WYNIKI ANKIETY DOT. WYMIAN [post typowo informacyjny]

Udostępnij ten post

Witajcie kochani ! Przychodzę dzisiaj z wynikami dawno już zapomnianej ankiety na temat wymian książkowych. Mogłam napisać to już dawno. Problem w tym, że trzeba trochę czasu, żeby zebrać te odpowiedzi i choć chciałam zrobić to w ładnej, graficznej formie, to ona nie do końca mnie usatysfakcjonowała. Mimo wszystko zapraszam. Ostrzegam, że będzie bardzo dużo czytania :)



W ankiecie wzięło udział 14 osób, każdej z osobna bardzo dziękuję. Tylko 4 z Was nie brało nigdy udziału w wymianie. Gdy zapytałam o Wasze powody, pisaliście, że 
  • nie macie książek, które można byłoby oddać
  • nie macie zaufania do drugiej osoby
  • nie wiedzieliście o nich
  • nie mieliście czasu
  • nie było dokładnie określone ile książek wymieniamy
Pierwszych czterech punktów nie zmienię, nie mam mocy sprawczej niestety, ale z piątką mogę próbować. Zapytam w ankiecie ile książek jesteście w stanie wymienić i na tej podstawie dobiorę Was w pary. Innym wyjściem jest określenie, że w paczce ma znaleźć się np. tylko jedna książka. Jednak nawet to nie gwarantuje nikomu, że druga osoba się do tego zastosuje.



Najwięcej z Was, bo aż 38,5 % wskazała wymianę wakacyjną, czyli pierwszą jaką organizowałam. Na drugim miejscu ( kolor niebieski) plasuje się Wymiana na A, co szczerze trochę mnie zdziwiło, ponieważ wzięło w niej udział raptem kilka osób. Ostatnie miejsce na podium ( zieleń) zajęła Wymiana Amerykańska, a na czwartym miejscu widać Wymianę Walentynkową. 

Idąc tym tropem prezentuję Wam przeciwieństwo mojego pytania. Teraz jestem jeszcze bardziej zdziwiona, bo wyniki jakby się nie pokrywają. 6 osób wskazało wymianę na A ( kolor zielony), która w poprzednim pytaniu była popularniejsza ;) Amerykańska i Walentynkowa idą łeb w łeb z ilością 3 głosów ( żółć i błękit), z czego wynika, że wakacyjna wymiana ( czerwień) w dalszym ciągu wygrywa.

Ile razy braliście udział w wymiankach? 
Tutaj odpowiedzi były różne. Pomijając osoby, które nigdy nie brały w nich udziału, najczęściej  był to jeden raz. Znalazła się osoba, która nigdy nie opuściła zabawy, czy opuściła jedną, dwie. Za każdą osobę serdecznie dziękuję.




57 % osób ma 18-25 lat, 35,7 % to osoby w wieku do 18 lat, a ten najciemniejszy kolor, to jedna osoba, poniżej 13 roku życia. Jak widać jakaś ta rozpiętość wiekowa jest. Od 13 do 25 lat. Powyżej tej granicy nie znalazł się nikt. 

Największy problem miałam z pytaniem czy wolicie wymianki w oparciu o hasło, czy te, gdzie nie musicie się ograniczać. Tutaj kompletnie się załamałam, bo liczyłam, że będzie przebicie, chociażby jednej odpowiedzi, a tu nic. 7 osób woli hasła, 7 ich nie cierpi. I teraz mam problem, co począć? :D

Prawie jednogłośnie odpowiedzieliście natomiast, że zdecydowanie bardziej powinnam rozgłaszać moje wymiany. Tutaj się z Wami zgodzę, ponieważ sama też doszłam do takich wniosków. Mam baner, który często wisi u Was na blogach, dodaję je na stronę z wymianami, czasem zaglądam do niektórych na blogi i zapraszam do mnie ,w komentarzu. Co sugerowalibyście jeszcze? Myślałam nad Facebookiem, ale poza tym nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Większość z Was po prostu mnie obserwuje i wie :)

Z tym pytaniem nie ma wątpliwości. Wykres jest nieczytelny, robi raczej jako ozdóbka. Ale obserwujecie bloga albo widzicie baner i wiecie. Tyle filozofii :)


Spytani ogólnie o inicjatywę wymianek pisaliście same pozytywy. Lubicie brać w nich udział, chociaż nie każdy zawsze był zadowolony. Ja niestety nie mogę trzymać każdego za rękę i osobiście wysyłać każdemu z Was paczki. Liczę na to, że Wasze pary dobrze zrozumieją Wasz gust, zresztą zazwyczaj staram się tak Was łączyć, żebyście nie mieli z tym problemu. :)

Organizacja wymiany według Was również przebiegała sprawnie, chociaż co do tego to ja akurat mam wątpliwości. Staram się jak mogę, ale nie zawsze jestem na bieżąco i nie zawsze szybko mogę odpowiedzieć na Wasze pytania. Liczę tylko na to, że w przyszłości będzie coraz lepiej :)


Bardzo pomogliście mi w wymyślaniu nowych haseł. Pojawiły się:

  • wymianka z bohaterem płci męskiej ( tutaj mamy nieograniczony wybór, każda książka zawiera chyba faceta :))
  • 300 i więcej, czyli książki, które mają po 300 i więcej stron. To ona najbardziej mnie przekonała, autorko/autorze dziękuję !
  • wymiana paranormal romance- w tym przypadku uważam, że szał na PR już minął i wybór wśród naprawdę ciekawych książek jest niewielki
  • wymianka z motywem romansu, czyli coś uniwersalnego. Romanse, erotyki, obyczajówki :)
  • wymiana zimowaFenko organizuje coś podobnego, tyle, że na Święta, a że obie wymiany zgrałyby się w czasie, to raczej pasuję :)
  • wymianka kwiatowa, czyli coś z motywem kwiatów. Imiona, tytuły, wydawnictwa, autorzy. Cokolwiek. Jednak też uważam, że w tym wypadku wybór byłby mocno ograniczony.
Która z nich przemawia do Was najbardziej?


W PIGUŁCE:
  1. Średnia atrakcyjność wymian wynosi 7,93 
  2. Fotorelacje będą pojawiały się dalej.
  3. Bardzo możliwe jest pojawienie się osobnego bloga, przeznaczonego specjalnie dla wymian. Pomysł podsunęła mi Alicja, serdecznie Ci dziękuję :)
  4. Jakie miesiące najbardziej Wam odpowiadają? Wszystkie. Kurczę pojawił się każdy miesiąc jako odpowiedni i nie wiem co z tym fantem począć. Na pewno zostają wakacje na następny rok, jako, że tak bardzo się Wam podobały. Może coś na Dzień Kobiet albo ferie zimowe, czyli przełom stycznia/lutego.
  5. W wymiankach biorą udział same kobiety ;D
  6. Wybieranie książki z listy podanej przez daną osobę, trochę koliduje w koncepcją wymian, ponieważ nie zawsze każdy ma taką książkę na oddanie, a NIE JEST powiedziane, że MUSI być ona kupiona. Zresztą, nie jestem w stanie powiedzieć, kto się do tego zastosuje, a kto wybierze coś innego. Ale taki punkt w ankiecie może się pojawić, ponieważ sama wiem ile radości sprawia książka z takiej listy ;)
  7. Kiedy kolejna wymianka? Wiem, że miał być przełom sierpnia/ września, ale niestety nic z tego. Na październik szykuję dla Was coś innego, a listopad i grudzień należą do innej blogerki, która najpewniej będzie organizować wymianę świąteczną. A nie każdy ma siłę, ochotę, pieniądze i czas na dwie w tym samym miesiącu.
  8. Jak robię te ankiety? Konto Google przychodzi z pomocą :) Ale w sieci funkcjonuje kilka programów do tworzenia ankiet online :)
Tak mniej więcej przedstawia się mój problem, częściowo rozwiązany. Wiem już na co zwracać uwagę, co dodać, co zmienić. Post wyszedł strasznie długi, nikt nie musi czytać go w całości, jest on w sumie bardziej dla mnie, niż dla Was. Dzięki takiemu opracowaniu mam to jasno rozpisane i wiem czego się trzymać. To by było na tyle. Lubię robić takie rzeczy, jednak jest to strasznie pracochłonne. Zarówno wymiany, jak i tworzenie ankiet i analizowanie ich :)

14 komentarzy :

  1. Ojej, nawet nie wiedziałam, że są organizowane takie wymiany! Szkoda, bo chętnie wzięłabym udział... A na jakim blogu będzie organizowana wymiana świąteczna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na http://krolowamoli.blogspot.com/. Przynajmniej była organizowana w tamtym roku, więc liczę na to, że i tym razem tak będzie :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy post :) Muszę przyznać że nie brałam jeszcze udziału w żadnej wymiance bo jakoś nie mogłam na nie trafić ale teraz jak już obserwuje twojego bloga to z pewnością wezmę w następnej udział :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale to kiedy pojawi się u mnie następna wymiana jest kwestią do dyskusji :)) Mimo wszystko zapraszam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie wpisy to ja lubię :)Ciekawie się czytało całe to podsumowanie, do którego i ja miałam swój mały wkladzik :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wybrałabym wymiankę 300 stron i więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mnie również ona kusi najbardziej :)

      Usuń
  6. Ciekawe. Nie widziałam twojej ankiety, ale przez ostatnie tygodnie nie byłam tak aktywna na blogu jak zawsze. Wyjazd i te sprawy...
    Wiekowo chyba się nie łapie :) Chodzi mi o pytanie Ile masz lat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ona była aktywna cały czas, jednak ostatni głos pojawił się na początku sierpnia. To tylko moje lenistwo zadecydowało, że tak późno ją przeanalizowałam :)

      Usuń
  7. Pomysł wymian świetny, choć jeszcze nie brałam udziału. ;)
    Statystyki niezwykle skrupulatne. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie najbardziej podoba się wymiana 300 i więcej :)

    OdpowiedzUsuń