Mini Maratonowy Tag Książkowy

Udostępnij ten post


Mini Maratonowy Tag Książkowy, to Tag stworzony przez dziewczyny z grupy Mini Maratonów Czytelniczych. I tak- jestem jedną z tych dziewczyn :D Każda z nas ma swoją własną kategorię, do której musi dopasować odpowiednią książkę. Zresztą co ja Wam będę mówić- wiecie co to TAG i wiecie jak się go pisze :D To co? Zaczynamy? ;)





Ann Wars dla Ola G., czyli książka, podczas czytania której nie zauważyłeś, że dotarłeś do końca (bo była taka dobra)
Żeby nie było- zawsze wiem kiedy kończy mi się książka- nie myślcie, że latam oczami po okładce i liczę na to, że zaraz załaduje mi się tam tekst :D Ale jedną z ostatnich takich wspaniałych książek, było "Zanim się pojawiłeś"- Jojo Moyes. Przepiękna, wciągająca, wzruszająca i do bólu prawdziwa książka. Ale moje gadanie i tak tego nie odda. Musicie przeczytać książkę, żeby to poczuć.




Aoi Akuma dla medyk, czyli ulubiona krwawa książka
Krwawa? Na ogół unikam takich tytułów, chociaż nie było tak zawsze. Kiedyś tam bardzo podobały mi się powieści Tess Gerritsen- szczególnie w pamięć zapadł mi tytuł "Bez skrupułów". Przypuszczam, że było tam coś krwawego ;)



bookworm dla Just yśka, czyli ulubiony młodzieżowy wątek miłosny
Aaaa! Że jeden? Nie umiem, nie róbcie mi tego :D
.
.
.
Ehh no dobra.  Młodzieżowy mówisz? Hmm- jednym z ulubionych jest historia Willa i Lake z "Pułapki uczuć". Kocham i rekomenduję.





Doomisia dla Suomi, czyli bohaterka mająca wiele kreatywnych pomysłów
No pewnie. Sama wymyślałam kategorię, na której mam polegnąć? Mowy nie ma. Pod tę kategorię podpinam Anię Shirley, którą uwielbiam przeczytawszy ledwie pierwszy tom. W wieku 18 lat, ale to możemy przemilczeć :D Na pewno znajdą się osoby, które jeszcze nie czytały powieści Montgomery. Racja? :P



Jellyfish dla JustinaJ, czyli książka, która wciągnęła się od pierwszych stron (i nie mogłeś się od niej oderwać)
"Lato koloru wiśni" jest jedną z wielu takich książek. Wysuwa się na prowadzenie przed drugą częścią, dlatego że wtedy nie wiedziałam jeszcze czego się po niej spodziewać. Totalnie mnie zaskoczyła, zauroczyła i rozkochała w sobie. A potem poszło już z górki.




Just yśka dla bookworm, czyli ulubiona polska książka
Jak byłam młodsza czytałam mnóstwo polskich książek dla nastolatek, więc spokojnie mogę wybierać z tego grona. A będzie to "Krzywe 10"- Ewy Nowak, które najbardziej mnie zauroczyło, wśród wszystkich części serii miętowej, które przeczytałam.




JustinaJ dla Jellyfish, czyli książka, w której akcja toczy się spokojnie, ale ma też jedno lub kilka mocnych wydarzeń, które tobą wstrząsnęły
"Maybe someday" posiada kilka szokujących rozwiązań, ale raczej w kontekście zdziwienia, niespodzianki, nic drastycznego :D




KittyAilla dla Ola K., czyli bohaterka z uzależnieniem
Powszechnie wiadomo, że jednym z lepszych uzależnień, jest to od czekolady. Dlatego przedstawiam Wam Mallory- członkinię Czekoladoholiczek, którą poznacie podczas lektury "Szczęściary". Mało znana książka, ale warto. Przynajmniej jeśli lubisz czytać romanse :D




Maria Włodarska dla Patrycja'Pyciaaa', czyli powieść, którą przeczytałeś w jeden dzień
"Po prostu bądź" Magdaleny Witkiewicz. Lepiej nawet pasowałoby stwierdzenie "w jeden wieczór", albo "w kilka godzin", ale ten jeden dzień też może być :D




medyk dla Aoi Akuma, czyli modna książka, na którą musiałeś trochę poczekać, zanim ją przeczytałeś
Praktycznie zawsze czekam, zanim przeczytam jakąś modną i świeżo wydaną książkę. Kiedyś stosowałam zasadę 6 miesięcy. Polegała ona na tym, by czekać pół roku- a jeśli po tym czasie opis mi się nie znudzi- rozważyć kupno. Jest to super zasada, jednak istniała głównie po to, bym nie szalała z nowościami. Odkąd ograniczyłam kupowanie książek, już jej nie potrzebuję. Do tej kategorii spokojnie dopasowałabym jakąkolwiek popularną książkę, ale powiedzmy, że będzie to "Dotyk Julii".



Meredith dla WiktoriaCzytaRazemZWami, czyli bohater, który ma swoją bratnią duszę
Patrycja dała mi wolną rękę, jeśli chodzi o interpretację tej kategorii, więc wybieram sobie moją bratnią duszę z książki. Jest to Brittainy z "Idealnej chemii", która jest bardzo wiernym odzwierciedleniem mnie samej. Nie idealnym, ale naprawdę dość podobnym. Taką właśnie bratnią duszą.



Ola G. dla Ann Wars, czyli książka, w której zachwycił cię świat/miejsce, gdzie dzieje się akcja
"Ostatnie lato w Nebrasce"- Nele Neuhaus. Tym miejscem jest Nebraska oczywiście, ale jednak mam tutaj na myśli czas w jakim rozgrywa się akcja. Lata 90. XX wieku. Dla mnie szaleństwo.




Ola K. dla KittyAilla, czyli książka, w której nie występuje wątek miłosny
Zadać to pytanie blogerce, która czyta książki, gdzie obowiązkowo ma być choćby minimalny związek miłosny, to chyba kara :D Żeby nie było- znalazłam taką książkę- jak widać poszerzam horyzonty :D Mówię o "Bez nóg, bez rąk, bez ograniczeń"- niesamowitej książce, która poruszy niejedno serce i będzie kazała spojrzeć na rzeczy z innej perspektywy. Jest tutaj miłość, ale raczej taka do Boga, do bliźniego, do rodziny. Liczy się? ;)




Oxuria dla Paulina Balcerzak, czyli książka, w której występuje więcej niż dwóch głównych bohaterów
Długo myślałam nad tą kategorią, latałam oczami po mojej biblioteczce i znalazłam ! "Endgame" ma 12 głównych bohaterów, przynajmniej w teorii. Ale w praktyce jakby nie patrzeć i tak będzie ich więcej niż dwójka.



Patrycja 'Pyciaaa' dla Maria Włodarska, czyli ciekawa książka z gatunku, za którym nie przepadasz
Jeśli nie przepadam za jakimś gatunkiem, to raczej nie czytam książek z jego zakresu ;) Ale w sumie bardzo podobała mi się "Zbrodnia i kara" Dostojewskiego. Świetny portret psychologiczny, doborowi bohaterowie i niesamowity styl autora. Co więcej- jest to lektura szkolna. Pierwsza lektura w szkole średniej, którą czytałam z przyjemnością, a nie z obowiązku.




Paulina Balcerzak dla Oxuria, czyli książka z najładniejszą okładką
Nie mogę wybrać z całego grona ulubionych, więc pokazuję Wam okładkę książki, której nie czytałam, ale jest po prostu obłędna <3 No i to Jojo Moyes- i tak ją kiedyś przeczytam :D
Panie i Panowie- oto "Razem będzie lepiej" ^^



Suomi dla Doomisia, czyli książka w wiosennym klimacie
Długo zastanawiałam się jakby to rozwiązać, w końcu moja kategoria nie? :D Stawiam na "Bezsenność we dwoje"-Sary Dessen- książkę, której okładka kojarzy mi się z wiosną ( bo rowery. Kto nie jeździ wiosną rowerem?), ale treść również pasuje do tej pory roku. Jest taka lekka, radosna, momentami kapryśna- no normalnie jak wiosna :D




WiktoriaCzytaRazemZWami  dla Meredith, czyli książka z idealnym miejscem akcji
Jestem fanką podróży, więc zachwyca mnie cokolwiek co dzieje się w drodze, gdzie bohaterowie zmierzają ku czemuś. W tę kategorię idealnie wpasowuje się "Na krawędzi nigdy"- jeśli jeszcze jej nie znacie, to co Wy tu kurczę jeszcze robicie? :D

Tak to wszystko wygląda. Zapraszam Was do dołączania się do grupy ( klik klik klik ), bo świetna atmosfera to nasz największy atut ;D Mam świadków ;)

18 komentarzy :

  1. Weź mi nic nie mów, ja jednak trochę męczę Endgame xD I kurczę, chyba 75% z was dało Anię do kategorii Suomi :D
    Hmm, gdyby rozważyć moją książkową bratnią duszę to zdecydowanie Wolha Redna <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi początek się dłużył, ale potem totalnie się zakochałam <3 Może dlatego, że moje podejście wyglądało mniej więcej tak "ehh mam na półce, polecają, no w sumie może być fajne"- nie było jakiejś ekscytacji, ale to dobrze-przynajmniej w ogólnym rozrachunku mi się podobało :D
      Hahahaha- też to zauważyłam :D Ta kategoria idealnie pasowała mi do Suomi, ale fakt- ja też się nad nią zastanawiałam ;)

      Usuń
  2. To prawdziwy maraton :)
    Znam tylko 6 książek, a pozostałym chętnie przyjrzę się bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku, świetny ten tag :D Bardzo pomysłowy :) Chociaż większości książek stąd nie znam lub nie przeczytałam, na kilka mam ochotę.
    Pozdrawiam cieplutko,
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładnie tu u Ciebie teraz. Do Ani z Zielonego Wzgórza zawsze będę mieć sentyment.

    OdpowiedzUsuń
  5. Do kreatywnej bohaterki też dałam Anię xD Ale ona pasujeeeee. Uwielbiam ją ❤❤
    Czytałam Idealną chemię i lubię Brittany ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania Shirley jako pierwsza przyszła mi na myśl- nie ma mocnych :D

      Usuń
  6. Z Twojej listy znam, aż 9 książek i w większości zgadzam się z Twoim zdaniem na ich temat :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No nareszcie post z tego tagu, po którym nie mam miliona nowych książek na liście do przeczytania (większość czytałam i kocham)!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie to fajne zobaczyć w kategorii dla mnie moją ukochaną książkę <3
    Ooo Szczęściarę dopisuje do listy bo zaciekawiło mnie :D Sama uwielbiam czekoladę więc no co tu dużo mówić coś dla mnie :D
    NA krawędzi nigdy ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Szczęściara" jest 4 tomem serii, ale ja w sumie od niego zaczęłam, bo nie wiedziałam o innych :D Nie trzeba znać kolejności- chociaż poprzednie części są równie dobre :D
      "Na krawędzi nigdy", serduszko i niczego więcej mówić nie trzeba <3

      Usuń
  9. Dostałaś nominację :D

    http://strefa-czytania-obowiazuje-wszedzie.blogspot.com/2016/04/disney-villains-book-tag-by-meredith.html

    OdpowiedzUsuń