Jeaniene Frost- "W pół drogi do grobu"

Udostępnij ten post


Oryginalny tytuł: Halfway to the Grave
Rok polskiego wydania: 2011
Wydawnictwo: MAG
Seria: Nocna Łowczyni #1
Ocena: 9/10



  Półwampirzyca Catherine Crawfield żyje z tego, że zabija wampiry. Matka od dzieciństwa opowiadała na temat tych "stworzeń" same krytyczne rzeczy. Catherine nauczyła się, że musi zadbać o siebie i rodzinę, a najważniejszym sposobem na spokojną egzystencję jest zabijanie wampirów. Do czasu, aż wpada w sidła jednego z nich. Bones jest samotnikiem, ma swoje powody by nie cierpieć kilku przedstawicieli swojego gatunku i pragnąć ich śmierci. Cat wydaje mu się idealną przynętą. Zawierają układ, który chroni obie strony i daje im korzyści. Tylko co z tego, jeśli dziewczyna będzie zmuszona przewartościować swoje życie i na nowo nauczyć się, że nie każdy jest taki, na jakiego wygląda? Półwampirzyca przyzwyczajona do dostawania tego czego chce, teraz ma problem, ponieważ zaczyna pragnąć Bonesa. Ciekawi jesteście co z tego wyniknie? Zapraszam do lektury.

  Catherine to bardzo ciekawa osoba. Jej nieobecny ojciec- wampir zgwałcił jej matkę, w związku z czym narodziła się ona- pół wampir, pół człowiek. Jest super kombinacją, ponieważ niejednokrotnie swoje ofiary zwabiała urokiem osobistym, po chwili objawiając się jako wampir i wbijając im sztylet w serce. Dla śmiertelników jest kolejnym szarym człowiekiem ze swoimi problemami... i dla wampirów również. To jest ta jej przewaga, razem z kilkoma wyjątkowymi zdolnościami, która powoduje jej anonimowość. Oprócz tego jest szalenie zabawną, momentami też sarkastyczną osóbką, dlatego z miejsca ją polubiłam.
Bones również posiada jakiś tam kawałek ironicznego poczucia humoru i dzięki temu ich dialogi są barwne i nie ma ani chwili na nudę. Poza tym jest jednak tajemniczy i samotny, momentami bardzo trudno do niego dotrzeć. Relacja tej dwójki po pewnym czasie zaczyna opierać się na uczuciach i zaufaniu, młodzi nie potrafią dopuścić do siebie myśli, że mogliby stracić siebie nawzajem. Stają przed poważnymi dylematami, wszystko po to by się chronić.

  Jeaniene Frost to autorka, której książki zbierają same pozytywne opinie. Dużo z Was polecało mi je, chwaliło Bonesa, świat przedstawiony i te dialogi. Siłą rzeczy zabrałam się za rozpoczęcie nowej serii, chociaż w tym roku miałam dać sobie spokój. Ale nie żałuję ani jednej minuty, którą poświęciłam na przeczytanie "W pół drogi do grobu". Te wszystkie pochlebne opinie okazały się naprawdę prorocze i podpisuję się pod nimi rękami i nogami.

  Język, którym posługuje się autorka jest lekki w odbiorze, dialogi są najczęściej zabawne i ironiczne, a świat wampirów pochłonie cię bez reszty. Bones, Cat i cała reszta bohaterów są na ogół bardzo dobrze wykreowani, możemy poczuć uczucia nimi targające oraz ciężar decyzji, który spoczywa na ich barkach. Niektóre rozwiązania, które zastosowała Frost wydały mi się drastyczne, kompletnie obojętne na wrażliwość czytelników i chyba właśnie za to tak bardzo pokochałam tę książkę. To, że niewiele rzeczy jest oczywistych, a to co wydaje się być pewne, wcale takie nie jest. I ta mnogość emocji wylewająca się z kart powieści. Po prostu rewelacja.

  Jednak nie należy zapominać, że jest to paranormal romance i to pod tym względem tu oceniam. Jako jedna z przedstawicieli gatunku, historia Bonesa i Cat prezentuje się naprawdę super, a niektórzy mogliby się tylko uczyć od Jeaniene. Wątek miłosny to może i jest główna oś tej historii, a wampiry pewnie są już nie na czasie, ale niektóre historie po prostu zasługują na rozpowszechnianie. Z niecierpliwością czekam, aż na nowo będę mogła powrócić do świata Nocnej Łowczyni i przybić piątkę z bohaterami. Jedyną rzeczą, która mnie przed tym powstrzymuje jest to, że Wydawnictwo MAG niestety nie wydało drugiej części serii ( jeśli się nie mylę, to są 3 książki), więc opowieść Cat i Bonesa tak jakby urywa się w połowie. A szkoda, bo jest naprawdę fajna i myślę, że nie jestem jedyną osobą, która tak myśli.

11 komentarzy :

  1. Książka wydaje się być ciekawa, ale nie jestem pewna, czy kolejna historia o wampirach przypadnie mi do gustu. Zauważyłam, że przedstawiciele tego gatunku (czytaj Elena Gilbert) potrafią mnie porządnie zirytować. No, ale chyba nie powinno się oceniać wszystkich książek przez pryzmat, jednej denerwującej bohaterki, prawda? Być może kiedyś dam szansę Wpół drogi do grobu, ale to się jeszcze zobaczy :)
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej mnie nie interesuje ta powieść, choć oceny ma wysokie. Myślę, że paranormal romance to nie dla mnie. Buziaki, Idalia <33

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Już mam dosyć wampirów, nie sięgnę, nie nie ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Na chomikuj i na freedisk.pl są następne części w nieoficjalnym tłumaczeniu :)
    A tutaj: http://jeanienefrost.com/reading-order/ można zobaczyć w jakiej kolejności je czytać, ponieważ ta seria przeplata się z Serią Nocnego Księcia (2 książki wydane już w papierowej wersji - wydawnictwo Papierowy Księżyc). :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię tę książkę, jak i Serię Nocnego Księcia. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&serials&films

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie lubię tego typu wampirów - uwielbiam takie straszne, zmutowane, jak z najgorszego horroru, dlatego raczej nie sięgnę po tę książkę. Pozdrawiam :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. O uwielbiam tą serię. Przeczytałam całą choć 3 część była nużąca. Trochę inaczej o wampirach i przyjemnie się czyta. W dodatku uwielbiam te okładki <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Wampiry na razie odkładamy na potem :) Ale może kiedyś sięgniemy po nią :)

    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas:
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej powieści - warto jednak wiedzieć, że jest dobra. Nie powiem, żebym miała zamiar ją kupić, ale też postaram się ją gdzieś zdobyć - a nuż mi się spodoba?

    Druga Strona Książek

    OdpowiedzUsuń
  10. Normalnie taka książka by mnie nie zachęciła, a tu proszę, jestem nią naprawdę zaciekawiona! Uwielbiam przezabawne dialogi :D
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka jest naprawdę rewelacyjna.Wciąga niesamowicie i trudno jest się od niej oderwać,od dwóch następnych części również.Ja też uważam,że wydawnictwo zrobiło duży błąd nie wydając wszystkich części z serii:3

    OdpowiedzUsuń