THE BOOK TAG

Udostępnij ten post

Tak trochę dawno dawno temu Ala nominowała mnie do The Book Tag, czyli porcji pytań dotyczących książek. Poczytajcie i podzielcie się swoją opinią :)


1. Jaki gatunek najczęściej wybierasz?
Przeglądając mojego  bloga natraficie na romanse, dystopie, antyutopie i kryminały. To właśnie te gatunki lubię czytać, chociaż nie zrażam się do innych.

2. Która bohaterka jest najbardziej podobna do Ciebie lub którą chciałabyś być?
Spotkałam w książkach wiele podobnych do mnie bohaterek, jednak żadna nie jest na tyle identyczna jak ja. Którą mogłabym być? Mogłabym mieć trochę ironiczności charakterystycznej dla Emely :D


3. Jaką książkę dałabyś do przeczytania swojemu dziecku?

To zależy od wieku mojego dziecka.  Na pewno "Ten obcy", "Szatan z siódmej klasy", "Dzieci z Bullerbyn", "Piątka z Zakątka", "Oskar i Pani Róża czy "Mały Książę".

4. Wolisz książki w wersji papierowej, e-booki czy audiobooki?
Audiobooki odpadają totalnie, ponieważ bardzo łatwo mnie rozproszyć. Mogę słuchać, a po pewnym czasie zorientować się, że kompletnie nie wiem o co chodzi ;) Ebooki lubię, chociaż mając na uwadze mój wzrok i ich ceny, niekoniecznie mnie przekonują. Także największą miłością darzę książki papierowe :)

5. Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie?
Mm nadzieję, że taka książka jeszcze przede mną, chociaż było wiele tych niesamowitych. "Na krawędzi nigdy/zawsze", "Aż po horyzont", "Ich pięcioro" czy "Lato koloru wiśni" i "Zima koloru turkusu".

6. Jaka książka nie zrobiła na Tobie dobrego wrażenia?
Takich tytułów mam dużo- "Piękne istoty", "Powód by oddychać" czy "Sny".


7. Czytasz jedną książkę od początku do końca czy zaczynasz kilka książek na raz?
Z tym to różnie bywa. Nie mam problemu z pogodzeniem fabuł książek, które czytam. Jednak ostatnio nic nie wciąga mnie na tyle, bym chciała to czytać, więc zaczynam nowe tytuły.



8. Częściej czytasz wypożyczone książki czy raczej preferujesz własny zakup?

Czytam bardzo dużo pożyczonych książek, czy to z bibliotek, czy od znajomych, czy z Book Tourów. Nie widzę w tym nic złego, przeciwnie, uważam że to super mieć w ręku książkę, którą ktoś przede mną już czytał. Ale żeby nie było -własne też kupuję- często wtedy kiedy już je znam i chcę posiadać na własność, kiedy nagradzam siebie samą za dobrą robotę, czy jest to coś, o czym marzę. Każdy zakup starannie planuję :)

9. Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań?
Bardzo uniwersalną i piękną książką jest "Bez nóg, bez rąk, bez ograniczeń", w której autor pisze o swojej niepełnosprawności i to w taki sposób, że czytelnik ma szansę zastanowić się nad własnym życiem.

10. Czy oceniasz książkę po okładce?
I tak i nie. Bardzo lubię gdy widzę ładną okładkę, to też jest element książki. I denerwuje mnie kiedy ktoś je niszczy w sposób graficzny. Ale nie jest tak, że jeśli okładka jest brzydka, a fabuła ciekawa, to jej nie kupię. Okładka jest drugorzędna, a opis stawiam na pierwszym miejscu :)

11. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki? Jeżeli tak, to jaka była największa ilość książek, które kupiłaś na promocji?
Kupuję książki tylko wtedy kiedy widzę promocję czy wyprzedaż. Jednak znam pojęcie umiaru i własnych możliwości czytelniczych, więc staram się nie przesadzać. Najwięcej ile kupiłam? O ile się nie mylę, były to cztery książki, ale ręki sobie uciąć nie dam :)

12. O jakiej książce marzysz?
Aktualnie o "Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno" ^^

13. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?
W mojej biblioteczce aktualnie znajduje się około 150 pozycji (?). Mam własną biblioteczkę i osobny regał. Na jednym trzymam przeczytane, a na drugim jeszcze nieprzeczytane książki. Jest też osobne miejsce na te czekające na recenzję, wyzwaniowe oraz z biblioteki :D Mój system, to trudny system ;)

14. Co najpierw: książka czy ekranizacja?
Staram się trzymać zasady najpierw książka, potem film, jednak nie stosuję jej tak rygorystycznie. Nie raz zdarzyło mi się zburzyć tę kolejność i nie mam z tego powodu wielkich wyrzutów sumienia.

15. Co teraz czytasz?
"Byliśmy łgarzami" E. Lockhart oraz "Dzikie stwory"- Dave'a Eggers'a :)



14 komentarzy :

  1. Jak ja nie cierpię "Tego obcego"! Ale kocham "Małego księcia" i "Oskara...". "Powód, by oddychać" też nie zrobił na mnie wrażenia, masakra jednym słowem. Buziaki, Idalia :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak?? :D Przecież te ich przygody były super, aż samemu chciało się mieć taką paczkę przyjaciół :P

      Usuń
  2. Też nie potrafię słuchać audiobooków. W sumie słuchałam tylko jeden, a i tak nic nie pamiętałam ;) Czekam na recenzję "Byliśmy łgarzami". Tę książkę nieraz widuję w bibliotece, ale coś nie mogę się na nią skusić ;P
    Pozdrawiam :*
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I lepiej, żebyś się na tę książkę nie skusiła. Samo zło ;)

      Usuń
  3. Ostatnio próbowałam posłuchać audiobooka, ale to nie moja bajka. Jakiś czas temu czytałam książki na telefonie, chociaż trwało to krótko, bo mimo wszystko jakoś nie mogłam, także również wybrałabym tradycyjnie ;)

    Pozdrawiam!
    http://myfantasticbooksworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam pewien okres kiedy czytałam książki na telefonie, ale teraz wystarczy kilka minut i już bolą mnie oczy, a za chwilę i głowa :(

      Usuń
  4. A ja uwielbiam słuchać audiobooki i czytać e-booki i książki papierowe. Nie ma dla mnie problemu w jakiej formie jest książka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na audiobookach nie umiem się skupić, a od ebooków bolą mnie oczy i głowa :(

      Usuń
  5. Na krawędzi nigdy/zawsze podobało mi się, ale jakoś szczególnie mnie te książki nie zachwyciły. Lato.. i Zima.. za to były świetne ;) Po Aż po horyzont muszę się w końcu zabrać bo coś mi się wydaje, że i mnie się spodoba.
    ''Powód by oddychać'' i cała trylogia mnie bardzo poruszyła. Wręcz ją uwielbiam i uważam za jedną z lepszych jakie czytałam. Chociaż są aż nazbyt smutne, ale ja bardzo lubię takie książki.
    ''Chłopak, który zakrada się do mnie przez okno'' chciałam czytać w oryginale, a tu nie dawno się dowiedziałam, że podobno mają ją wydać, więc fajnie, też na nią czekam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie- jako fanka czuję się źle z faktem, że "Na krawędzi nigdy" Cię nie zachwyciło, ale przynajmniej nie okazało się w Twoich oczach rozczarowaniem ;)
      Czytałam, że "Chłopak..." nie jest zbyt dobry i zbiera raczej średniawe opinie, ale z taką fabułą się jeszcze nie spotkałam- no i ta okładka <3

      Usuń
  6. Także nie sięgam po audiobooki, z tego samego powodu co Ty. A po "Bez nóg, bez rąk, bez ograniczeń" zamierzam kiedyś sięgnąć, bo po świadectwie Nicka Vujicica, na które kiedyś trafiłam na yt wiem, że ta osoba ma wiele do powiedzenia, i to mądrych rzeczy.
    Z perspektywy czytelnika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, Nick jest super inspirującą osobą i ma w sobie tyle optymizmu, że wystarczy na niego spojrzeć i wszystko wydaje ci się mniej błahe. Ja sama zamierzam kiedyś kupić inne jego tytuły ;)

      Usuń
  7. też aktualnie czekam na "Chłopak, który zakradał się przez moje okno" przyznam się, że już to czytałam, ale tak bardzo chcę mieć to na swojej półce, bo to świetna książka. Świetny Tag. :D
    Buziaki :*
    Książkowy duet

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja słyszałam znowu, że taka przeciętna, ale nie razi mnie to- wszak lepiej dać się zaskoczyć niż rozczarować ^^

      Usuń