Czwórka ulubionych wydawnictw !

Udostępnij ten post

Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo często zwracam uwagę na to, jakie wydawnictwo wydaje konkretną książkę. Znam kilka bubli, na których myśl robi mi się słabo, ale mam też swoich faworytów,  którym mogę bić pokłony. Panie i Panowie przedstawiam Państwu subiektywne zestawienie, czterech najlepszych wydawnictw książkowych !



1. Wydawnictwo Filia

Jeśli miałabym jednym słowem opisać Filię, byłoby to finezja. Najpiękniejsze okładki na całym rynku. I to nie tak, że raz na jakiś czas uda im się lepsza. Raz na jakiś czas to może im się trafić lekko niestaranna, ale widać, że tworzona z pasją. 
Treści, które zazwyczaj są inne od wszystkich. Albo poruszają ważny temat, albo powodują do śmiechu, płaczu, refleksji. Są też te całkiem tajemnicze i czyste. 
To Filia wydaje moją ukochaną Jennifer L. Armentrout czy najwspanialszą duologię od Pani Redmerski. A jakby przetłumaczyli jeszcze Shannon Messenger, to po prostu byłabym najszczęśliwszym człowiekiem na świecie ! Jeśli czyta to ktokolwiek z Wydawnictwa- wiedzcie, że jesteście najlepsi <3



2. Wydawnictwo Jaguar

Kiedy widzę nazwę Jaguar, to na myśl przychodzą mi głównie książki z serii Pastelowej oraz te od Jennifer Echols. Nic nie poradzę na to, że wszystkie one ciekawią mnie swoją fabułą oraz rozwinięciem. Jako fanka takich historii- daję niedowiarkom zielone światło ! Czytajcie te książki, bo są naprawdę sympatyczne, a nawet rewelacyjne. Zresztą Jaguar to nie tylko te książki, To też bajkowa seria Selekcja ( na którą i tak wszyscy mówią Rywalki), czy świetna Cora Carmack  . Ludzie to tam wydają Morgan Matson ! Nie wierzę, że jeszcze nie poczuliście mojego uwielbienia <3


3. Wydawnictwo Akapit Press

Akapit Press to z kolei wydawnictwo mojej młodości ( nie żebym była stara). Fabuły książek są naprawdę wyjątkowe i idealnie trafiają w mój gust. Jennifer Probst, Janette Rallison czy Amy Engel. Co do tych dwóch ostatnich- coś nowego od tych Pań poproszę :D Czytałam kilka lat temu, czytam teraz i przypuszczalnie czytać będę w przyszłości. Bo mimo, że głównym nurtem Wydawnictwa jest literatura dla młodszej młodzieży, to ja zawsze znajdę tam coś dla siebie.


4. Wydawnictwo Media Rodzina

Pomijając fakt, że Media Rodzina odpowiada za moją emocjonalną rozsypkę po lekturze duologii Cariny Bartsch oraz wysokie wymagania względem niemieckich autorów, to są naprawdę ludzcy :D Nie no żartuję- nie chciałam, żeby zabrzmiało to jak coś złego- kocham Was ! Wydaliście wspaniałą serię Igrzysk Śmierci, Narnię- od której wszystko się u mnie zaczęło, Trylogię Arkadyjską, czy "LATO KOLORU WIŚNI" !To Media Rodzina utwierdziła mnie w przekonaniu, że niemieccy autorzy są REWELACYJNI i to dzięki tej ekipie odkryłam moje nowe marzenie. Życzę Wam dalszego wydawania tak cudownych książek i tego, bym była na bieżąco :D

Drogie Wydawnictwa ! Jeśli ktoś z Was to czyta, to jeszcze raz powtórzę- uwielbiam Was bezgranicznie ! Dalej wydawajcie tak cudowne książki i ześlijcie mi czas, by miała kiedy je czytać :D
I pamiętajcie- kolejność nie ma znaczenia !

41 komentarzy :

  1. A Media Rodzina to też Harry Potter <3 Do listy dopisałabym jeszcze Otwarte :) Lubię też Egmont i Literackie, są fantastyczni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ale nie czytałam Harrego, więc nie mam się jak wypowiedzieć ;) Egmont lubię za Trylogię Czasu ;)

      Usuń
  2. Moimi faworytami jest Akurat i Otwarte <33 Ale szanuję wszystkie wydawnictwa, bo wykonują mega ciężką pracę, żebyśmy mieli co czytać ;)

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie- i to jest właściwe podejście ! ;D

      Usuń
  3. O tak! Zgadzam się :)
    Do listy dodałabym jeszcze Otwarte i Dreams <3
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dreams też bardzo lubię, tym bardziej, że jest to najbliższe mi Wydawnictwo ^^

      Usuń
  4. Ja uwielbiam Otwarte <3
    Ale Jaguar, Filia i Feeria Young też są wspaniałe ;)

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Feeria wydaje świetną serię DIMILY i choćby za to ich lubię ;)

      Usuń
  5. Uwielbiam Wydawnictwo Filia za wspaniałą serię Lux! Osobiście dodałabym jeszcze Wydawnictwo Otwarte, bo wydają naprawdę dobre książki:>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się co do Jaguara, a ze swojej strony dodałabym jeszcze Galerię Książki oraz Bukowy Las ^^

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nominowałam Cię do mojego nowego TAGu pełnego miłości! :)
      http://limobooks.blogspot.com/2016/02/przysowiowa-para-tag.html

      Usuń
    2. Bukowy Las jest odpowiedzialny za wiele tytułów, których jeszcze nie czytałam, a mam na chciejliście, więc się nie wypowiem :D Dziękuję za nominację ;)

      Usuń
  7. Zdecydowanie zgadzam się co do okładek od Filii. Dużą uwagę na to zwracają co jest ogromnym plusem. Ja osobiście od każdego wydawnictwa prawie znajdę coś dla siebie, ale np nie rozumiem Amber. Wydają sporo książek New Adult, więc ja jako miłośniczka tego gatunku się cieszę, ale rażą mnie okładki. Są tak paskudne, że aż zniechęcają do kupna danej książki. Do tego liczne błędy i pozmieniane słowa czy kontekst zdań w tłumaczeniu. Uważam, że jakby się przyłożyli to odbiór byłby zaskakujący. Tymczasem sami tracą na tym JAK wydają książki. Pozwoliłam sobie odbić od tematu trochę ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię takie odbieganie od tematu :D Tym bardziej, że sama mam podobne zdanie. Swego czasu uwielbiałam Amber i podobały mi się nawet okładki, ale przy okazji premiery "Kochani, dlaczego się poddaliście?" coś we mnie pękło i zaczęłam dostrzegać rysy. A ostatnio zdenerwowałam się, kiedy piękny tytuł i okładkę pewnej książki zmienili na coś całkowicie innego. A już się cieszyłam, że zmienili grafika czy coś. Czasem odnoszę też wrażenie, że oni robią to specjalnie- grają nam na nerwach, ale wiedzą, że tak czy siak kupimy książkę, jeśli nam na niej zależy. Ehh- realia ;)

      Usuń
    2. Podobnie miałam. Gdyby nie fakt, że poznałam autorkę to nawet nie wiedziałabym, że to ta książka, która bardzo mi się podobała.
      Coś w tym jest, ale nie myślą wcale o sobie. Bo to raczej dla nich jest zysk, a wiadomo im lepsza okładka, to więcej ludzi dostrzega tę książkę, zapoznaje się i kupuje. A zwykłe znikające w tłumie giną, większość nawet nie zajrzy do opisu. Gdyby nie to że jestem miłośniczką New Adult też bym na te książki nie spojrzała. Jednak przekonałam się, że może mi się spodobać dana książka. Ale myślę, że jestem jedną z nielicznych. Jak pisałam - większość przejdzie obok takiej książki obojętnie.

      Usuń
    3. Ta kwestia też mnie zastanawia- jako wydawnictwo powinni być nastawieni na zysk, a raczej nie starają się go za bardzo osiągnąć. Chyba, że mają całkowicie odmienne pojęcie piękna :D

      Usuń
  8. A ja bardzo lubię "Świat książki" - wydają moje ukochane powieści historyczne <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię Świat Książki za Norę Roberts i te cudne wydania w twardych okładkach ;)

      Usuń
  9. Z wyżej wymienionych wydawnictw, bliżej znam tylko Jaguar, które uwielbiam. Nie dość, że wydają cudowne książki, to jeszcze ich szata graficzna zawsze jest wspaniała. Ogólnie nie potrafiłabym wybrać czterech ulubionych wydawnictw, bo w prawie każdym znajduję coś dla siebie, jednak jeżeli bym musiała wybrać kilka, to w zestawieniu znalazło by się zdecydowanie: IUVI, Feeria Young, Genius Creations, Otwarte i Insignis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też w każdym znajduję coś dla siebie, ale wybrałam te, z którymi wspólnego mam jednak najwięcej i czytam masę ich książek :D

      Usuń
  10. Medię Rodzinę lubię za Pottera i Igrzyska Śmierci. Moim ulubionym wydawnictwem jest chyba Świat Książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pottera nie czytałam, a ŚK lubię za Norę Roberts ;)

      Usuń
  11. najbardziej kojarzę wydawnictwo Jaguar :) poza tym Otwarte też wydaje i się bardzo dobre :) ciekawy pomysł na wpis!
    pozdrawiam :))
    stylowana100latka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. BYć może to dziwne, ale ja nie przywiązuje zbzbyt dużej wagi do Wydawnictw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne to jest raczej moje podejście ;D

      Usuń
  13. Uwielbiam Filię i Jaguara, jednak ze swojej strony dołożyłabym jeszcze Papierowy Księżyc, Feerię oraz Initium - to moi ulubieńcy ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Papierowym Księżycu naczytałam się sporo niepochlebnych opinii, a sama czytałam tylko "Podwieczność", która niezbyt przypadła mi go gustu ;(

      Usuń
  14. Też bardzo lubię te wydawnictwa. :D Nie znam tylko za bardzo 3. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Filia to też jedno z moich ulubionych wydawnictw :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię wszystkie wymienione powyżej, ale moim ulubionym jest Prószyński i S-ka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prószyńskiego wielbię za Jill Shalvis i nie lubię za to, że zaprzestali kontynuacji serii :(

      Usuń
  17. Kocham te, które wymieniłaś, ale do listy dorzucam jeszcze Otwarte, Prószyńskiego i Czwartą Stronę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nie mogłabym się zdecydować na tylko 4 wydawnictwa! Kocham Media Rodzina za HP, Otwarte za najpiękniejsze okładki i tyle zagranicznych bestellerów, Czwartą Stronę i Filię za wydawanie książek Remigiusza Mroza, SQN za Czas Żniw no i jeszcze Bukowy Las, Wydawnictwo Literackie i Naszą Księgarnię i Jaguara za Rywalki :D Musiałabym zrobić top 15 haha :D
    find-the-soul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jejku, ja za Mroza muszę koniecznie się zabrać ! Zawsze możesz zrobić i TOP 15 ;D

      Usuń
  19. Bardzo lubię te, które wymieniłaś ;). Ja dorzucę jeszcze Feerię Young i IUVI :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam nic z IUVI, ale Feerię Young bardzo lubię ^^

      Usuń