wciągająca fabuła, akcja pędząca na łeb i szyję oraz świetnie wykreowane postacie gwarantowane ;)

    Pozdrawiam
    Kasia z bloga KsiążkoholizmPostępujący

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Noce i dnie" mam w planach na najbliższy rok szkolny, ale ta lista i bez tej książki jest tak długa, że głowa mała :D

      Usuń
  22. Wysłałam do Ciebie e-mail odnośnie Book Tour'a z "Paragrafem 5". Proszę o jak najszybszą odpowiedź :)
    ksiazki-recenzje-czytelnicy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Z tych wymienionych książek czytałam tylko Skazanych jednak mam w planach jeszcze z twojej listy przeczytać: Jak powietrze i Pod skrzydłami matki mroku. Do tego właśnie się dowiedziałam, że Uratuj mnie jest Polskie xD Może też się skuszę :)
    Pozdrawiam cieplutko,
    http://tiggerssreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też na początku myślałam, że to zagraniczna autorka! A okazało się, że to blogerka, na dodatek znana i lubiana przeze mnie ;))

      Usuń
  24. Z wymienionych przez ciebie książek, chcę przeczytać ''Jak powietrze'' - całe szczęście czeka już na półce, jednak jak to zwykle bywa - im bardziej chcę przeczytać, tym bardziej odkładam to w czasie ;D.
    Ciekawi mnie również ''Bez pamięci'' i ''Uratuj mnie''. Książki Pani Agnieszki Lingas-Łoniewskiej mam w planach. Słyszałam też trochę dobrego o ''Dziewczynie o kruchym sercu'', więc też mam na liście ;). Do reszty mnie nie ciągnie, ale co będzie w przyszłości to się zobaczy ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mam! Przynajmniej zazwyczaj :D Jak nie jest to recenzencki, albo z Book Touru, to bardzo często książka długo leży na półce :D

      Usuń
  25. Przyznam, że wciąż nie do końca jestem przekonana co do polskich autorów, chociaż zdarzało mi się sięgać po powieści chociażby Ewy Nowak. Interesują mnie jednak polskie powieści New Adult, których w ostatnim czasie pojawia się coraz więcej, bo jest to coś zupełnie nowego. Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać na przykład ,,Bez pamięci" lub ,,Jak powietrze". :)
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie na rozdanie
    Dominika z Books of Souls


    OdpowiedzUsuń