TMI BOOK TAG

Udostępnij ten post

Wcale nie lata świetlne temu, Katherine  nominowała mnie do TMI Book Tag, czyli do 47 pytań na temat książek oczywiście. Może dowiecie się z nich czegoś nowego o mnie? :) To co? Zaczynamy? :)




1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Najlepszy, czyli taki zbliżony do mojego własnego? To tak- mój styl ma kilka charakterystycznych słów: prosto, ładnie i wygodnie. Jaka postać ma taki sam? Nie wiem. Powiem Wam, że kiedy czytam, to akurat nie zwracam uwagi na to, w co dokładnie ktoś jest ubrany, chyba, że jest to swego rodzaju podporą książki, a z czymś takim to się chyba jeszcze nie spotkałam. Ale myślę, że wiele książkowych dziewczyn lubi się ubrać prosto, ładnie i wygodnie :D

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
Żeby to tylko jedno było. Żeby się nie powtarzać, wybiorę moje najnowsze książkowe zauroczenie, czyli Kaspara Varna z "Kolacji z wampirem".

3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Już kiedyś odpowiadałam na takie pytanie i tak samo jak wtedy tak i teraz główkuję ostro, ale nic nie przychodzi mi do głowy :)

4. Największa książka na twojej półce?
Chyba "Dom na Skarpie"- Nory Roberts.

5. Najcięższa książka na twojej półce?
Przypuszczam, że któryś ze słowników, albo te książki, które otrzymuje się na zakończenie roku szkolnego, a i tak nigdy się ich nie czyta :)

6. Masz jakieś książkowe plakaty?
Nie.

7.Masz  jakąś książkową biżuterię?
Tak- broszkę z Kosogłosem oraz bransoletkę z runą ( Nocni Łowcy i te sprawy).

8. Ulubiona para, której kibicujesz?
Może nie ulubiona, ale zdecydowanie im kibicuję. Allie i Carter z "Wybranych". Nie wiem jeszcze czy są razem, czy jednak moje marzenie się nie spełni, dlatego proszę o BRAK SPOILERÓW w komentarzach. Bardzo mi na tym zależy :)

9. Ulubiona seria książek?
Szeptem, Lato koloru wiśni, Wybrani,- to z tych, które skończyłam bądź prawie skończyłam ;) Bo jest też wiele takich gdzie utknęłam na pierwszym tomie- tego nie liczę :)

10. Ulubiony soundtrack z książki?
Tessa z "After" miała swój ulubiony zespół, którym był The Fray. I chociaż książki nie lubię, to chłopakami autorka u mnie zapunktowała.
Dzięki "Na krawędzi nigdy" poznałam cudowny duet The Civil Wars, który kocham cały czas i ta miłość nie słabnie.
W "Aż po horyzont" Morgan stworzyła playlisty piosenek, których słuchała podczas własnej podróży i je również kocham.
Jest też kilka tytułów, które uwielbiam i na zawsze będę łączyć z duologią Cariny Bartsch. Muzyka w książce i książki w muzyce to najlepsze rzeczy pod słońcem.



11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
Swego czasu bardzo chciałam by "Zima koloru turkusu" miała swoją kontynuację, by powstał trzeci tom, ale obawiam się, że co miało się zdarzyć, już się wydarzyło, a przeciąganie serii może jej tylko zaszkodzić.

12. Ulubiona powieść jednotomowa?
"Lato drugiej szansy" oraz "Aż po horyzont"- Morgan Matson.

13. Od kiedy czytasz?
Czytałam chyba od zawsze, ale tak bardziej nałogowo od trzeciej klasy gimnazjum, kiedy to założyłam bloga i tak jakoś zleciało :)

14. W którym domu Hogwartu jesteś?
Jestem chyba jedyną osobą, która nie czytała HP, więc cóż- w żadnym ;)

15. Czego szukasz w książce?
Najczęściej emocji. Uwielbiam wzruszające książki, takie przy których mogę się pośmiać, albo takie gdzie napięcie goni napięcie. Na pewno ważni są też dobrze wykreowani bohaterowie- bo to jednak z nimi spędzamy najwięcej czasu.

16. Ulubiony cytat?
"Musisz wierzyć w cuda, by działy się cuda"
"Oddam Ci słońce"- Jandy Nelson.

To jeden z ulubionych cytatów, bardzo ważny dla mnie :)

17. Ulubiona okładka?
Uhh jak ja nie lubię pytań o rzeczy ulubione. Jak można wybrać tylko jedną? Na chwilę obecną jestem totalnie zauroczona okładką "Prawa Mojżesza"- Amy Harmon :)



18. Akcja vs romans?
Żeby było ciekawie, musi istnieć między nimi równowaga :)

19. Gdzie idziesz, kiedy w książce dzieją się smutne momenty?
Yyy- zostaję na miejscu i czytam dalej?

20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
To zależy od ilości mojego wolnego czasu i książki jaką czytam. Jeśli mam go dużo, a książka jest wciągająca- bywają momenty kiedy wystarczy mi kilka godzin. Jeśli jednak książka nijak mnie nie przekonuje- bywa, że czytam ją nawet miesiąc :D Ale tak średnio- jest to 5-6  dni :)

21. Ile trwa twój kac książkowy?
Najczęściej kilka dni. Dni, kiedy myślę o tej książce i kompletnie nie potrafię zacząć niczego nowego, bo jestem przekonana, że nic jej nie dorówna.

22. Najmniej lubiana książka?
"Dzikie stwory"- Dave Eggers!

23. Co cię zachęca do polubienia postaci?
Myślę, że wpływa na to co najmniej kilka czynników. Na pierwszym miejscu jestem ja i to w jakim momencie w życiu się znajduję. Bo bywa tak, że w każdym innym czasie pokochałabym bohaterkę, a w danym momencie jak na nią patrzę, to mam ochotę ją uderzyć. Także nie ma  chyba jednego przepisu na to jak polubić bohaterkę czy bohatera.

24. Co cię odrzuca w postaci?
O tutaj na pewno mogę dopasować nadmierne przechwalanie się, wieczne wahania nastrojów, bycie przekonanym o własnej wyższości. A ostatnio odrzucają mnie "silne" bohaterki, które kiedy przyjdzie co do czego, mdleją w ramionach "bohaterskiego" faceta, rodem z harlequinowych powieści. A nawet i tam zdarzają się lepsi.

25. Czemu dołączyłaś do blogsfery?
Myślę, że tak jak w przypadku większości- była to chęć dzielenia się własną opinią o przeczytanych książkach :)

26. Straszna książka?
Nie czytam strasznych książek, nie oglądam horrorów, nie lubię wychodzić z domu jak jest ciemno. Wychodzę z założenia, że życie niekiedy bywa nadmiernie uciążliwe i straszne- nie potrzeba do tego naszej pomocy :D

27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?
Nie dam sobie ręki uciąć, ale było to chyba cudowne "Zanim się pojawiłeś". Naprawdę długo czytałam kilkanaście ostatnich stron, a to dlatego, że łzy zasłaniały mi druk.

28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?
Bardzo rzadko wystawiam taką ocenę- zasługują na nią tylko najwspanialsze, najbardziej zapadające w serce powieści, do których mam ochotę wracać. Ostatnio było to "Zanim się pojawiłeś", w kwietniu :)

29. Ulubiony tytuł?
Chyba "Hopeless", a to dlatego, że tak doskonale współgra z treścią. Jeśli nie przeczytałeś książki, nie ma potrzeby byś szukał sensu w tytule.

30. Ostatnio przeczytana książka?
"Kolacja z wampirem"- Abigail Gibbs

31. Co teraz czytasz?
WSZYSTKO. Nie lubię momentu kiedy kończy się miesiąc, a ja nie wiem, które książki kończyć, żeby zaliczyć je jeszcze do lipca. Ale zostało mi 50 stron "Lata w Toskanii" oraz 3/4 "Trzech muszkieterów". I do tego dwie książki, które chciałam przeczytać jeszcze w tym miesiącu, ale to już będzie sierpień ( brzmi jak słowa nauczyciela matematyki :D).

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?
Trzej muszkieterowie.



33. Bohater książki, z którym chciałabyś porozmawiać?
Myślę, że w każdej książce znalazłabym co najmniej jednego bohatera, z którym chciałabym porozmawiać.

34. Autor, z którym chcesz porozmawiać?
Trochę obawiam się rozmów z autorami, bo boję się, że to zaburzy mi wytworzony przeze mnie jego obraz. Ale chciałabym poznać Carinę Bartsch i jeszcze raz zobaczyć na żywo C.J. Daugherty.

35. Ulubione jedzenie do czytania?
Wszystko ! Ogólnie nie potrafię czytać bez jedzenia czy picia czegokolwiek. Warunek? Musi mi do tego wystarczyć jedna ręka ( bo drugą trzymam książkę of course).

36. Książkowy świat, w którym chciałabyś żyć?
Coś realnego, co  (teoretycznie) mogę odwiedzić choćby i w najbliższym tygodniu. Berlin, Stany Zjednoczone, Wenecja.

37.  Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?
Panem ( Igrzyska śmierci) oraz świat przedstawiony w "Pladze samobójców".

38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
Wczoraj, kiedy otworzyłam paczkę, która do mnie przyszła ^^

39. Dziwne sposoby obrażania w książkach?
Najbardziej w pamięci utkwił mi klump z "Więźnia labiryntu" :D

40. Czy tworzysz własne teksty?
Nie. Kiedyś pisałam opowiadania, ale na dłuższą metę mnie to męczyło i chciałam tylko napisać zakończenie. Nie sądzę bym kiedyś do tego wróciła.

41. Ulubiony magiczny przedmiot?
Jeśli to pytanie miało być kolejnym nawiązaniem do HP, to wybaczcie, ale nie odpowiem :P

42. Twoje miejsce w drużynie quidditcha?
Seriously?

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.
Good Life- One Republic już na zawsze kojarzyć będzie mi się z "Obsydianem", a "Barton Hollow"- The Civil Wars z "Na krawędzi nigdy" <3







44. Ulubiony podryw na książkę?
Nie posiadam takiego :D Czy w ogóle ktoś kogoś podrywa na książkę? :D

45. Użyłaś go kiedyś?
j.w

46. Ile masz książek?
Liczyłam je kiedyś i wiecznie zapominam. Na pewno ponad 150.

47. Kogo tagujesz?
Gosię z http://literackafantazja.blogspot.com/
Meredith z http://strefa-czytania-obowiazuje-wszedzie.blogspot.com/
Kitty  z http://biblioteczkaciekawychksiazek.blogspot.com/
Justynę z http://coraciemnosci.blogspot.com/

21 komentarzy :

  1. Świetnie się czytało twoje odpowiedzi :) też czytałam Kolację w wampirem i byłam oczarowana bohaterami <3

    http://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ^^ "Kolacja z wampirem" to coś, aż szkoda, że jest jak na razie tylko dwa tomy :(

      Usuń
  2. Dzięki za nominacjęęę :D Być może odpowie kiedyśś xD
    Chciałabym mieć książkową biżuterię :(
    To pytanie o podryw na książkę... xD Za każdym razem mnie to rozwala, no bo naprawdę? xD Wątpię, czy ktoś tego używa xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie miałabym nic przeciwko, gdyby jakiś przystojny blondyn w okularach zagadnął mnie w bibliotece o książki, które trzymam w rękach, ale marzenia to jedno, a realia to drugie :PP

      Usuń
  3. Szeptem♥♥♥ ,,Lato koloru wiśni" mam od dłuższego czasu w planach. Z serii ,,Wybrani" przeczytałam tylko pierwszy tom, ale nie planuję sięgnąć po kontynuacje. Uwielbiam The Fray♥♥♥ Moją ulubioną piosenką jest ,, You Found Me"♡ Ja również nie czytałam HP ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytaj "Lato koloru wiśni", bo to jest EPICKIE <3 Szkoda, że nie spodobali Ci się "Wybrani"- ja uważam ich za jedną z lepszych serii na rynku, które nie traktują o rzeczach paranormal :P
      The Fray to życie! Miło spotkać kogoś, kto też ich kocha ^^ "You Found Me" jest super, ale moją najukochańszą piosenką jest "Look After You" ♥

      Usuń
  4. Jeju.... Przecież ja na ponad połowę nie odpowiem :D Filmy, soundtracki... :D
    Czytaj HP, ja nie wiem, ta ksiażka nie gryzie! :D
    Kaspar nie był zły, ale jego młodszy brat.... <3 Mrau :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i dziękuję na nominację <3
      Tylko odpowiedź może byc dopiero we wrześniu :D

      Usuń
    2. Dasz radę, wierzę w Ciebie :D
      Kaspar był świetny ( zwłaszcza po pewnym czasie ;)), ale Cain to też bóstwo <3
      Nie spiesz się- u mnie nominacje również leżą i czekają na spisanie i publikację :D

      Usuń
  5. Świetnie, jakbym słyszała Waszą rozmowę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Akcja vs romans? Odpowiedź jest idealna! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ''Zanim się pojawiłeś'' było cudowne! Ta książka jest idealna!Mimo,że koniec złamał mi serce,powieść skończyła się dobrze.Wywołała tyle emocji! :)
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjmuję to zakończenie jako jedyne słuszne, gdyż mimo kontrowersji to po prostu nie mogło skończyć się inaczej :)

      Usuń
  8. Na "Prawa Mojżesza" czekam, bo fabuła brzmi ciekawie i okładka też piękna :D
    Nie jesteś jedyną osobą, która nie czytała HP - ją również tego nie zrobiłam - witaj w klubie ;P
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj siostro ^^ Miło mi to czytać, bo naprawdę ciężko tutaj znaleźć kogoś kto HP nie czytał :P

      Usuń
  9. Hej! :) Nominowałam Cię do Letniego Book Tagu, byłoby mi bardzo miło, gdyby udało Ci się go zrobić. :) Pozdrawiam.
    http://blue-spark-books.blogspot.com/2016/07/letni-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, że o mnie pomyślałaś ;)

      Usuń
  10. Oczywiście odpowiedziałam :P
    https://www.youtube.com/watch?v=_mhfAPnVRzI

    OdpowiedzUsuń
  11. Oh rzeczywiście Zanim się pojawiłeś to cudowna książka, sama płakałam przy niej jak bóbr :D

    OdpowiedzUsuń