10 zagranicznych książek, o których wydaniu marzę vol.II

Udostępnij ten post



Pamiętacie może post z zeszłego roku, na temat 10 książek, które najchętniej zobaczyłabym po 
polsku? Jeśli nie- polecam zajrzeć, jeśli tak- to świadczy o niesamowitej pamięci moich czytelników :D Tak czy siak, obiecałam wtedy drugą część- i proszę oto ona :) Kolejne 10 tytułów, za których polskie wydanie byłabym skłonna wiele oddać ;) Pragnę przypomnieć- z zeszłorocznej listy na 10 tytułów, mamy w Polsce już 5 wydanych, albo przynajmniej w planach wydawniczych, więc myślę, że jest postęp :)

Jeśli chodzi o moje skromne tłumaczenia- mają one za zadanie nie powiedzieć zbyt wiele, ale jednak zachęcić do lektury danej książki. Liczę na to, że mi się uda i na Waszej liście "do poznania" znajdzie się co najmniej jedna nowa pozycja :)) Pamiętajcie też, że dopasowałam Wydawnictwa wedle przeczucia i w żadnym wypadku NIE SĄ TO ZAPOWIEDZI WYDAWNICZE.



1. "The Unexpected Everything"- Morgan Matson
O czym to jest? Bo czasem lepiej niczego nie planować i zostać miło zaskoczonym.
Szanse na wydanie? Stuprocentowe, z naciskiem na "nie wiadomo kiedy".
Jakie Wydawnictwo widzę w tej roli? Poprzednie trzy wydał Jaguar, więc tym razem też na niego stawiam.


2. "Best Kind of Broken"- Chelsea Fine
O czym to jest? Dzięki wspólnej pracy, dwójka byłych przyjaciół jest zmuszona dzielić jeden dom i radzić sobie z uczuciami jakie do siebie wciąż darzą.
Szanse na wydanie? Znikome. Mało znany tytuł, raczej ten z kategorii niszowych.
Jakie Wydawnictwo widzę w tej roli? Zysk i S-ka. Przygotujcie się, bo to Wydawnictwo króluje w dzisiejszym zestawieniu ;)


3. "What's left of me"- Amanda Maxlyn
O czym to jest? Historia chorej dziewczyny, której marzeniem jest wieść normalne, wolne od zmartwień życie. Historia miłości, która pomaga przetrwać.
Szanse na wydanie? Myślę, że duże. Zawsze istnieje popyt na przejmujące, dramatyczne historie.
Jakie Wydawnictwo widzę w tej roli? Feeria Young.



4. "Ten Below Zero"- Whitney Barbetti
O czym to jest? Przypadkowo wysłany sms, staje się początkiem podróży dwójki nieznajomych osób.
Szanse na wydanie? Duże. Myślę, że jest to ten typ historii, który gdy tylko zostanie zauważony, będzie miał ogromne powodzenie wśród wydawców.
Jakie Wydawnictwo widzę w tej roli? Zysk i S-ka


5. "Frigid"- J. Lynn
O czym to jest? Dwójka najlepszych przyjaciół zakochuje się w sobie do szaleństwa, jednak na ich drodze staje bolesna przeszłość.
Szanse na wydanie? Duże. J.Lynn znana również pod pseudonimem Jennifer L. Armentrout jest Wydawana w Polsce przez dwa wydawnictwa. Poza tym jest to dość rozchwytywana autorka. Mamy szansę ;)
Jakie Wydawnictwo widzę w tej roli? Amber. Oni wydają te romantyczne historie Jennifer bez wątków paranormalnych, więc stawiam na nich.



6. "Sincerely, Carter"-Whitney Gracia Williams
O czym to jest? Historia dwójki przyjaciół, którzy nagle odkrywają, że czują do siebie pociąg fizyczny... a może coś więcej?
Szanse na wydanie? Małe. Dość oklepany temat nie rokuje dobrze... chyba, że autorka skupi się na czymś głębszym.
Jakie Wydawnictwo widzę w tej roli? Amber.


7. "Paper Princess"-Elle Kennedy, Jen Frederick, Erin Watt
O czym to jest? Osierocona nastolatka znajduje schronienie u bogatej rodziny, gdzie jednak nie wszyscy darzą ją sympatią.
Szanse na wydanie? Myślę, że dość duże. Polska polubiła już Elle Kennedy, więc myślę, że kwestią czasu jest, aż wydadzą inne jej powieści.
Jakie Wydawnictwo widzę w tej roli? Jako, że pierwszą z nich wydaje Zysk i S-Ka, to właśnie ich obstawiam ;)


8. "Whatever life throws at you"- Julie Cross
O czym to jest? Życie młodej dziewczyny wywraca się do góry nogami, kiedy jej tata zostaje nowym trenerem Kansas City Royals ( gwoli ścisłości chodzi o baseball. Ta nazwa ładnie mi tutaj pasuje ;D).
Szanse na wydanie? Małe. Poprzednia powieść tej autorki, raczej nie sprzedała się u nas, więc na nową pewnie się nie doczekamy.
Jakie Wydawnictwo widzę w tej roli? OMG Books.




9. "The Night We Said Yes"- Lauren Gibaldi
O czym to jest? Jedna noc, kiedy kontrola nie ma znaczenia, a spontaniczność jest jak najbardziej na tak.
Szanse na wydanie? Spore. Dość fajny i myślę, że rozchwytywany temat.
Jakie Wydawnictwo widzę w tej roli? Zysk i S-ka.


10. "The Vixen and the Vet"- Katy Regnery
O czym to jest? Nowoczesna i przejmująca historia oparta na motywach znanych nam z "Pięknej i Bestii".
Szanse na wydanie? Duże. Ludzie zawsze chcą czytać coraz to nowsze aranżacje kultowych opowieści, a "Piękna i Bestia" zdecydowanie się do nich zalicza.
Jakie Wydawnictwo widzę w tej roli? Wydawnictwo Kobiece.


Z mojej strony kieruję jeszcze podziękowania i pozdrowienia dla dwóch dziewczyn: Gosche, która zwróciła moją uwagę na co najmniej dwa z powyższych tytułów oraz Michaliny, która trzymała rękę na pulsie i pytała kiedy będzie kolejna część "10 zagranicznych książek...", co znaczy, że doskonale pamiętała o tej serii. To naprawdę motywuje :) Jesteście najlepsze!

Ale, ale- szykuję jeszcze jedną taką listę, tym razem w nieco innej scenerii ;) Ciekawi? :)

36 komentarzy :

  1. Też mam takie perełki, które chciałabym zobaczyć. Pytałam nawet wydawnictwa, które wydawały wcześniejsze części, czy będą kontynuacje, ale póki co się nie zapowiada. "Damit"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kontynuacjami to w ogóle inna bajka- sama mam w tym temacie pewne przemyślenia :D

      Usuń
  2. Książki nr 4 i 10 wydają się być ciekawe, byłoby całkiem fajnie, gdyby zostały wydane po polsku :)

    Werisa (vverisa.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wśród tego zestawienia najbardziej czekam właśnie na numer 4, czyli "Ten Below Zero". Wiele bym oddała by zobaczyć ten tytuł w Polsce!

      Usuń
  3. Nie zbyt kojarzę, ale widzę że dużo romansów. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, tak! Cały czas czekałam na ten post :D Chyba nie będę się jakoś specjalnie wysilała i po prostu powiem, że wszystkie tytuły mnie zainteresowały :D Przede wszystkim Matson, której twórczość planuję już od dawna i jeszcze nie miałam okazji przeczytać, J. Lynn też planuję od dawna, a ta pozycja jakoś wyjątkowo mnie zaciekawiła :) Jakoś tak bardzo jestem zainteresowana "Whatever life throws at you", czuję, że to może być coś naprawdę ciekawego, podobnie "Best Kind of Broken". Tak naprawdę wszystkie tytuły, które wybrałaś bardzo mnie ciekawią i będę ich wypatrywała w Polsce :)
    Napisałaś, że mamy już 5 wydanych, a mnie się wydaje, że nawet 6, chyba powinnaś robić takie posty jak najczęściej, będę czekała na kolejny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matson jest naprawdę genialna! Jeśli lubisz podróże to polecam Ci "Aż po horyzont", natomiast jak masz ochotę się wzruszyć to "Lato drugiej szansy", przynajmniej z tych dwóch co czytałam :D
      "Best kind of broken" wygląda mi na łamacz serc, a to bardzo lubię <3
      5 czy 6- ile by nie było, to niesamowicie się z tego cieszę, czasem nawet mam wrażenie, że ktoś z Wydawnictw zagląda w ten post i szuka inspiracji :P

      Usuń
  5. Widzę, że w tym zestawieniu postawiłaś na miłość przyjaciół XD
    Jakoś opis żadnej książki mnie nie zachęcił...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie- jak tak patrzę, to masz rację :D
      Nawet "Ten below zero"? Muszę Ci powiedzieć, że umieściłam ją tutaj głównie dlatego, że ktoś w recenzji porównał ją do "Na krawędzi nigdy", a wiadomo- historia Camryn i Andrew to życie :D <3

      Usuń
  6. Ogólnie to nie czytam książek w obcym języku, ale teraz patrząc na to zestawienie, naprawdę żałuję. Tracę tyle świetnych historii, które mogłabym poznać, bo prawda jest taka, że nie wiadomo kiedy, i czy w ogóle, któraś z tych książek zostanie wydana u nas.
    Pozdrawiam cieplutko :)
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Sama czytanie w oryginale dopiero planuję zacząć, mam już nawet kupioną książkę i jestem ciekawa jak mi to wyjdzie :D Ale o ile na książkach po polsku oszczędzam ( bo konkursy, bo biblioteka, bo nie muszę mieć już), to na tych po angielsku bym zbankrutowała :D

      Usuń
  7. Byłabym za wydaniem "Best Kind of Broken"- Chelsea Fine. Może akurat kiedyś się uda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Chcę żeby wydali każdą z tych książek, ale książka Chelsea jest na podium, chyba zaraz po "Ten below zero" <3 Chociaż ucieszyłabym się z każdej pojedynczej.

      Usuń
  8. Na kilka z nich również czekam, np.: "The Unexpected Everything", "Ten Below Zero" i "The Night We Said Yes".
    "Frigid" czytałam i była to bardzo przyjemna książka.
    Pozdrawiam :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Oh, chyba byłabym w stanie przeczytać wszystko, co napisałaby Elle Kennedy, więc na pewno chciałabym zobaczyć "Paper Princess" w polskim wydaniu :D.
    Zaintrygowało mnie jeszcze "The Night We Said Yes", ale to głównie za sprawą okładki, która wpadła mi w oko ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi wszyscy dookoła polecają "Układ" i ja naprawdę chcę go przeczytać, tylko mam tyle książek do czytania, że kompletnie nie wiem kiedy to nastąpi :D

      Usuń
  10. Ja czekam na Matson! Tyle się już tam za granicą nachwalili, że muszę w końcu sięgnąć po coś jej autorstwa! Szkoda, że tak brzydko u nas wydają te książki, za to zagraniczne okładki to po prostu cuda!<3
    Buziaki!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi osobiście podobają się polskie okładki- zagraniczne też są fajne i nie byłabym zła, gdyby i u nas one były, ale te od Jaguara też kradną serducho, przynajmniej moje :D Tym bardziej, że taka treść wynagradzałaby nawet najbardziej tragiczną okładkę :DD

      Usuń
  11. Dla mnie zbyt lakoniczne zapowiedzi - po romanse sięgam tylko wtedy kiedy mam pewność, że mnie to nie zabije xd Poczekam na polskie wydania, jeśli będą :)


    Zapraszam do siebie :) W lipcu blog obchodzi urodziny i z tej okazji będzie sporo konkursów. Pierwszy z nich już na blogu.
    http://www.recenzjezpazurem.pl
    Diane Rose

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahaha wiem co nieco o tym, chociaż u mnie to działa w przypadku dystopii i innych takich :P A zapowiedzi są lakoniczne, bo nie chcę zdradzać wszystkiego, tym bardziej, że ciężko jest skrócić oryginalne tłumaczenie, żeby zachować sens oraz spójność :P

      Usuń
  12. Frigit czytałam, no mogłaby być wadana, myśle, że sporo osób skusiłoby się na nią

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że dużą reklamę zrobiłoby już nazwisko autorki :D

      Usuń
  13. Świetny pomysł na posty ^^ Z tego zestawienia nie znałam, żadnych książek, ale z poprzedniego już tak i również czekam na Let the sky fall ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że pomysł się podoba i nawet zajrzałaś o poprzedniego posta ^^ To naprawdę motywuje do dalszej pracy :* Czekamy razem na "Let the sky fall" :D

      Usuń
  14. Doskonale pamiętam zeszłoroczny post ;D. Właśnie mi przypomniałaś, że sama też mam mnóstwo książek o których marzę, aby pojawiły się w Polsce i miałam dodawać regularnie posty (co oczywiście nie bardzo się udało). Przy okazji dziękuję za wspomnienie również o moim podobnym poście ;). Teraz przejdę do książek ;D.
    "The Unexpected Everything"- Morgan Matson - Nie czytałam jeszcze żadnej książek autorki, ale jedna czeka na półce a resztę chcę przeczytać. Wiem, że ty bardzo zachwalałaś te książki, więc mam nadzieję że mi również się spodobają. Myślę, że wydawnictwo wyda resztę książek Pani Matson.
    "Best Kind of Broken"- Chelsea Fine - Czytałam - była świetna i bardzo, bardzo chcę ją ponownie przeczytać - jak i poznać pozostałe części, bo za nie się nie wzięłam.
    "What's left of me"- Amanda Maxlyn - Również czytałam i też mi się podobała. Akurat temat główny jaki się pojawia czytam rzadko, bo wypłakuję wtedy morze łez, ale zdecydowanie książka zasługuje na wydanie.
    "Ten Below Zero"- Whitney Barbetti - To jedna z najlepszych książek jakie czytałam. Umrę jak jej nie wydadzą w Polsce. Chciałabym, aby Polscy czytelnicy również pokochali tę historię.
    "Frigid"- J. Lynn - Autorkę uwielbiam, więc oczywiście też ją czytałam ;D Jednak nie jest tak dobra jak jej seria wydana u nas, ale na wieczór jest w porządku. I zgadzam się, szanse na wydanie są spore.
    "Sincerely, Carter"-Whitney Gracia Williams - Tak, też czytałam. Lekka, zabawna historia. Fajna, wciągająca, ale nie chwytająca za serce. Też widziałabym Amber jako wydawcę.
    "Paper Princess"-Elle Kennedy, Jen Frederick, Erin Watt - Mam ją w planach. Nie obraziłabym się jakby została wydana zanim ją przeczytam ;D. Po za tym uwielbiam Elle Kennedy, więc jestem pewna że spodoba mi się ta historia.
    "Whatever life throws at you"- Julie Cross - O tej książce nie słyszałam wcześniej, ale gdyby ją wydali, na pewno bym się skusiła i przeczytała.
    "The Night We Said Yes"- Lauren Gibaldi - Też nie słyszałam o niej, ale podobnie jak wyżej - chętnie bym przeczytała.
    "The Vixen and the Vet"- Katy Regnery -I ostatnia - przeczytana. Świetna, chociaż lekko męcząca. Jednak nie nazwałabym jej współczesną wersją ''Pięknej i bestii''. Ja bym tu obstawiła wydawnictwo Otwarte. Jakoś mi pasuje ;)
    Rozpisałam się, ale musiałam ;D

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie- może Cię zachęcę do zrobienia kolejnej listy? Chociaż dla mnie może to być destrukcyjne- tyle nowych książek, o których nie miałam dotąd pojęcia :d
      Och tak. Ja kocham Matson i polecam każdemu, a mając na uwadze fakt, że dość często podoba nam się to samo- tym bardziej kładę nacisk na poznanie przez Ciebie Morgan <3
      "Ten below zero" przypomina podobno "Na krawędzi nigdy"- tak czytałam w jednej z recenzji, aczkolwiek nigdy nic nie wiadomo. Ale historię Camryn i Andrew kocham, więc może i Parker też pokocham? :)
      Elle Kennedy dopiero przede mną, ale naczytałam się tyle dobrych opinii o "Układzie", że będzie pewnie pierwszą książką, jaką schowam do koszyka przy następnym zamówieniu :P
      Może i "The Vixen and the Vet" nie jest tą wersją Pięknej i Bestii, ale jeśli dobrze kojarzę to autorka stworzyła serię na motywach z kultowych bajek. Albo jakoś tak :D Cieszę się, że dzięki mnie poznałaś dwa nowe tytuły i cieszę się, że się tak rozpisałaś <3 To miło widzieć, że ktoś poświęca tyle swojego czasu na komentarz pod moim postem, który chciałam by wypadł jak najlepiej :))

      Usuń
    2. Tak, na pewno zrobię kolejną listę książek jednotomowych i planuję też listę serii ;D. Jedna książka Matson stoi na półce, więc to będzie pierwsza którą przeczytam. Kto wie, może nawet niedługo. Ale tak jest u mnie - im bardziej chcę coś przeczytać, tak tego nie robię, tylko biorę się za inne tytuły.. Dziwne dosyć ;D
      Co do ''Ten Below Zero'' - fakt, jest motyw podróży, dokładnie nie pamiętam czy przypomina ''Na krawędzi nigdy'', ale jestem przekonana (kobieca intuicja), że na bank pokochałabyś bohatera ;D.
      Wychodzę z założenia, że jeśli mam czas przeczytać post - mam więc też czas poświęcić te kilka minut na komentarz. A jeśli jeszcze mam dużo do powiedzenia to wychodzi jak wyżej ;D.

      Usuń
  15. Pamiętam zeszłoroczny post! :D Z wymienionych książek kojarzę tylko "The Unexpected Everything". Słyszałam też o Jennifer L. Armentrout, ale nie miałam przyjemności czytać. Ostatnio nawet myślałam o kupnie "Obsydianu", ale nie był dostępny. Jak na złość zaraz po tym jak robiłam zamówienie znów się pojawiła. Może następnym razem :D
    Jeśli będziesz miała chwilkę i ochotę, zapraszam na blog prowadzony przez dwie pasjonatki książek! :D
    http://kartkownik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie się cieszę, że tyle osób o nim pamiętało <333
      "Obsydian" jest nieziemski :D Kup następnym razem i niech Ci się podoba :))

      Usuń
  16. Jennifer L. Armentrout nigdy dość, jednak jej książki widziałabym jednak u Filii. Wydawnictwo Filia naprawdę porządnie wydaje książki, każda prezentuje się przepięknie, natomiast Amber... udusiłabym za to rozbijanie powieści na dwa tomy. Kompletnie bezsensowny pomysł. :/

    Nominowałam Ciebie do wykonania Fruit Book TAGu. :) Szczegóły znajdziesz tutaj:
    http://zaczytana-dolina.blogspot.com/2016/07/fruit-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sugerowałam się tym, że Filia wydaje Jennifer w tym paranormalnych klimatach- kosmici czy gargulce ( chyba gargulce, nie czytałam tej najnowszej serii :D), natomiast Amber zajmuje się tymi New Adult :))

      Dzięki wielkie za nominację!

      Usuń
  17. The vixen and the vet - pierwsze słyszę! A to niedobrze, bo pomysł zachęca :D Może jest gdzieś nieoficjalne tłumaczenie... :D
    Frigid już (prawie...) przeczytałam właśnie w nieoficjalnym tłumaczeniu (prawie, bo mam z zwyczaju porzucać te tłumaczenia, nie doczytawszy ich do końca xD I tak wiem, jak się skończy)
    I jeszcze The below zero brzmi bardzo ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze żebym miała czas szukać i czytać nieoficjalne tłumaczenia :D Chociaż teraz już raczej tego nie robię, ale przyznaję- jak byłam młodsza to mi się zdarzało ;)
      "Ten below zero" po prostu MUSZĄ wydać <3

      Usuń