Jeaniene Frost- "Jedną nogą w grobie"

Udostępnij ten post


  Oryginalny tytuł: One Foot in the Grave
Rok polskiego wydania: 2011
Wydawnictwo: MAG
Seria:  Nocna Łowczyni #2
Ocena: 9/10


  Kiedy zaistniał szał na wampiry, wilkołaki i inne istoty paranormalne, to byłam w tych tematach bardzo zielona. Wręcz biała. Kiedy ludzie czytali fantastykę, ja poznawałam twórczość polskich autorów dla nastolatek. I dlatego teraz, kilka lat później z wielką przyjemnością nadrabiam braki w mojej książkowej edukacji. Jedną z milszych memu sercu serii została ta o Nocnej Łowczyni.

  A zaczęło się ciekawie- w pewnym supermarkecie, w koszu z tanimi książkami znalazłam drugi tom serii Pani Frost, za oszałamiającą cenę 7 zł. Pierwszy wygrałam w konkursie, a trzeci kupiłam na internetowej wyprzedaży, również za grosze. Seria jest dość stara, a w Polsce  mamy tylko trzy tomy. Ptaszki jednak po cichu ćwierkały coś o tegorocznych wakacjach i kolejnych książkach o Nocnej Łowczyni. Zobaczymy czy nie pomyliły melodii :)

  Od wydarzeń kończących "W pół drogi do grobu" mijają cztery lata. Jak dla mnie ta różnica była dość znacząca i szokująca, gdyż zazwyczaj autorzy nie decydują się na tak zabieg. W dalszym ciągu historię poznajemy z punktu widzenia Cat, ale nie ma co narzekać. Jest to bohaterka typu kick-ass, nie boi się mówić otwarcie, potrafi przekonująco skopać komuś tyłek, jednocześnie prowadząc z tym kimś błyskotliwą rozmowę. Rozumu odejmowało jej tylko chwilami w obecności Bonesa ( ale czemu tu się dziwić ;D), zwłaszcza w jednej z końcowych scen, ale to też jej wybaczam. Przy takim gorącym wampirze, grzeszącym wysokim ilorazem inteligencji, opanowania oraz charyzmy też bym się pogubiła w dialogu ;)

  Tak czy inaczej- w tym tomie momentami jesteśmy świadkami rozdwojenia jaźni Catherine. Waha się ona między dwoma światami, w których przyszło jej funkcjonować, ale sercem wciąż pozostaje przy swoim ukochanym. Miło czytać, że oboje oni mają bagaż innych doświadczeń, a jednak w dalszym ciągu pozostali tymi samymi ludźmi, których pokochałam na początku.

  "Jedną nogą w grobie" to też decydujące starcie z starymi koszmarami, poznawanie odpowiedzi na pytania, które zadaliśmy sobie w pierwszym tomie i mnożenie nowych. Tutaj nie ma miejsca na nudę, cały czas coś się dzieje, a namiętność między Cat i Bonesem, aż wylewa się z kartek powieści. To pełnokrwisty paranormal romance, na dodatek bardzo dobrze i ciekawie opisany. Z bohaterami nie można się nudzić, akcja goni akcję, tajemnica tajemnicę, a humor jest pierwszorzędny. Książka z całą pewnością dorównuje swojej poprzedniczce i pozostaje mi żywić nadzieję, że w późniejszym czasie poziom ten nie opadnie.

  Komu ją polecam? Czytelniczkom i czytelniczkom, którzy są na tyle dorośli, by nie kręcić głową podczas scen zbliżeniowych. Nie jestem jakaś specjalnie stara by mówić "ja w waszym wieku", ale tylko ostrzegam, że takowe sceny tam występują. Decyzję czy poznacie tę historię teraz czy później pozostawiam Wam. Bo czuję, że kiedyś na pewno po to sięgniecie.

Książka bierze udział w wyzwaniu:
Przeczytam tyle, ile mam wzrostu


9 komentarzy :

  1. Coś mi się wydaje, że teraz książka ta by mi się nie spodobała :( Kiedyś bardzo często czytałam właśnie te paranormalne powieści, jednak teraz strasznie mnie one nudzą. Tak więc na razie podziękuję :)
    Pozdrawiam!
    Katherine Parker - About Katherine

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jednak wolę drugą serię tej autorki o Vladzie. :) Pewnie dlatego, że zawsze lubiłam postać tego wampira.
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja podczas wampirzej mody nie próżnowałam i przez to nie mam ochoty na tę serię... Naczytałam się tego już tyle, że do końca życia mi chyba wystarczy...

    /Julia

    OdpowiedzUsuń
  4. To jedyna wampirza książka, którą pokochałam. Każdy z bohaterów jest przegenialnie wykreowany, dzięki czemu powieść nabiera barw i ciekawi niesamowicie. Och! Jakbym chciała kolejne książki z tej serii przeczytać. Może w wakacje uda mi się przekartkować te trzy lektury i trochę odświeżyć historię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta seria jest świetna - całkowicie mój klimat :D

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  6. Jej ty już masz za sobą drugą część. I wow aż tak tanio udało ci się ją zdobyć, super! :3
    Ja już ledwo pamiętam co było w tej książce, ale pamiętam jak bardzo mi się podobała, że aż koleżance polecałam aż w końcu przeczytała i jej się podobała.
    Fajnie też że wampiry nie są tu nudne. :)
    Lost in books

    OdpowiedzUsuń
  7. cieszę się, że kontynuacja jest dobra, bo mam w planach tom 1 :) I sceny erotyczne - jupi! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Em ... zobaczymy :D
    Brzmi dość nie źle, i musze się sama przekonać czy jest dobre :D

    Buziaki
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam inną serię autorki, ale widzę, że i ta jest grzechu warta

    OdpowiedzUsuń