10 mało znanych filmów, na które warto zwrócić uwagę

Udostępnij ten post



Krytykiem filmowym nie jestem i nigdy nie będę. Nie znam się na scenarzystach, reżyserach czy efektach specjalnych. Moje odczucia po konkretnym filmie są czysto subiektywne i tak też potraktujcie ten post. Jako moje osobiste rozliczenie z produkcjami, które naprawdę bardzo mi się podobały, mimo że ich tytuły zazwyczaj nie są znane szerszej publiczności. Zdaję sobie sprawę, że możemy mieć różne definicje słowa "mało znane", często nie śledzę nowinek na bieżąco, dlatego coś co znacie Wy, może być dotąd mi nieznane.

*******************


Keith
Znaleziony przypadkiem, pokochany całym sercem. A najśmieszniejsze jest to, że wcześniej nie miałam pojęcia, że to dramat. Liczyłam na romans, a dostałam tak piękną historię miłości dwójki ludzi, tak wzruszającą i tak łamiącą serce, że do tej pory wracam do niej tak często jak tylko mam ochotę. I ciągle polecam, jeśli chodzi o historie do popłakania.




October Baby
Bardzo poruszająca i w sumie dość refleksyjna opowieść o adoptowanej dziewczynie. Z tym, że tak naprawdę ta adopcja to dopiero początek, później zaczyna się rollercoaster. Też można popłakać, denerwować się na bohaterów i szufladkować za podjęte decyzje.
PS Teraz widzę, że ktoś pokusił się o tłumaczenie tytułu na Każde życie jest cudem. Szukajcie, a znajdziecie.



Randka z królową
Zaskakujący, zabawny i no-romantic. A przynajmniej dla mnie, gdyż widząc tytuł nastawiłam się na coś bardzo miłosnego, a największą miłością jest tam rodzina i poświęcenie. To odkrywanie własnej drogi, podążanie za marzeniami i wiara w ludzkie dobro. I dworskie realia. Naprawdę warto obejrzeć.



Barely Lethal
Zważając na rolę Hailee Steinfeld czy Jessici Alby, ten film już dawno powinien być nagłośniony, ja jednak nie odniosłam takiego wrażenia. Lekko zabawny, typowo młodzieżowy, z refleksyjnym przesłaniem. Ale na takie historie zawsze będzie popyt, a ta ma fajną obsadę i morał. Z tym, że nie jest ambitna ani łamiąca serce. Ot, typowy odmóżdżacz filmowy.



Choć goni nas czas
Kolejna opowieść o przemijaniu, o radzeniu sobie z bólem, o pokonywaniu trudności i spełnianiu własnych marzeń. Film bardzo motywujący do działania i ogromnie wzruszający. Jedno niepozorne spotkanie dwójki tak różnych od siebie mężczyzn, staje się początkiem pięknej przyjaźni i bolesnego końca. Ale poza tym gwarantuje Wam też mnóstwo śmiechu oraz nadziei.



Zaginiona Walentynka
Kolejna opowieść miłosna, a właściwie dwie zawarte w jednym filmie. Akcja toczy się dwutorowo, mamy szansę poznać uczucia osób rozdzielonych przez wojnę oraz uczucia osób, które chcą rozwikłać jej tajemnicę. Niby opowieść romantyczna, ale także niesamowity wyciskacz łez oraz genialna rola Betty White.



Drobna niedogodność
Mam słabość do zabawnych, wzruszających i mocno romantycznych historii, a ten film jest właśnie taki. I tak słodki jak ten gif. Ale w takim pozytywnym znaczeniu. No i główna rola męska- jest na co popatrzeć. Damska w sumie też nie zawodzi- jest taka naturalna i dziewczęca.



Lemoniada Gada
Dość długo nie miałam ochoty na ten film ( na początku nawet myślałam, że to serial), ale gdy już go obejrzałam to przepadłam. Łączy w sobie wiarę w realizację marzeń, radzenie sobie z odtrąceniem i byciem "tą inną". Pokazuje historię piątki nieznajomych, którzy z biegiem czasu stają się sobie najważniejsi na świecie. Świetnymi piosenkami tak niesamowicie napędza do ruszenia się z fotela i zrobienia tego, na co od dawna ma się ochotę.



Romans na dwie noce
W zestawieniu królują filmy, które nigdy nie podejrzewałabym o bycie "fajnymi". Tak jest i tym razem. Romans na dwie noce odtrącał mnie rolą Milesa Tellera, którego szczerze powiedziawszy nie lubię. I w sumie moja opinia aż tak bardzo się nie zmieniła, ale tutaj grał takiego życiowego przegrywa, spokojnego faceta- i od samego słuchania tego co on mówi i jakim tonem- no spróbujcie się nie zaśmiać ;) 



Pakt Milczenia
Nienawidzę oglądać horrorów, a Pakt Milczenia właśnie ma taką etykietkę. Historia jego poznania jest długa, ale ogólnie chodziło o to, że główny bohater to mój idealny Patch z serii "Szeptem" i tylko dlatego się przemogłam. Z tym, że nawet dla mnie to nie był taki typowy horror. Jasne, było parę strasznych scen, ale ogólnie to takie trochę fantasy. Czyli dla mnie się nadaje.



Mój post to dopiero połowa sukcesu. Dzielcie się ze mną w komentarzach tytułami takich mało znanych filmów- czyjeś polecenia to naprawdę dobra sprawa. I podrzucajcie pomysły na kolejne Top 10- mam trochę swoich typów, ale może to Wy podsuniecie mi coś godnego uwagi? ;)

Wszystkie gify zaczerpnęłam z grafiki google.

54 komentarze :

  1. chętnoe obejrzę połowętych filmów. "Lemoniada gada" - film wspaniały. pRZY "Zaginionej Walentynce" płakałam jak głupia, a "Drobna niedogodność" całkowicie mnie oczarowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam jakoś pomóc ;)

      Usuń
  2. O żadnym z nich nie słyszałam, chyba faktycznie mało znane :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też nic nie oglądałam:) Może dlatego, że to młodzieżowe filmy, chociaż zdarza mi się takie oglądać z córką (niestety rzadko:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba nie jest ze mną tak źle, bo kilka z nich oglądałam :D "Lemoniada Gada" obejrzałam kilka lat temu i muszę przyznać, że to jeden z przyjemniejszych filmów Disneya. "Randka z królową" to świetna komedia. Niekiedy śmiałam się, a najbardziej podobała mi się scena, jak się w końcu ujawniła xd "Keith", podobnie jak w Twoim przypadku, zapadł mi w pamięci. Piękny film, bardzo niedoceniony, a przecież niczym nie odbiega od innych filmów ukazujących walkę z chorobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dla mnie ta scena z ujawnieniem była troszkę kiczowata, aczkolwiek i tak nie przebije mistrzów kiczu :D
      Też tak uważam- Keith podobał mi się o wiele bardziej niż takie np. "Gwiazd naszych wina". Popularność książki i aktorów zrobiła swoje, a Keith zasługuje na co najmniej taki sam rozgłos.

      Usuń
  5. Kilka z nich oglądałam: Pakt milczenia, Lemoniada Gada, Keith, October Baby i Barely Lethal.
    Resztę mam w planach za jakiś czas :)

    http://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam tylko Lemoniada gada i to kiedyś na Disney Channel ;) Nie był to zły film, ale w zestawieniu już widzę masę lepszych od niego, choć zadnego nie widziałam. ;) Dzięki za polecenie! ;) Ja dziś Bridger Jones pierwszą część obejrzałam ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta Bridget Jones mnie strasznie kusi, nigdy nie widziałam filmu ani nie czytałam książek, a ponoć zabawne są ;)

      Usuń
  7. Jestem ciekawa October Baby a co do Keith, to kiedyś słyszałam o tym filmie i chyba nawet się za niego zabierałam, ale widocznie nie wyszło więc pewnie spróbuję znowu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj obejrzeć, bo naprawdę warto :)

      Usuń
  8. Jakiś czas temu oglądałam October Baby i bardzo mi się podobał :). O innych szczerze mówiąc nie słyszałam, ale na pewno przyjrzę się bliżej, bo po Twoich słowach widzę, że idealnie wpasowują się w mój gust :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj wtedy znać jak Ci się spodobały ;)

      Usuń
  9. Chętnie obejrzę te filmy. A "October Baby" uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie oglądałam żadnego i raczej się to nie zmieni, bo oglądam głównie bajki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może post o ulubionych bajkach? ;) Ja też je uwielbiam i ciągle poszukuję nowych :D

      Usuń
    2. Będzie na moje 19. urodzinki, za dwa miesiące :D No niecałe, bo mam 3 paź, ale wtedy będą moje najukochańsze bajki :D
      Więc mam nadzieję, że znajdziesz wtedy coś dla siebie :)

      Usuń
    3. Ale trafiłam :D Będę czekać, na pewno :P

      Usuń
  11. Oglądałam tylko "Lemoniada gada", a pozostałych raczej nie obejrzę w najbliższym czasie, bo rzadko kiedy oglądam filmy - po prostu trochę szkoda mi na nie czasu. :)
    Pozdrawiam!

    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem warto poświęcić go na np. dobre książki ;)

      Usuń
  12. O jejku Romans na dwie noce <3 MILES TELLER moja miłość, obejrzałam go od razu jak tylko wyszedł w Polsce <3 Keith, kolejny genialny film <3 Który kocham, kocham, kocham :) October Baby oglądałam,ale średnio mi się podobał ;/ W sumie to oglądałam większość z tej listy :) Jestem jak najbardziej na tak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miles Teller jak dla mnie jest taki trochę nieogarnięty, przez co nie pałam do niego sympatią, ale nie należy też do osób tragicznych ;D
      Widać, że mamy pewnie podobne gusta, bo ja naprawdę myślałam, że są to raczej mało znane filmy ;))

      Usuń
  13. Widziałam "Lemoniada Gada" - jest to jeden z moich ulubionych filmów Disneya, a piosenki słucham do dziś! Widziałam też "Romans na dwie noce" z polecenia koleżanki i kocham ten film! "Randkę z królową" chciałam zobaczyć od dnia premiery (a nawet wcześniej) i już widziałam, ale wyobrażałam go sobie trochę inaczej. Nie mniej jednak - świetny.
    Resztę filmów albo znam ze słyszenia, albo nie znam w ogóle. Myślę, że kilku z nich dam szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja oglądam go zawsze gdy potrzebuję wsparcia moralnego i kopa motywacji. Jest w nim coś takiego niby zwykłego, ale jednak wartego ponownego oglądania :)

      Usuń
  14. Kilka pozycji mnie zainteresowało :)
    "Lemoniada gada" jest moim i mojego taty ulubionym filmem (męczyłam go, żeby obejrzał go ze mną :D )
    A tak na marginesie nominowałam Cię do Liebster Blog Award, a więcej szczegółów znajdziesz pod linkiem: http://inthefuturelondon.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award-lifestyle.html
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fanie, że oglądasz filmy razem z tatą ;)
      Dziękuję za nominację ;)

      Usuń
  15. Z tych filmów oglądałam tylko "Keith", jednak koniecznie muszę nadrobić pozostałe, bo czytając opisy stwierdzam że przypadną mi do gustu :) Czasami wśród mało znanych filmów i mało docenianych można znaleźć naprawdę fajne i warte uwagi filmy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba najbardziej lubię te mniej znane i mało popularne :)

      Usuń
  16. Widziałam film ,,Keith" i pamiętam, że podobał mi się. Reszty filmów nie kojarzę za bardzo, ale może kiedyś obejrzę. Ciekawy pomysł na posta :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby Ci się podobały :)
      Dziękuję za miłe słowa ;)

      Usuń
  17. Hej! Nominowałam Cię do LBA na swoim blogu, więcej informacji tutaj: http://blue-spark-books.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-awards-4.html
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oglądałam Lemoniada gada i to taki fajny film!! Lubię go, bardzo :) :)
    O reszcie chyba nie słyszałam... ale część sobie obejrzę :D Szczególnie zainteresowałaś mnie tym Paktem milczenia, a raczej idealnym Patchem... xD Może nawet przymknę oko na fakt, że to horror :P (a ja ich nie cierpięęęęę)
    Dzięki za polecenie kilka filmów! :D Uwielbiam znajdywać nowe filmy tak samo jak uwielbiam znajdywać nowe książki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale wiesz-to taki horror nie horror ;) Scena z pająkami była jak dla mnie straszna i obrzydliwa, ponieważ nie cierpię tych małych pierdół- ale reszta w sumie znośna :D
      Nie ma za co- polecam się na przyszłość :P

      Usuń
  19. Uwielbiam Keith, to piękny film, naprawdę mocno naszpikowany emocjami :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pamiętam jak oglądałam (a było to dawno) film "Keith", który zrobił na mnie ogromne wrażenie. Cudowny! Chętnie bym sobie go odświeżyła i przekonała czy nadal będę tak zachwycona.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie nic nie stoi na przeszkodzie :)

      Usuń
  21. Jestem bardzo ciekawa filmu "Keith".Wszyscy mówią o nim pozytywnie, więc chyba w końcu będę musiała go obejrzeć.☺

    Pozdrawiam serdecznie
    Zapraszam na recenzję "Startera"
    thebooksandclouds.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądaj, oglądaj :) Nie stracisz czasu, a pozyskasz naprawdę wspaniałą historię ^^

      Usuń
  22. Nie znam żadnego z zaprezentowanych przez Ciebie filmów, ale ogromnie mnie zaintrygował ,,Pakt milczenia'' oraz ,,Zagubiona walentynka''. Muszę koniecznie zobaczyć oba te filmy.

    OdpowiedzUsuń
  23. Z wymienionych oglądałam tylko ,,Lemoniada Gada", ale chętnie obejrzałabym więcej. :) Uwielbiam mało znane filmy, trochę nieoczywiste. :)
    Pozdrawiam cieplutko
    Dominika z Books of Souls

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję, że jak najwięcej moich propozycji Ci się spodoba! <3

      Usuń
  24. Wpadła na super pomysł z tym postem :)
    ,,Lemoniada Gada"-bardzo miło wspominam ten film.W dużej mierze,dzięki wpadającym w ucho piosenką.
    ,,October Baby"-obejrzałam go, kiedyś ze swoim kolegą,a potem przez wiele godzin płakałam i od tamtej pory polecam go każdemu.

    Planuję obejrzeć wszystkie polecane przez Ciebie fimy, a zacznę od ,, Paktu milczenia",gdyż tym nawiązaniem do Patcha zdobyłaś moje serduszko ♥♥♥ Już nie mogę się doczekać kolejnego Top 10 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piosenki z "Lemoniada Gada" są cudne. Moja ulubiona to chyba "Breaktrough", aczkolwiek inne też wpadają w ucho <3
      Hahaha- nie zamierzałam pisać o Patchu, a tu proszę- tym faktem kogoś zainteresowałam :D

      Usuń
  25. Nie widziałam przedstawionych przez Ciebie filmów, a o większości nawet nigdy nie słyszałam :o jak będę miała okazję to na pewno po któryś sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego to zestawienie nazwałam mało znanymi filmami, chociaż i tak kilka osób pisze, że widziało większość ;) Dlatego cieszę się, że Cię zachęciłam :)

      Usuń
  26. Uwielbiam "Lemoniada gada". Ścieżka dźwiękowa do tego filmu jest świetna. No i bardzo polubiłam piosenkę "Determinate" z tego filmu <3
    Pozdrawiam! http://calm-inside-the-storm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń