Liebster Blog Award

Udostępnij ten post

W dalekiej prehistorii zostałam kilkakrotnie nominowana do pewnej blogowej zabawy jaką jest Liebster Blog Award. Bardzo lubię Wasze nominacje, ale obecnie jestem we wszystkim tak zagrzebana, że wszystko przesuwa mi się "na kolejny termin". Na nominacje odpowiem w swoim czasie, a dziś zapraszam na dwie następne :) Tym razem pytania otrzymałam od Książkomanii i Książkowego Imperium. No to jedziemy !


KSIĄŻKOMANIA

1. Jaki jest Twój powód do uśmiechu? Jeden, najważniejszy, przy którym zawsze pojawia się uśmiech na Twojej twarzyczce.?
Czy jeśli napiszę, że są to nowe książki i wyprzedaże każdego typu, to będę stereotypowa? Serio uwielbiam wyprzedaże- ciuchy, buty, książki, wszystko inne. Ale tak mniej materialnie to zawsze się uśmiecham gdy ktoś kieruje w moją stronę miłe słowa, uznanie za dobrze wykonaną pracę. To zawsze motywuje i daje powód do uśmiechu :)

2. Myślisz, że zdołałabyś napisać książkę, fanfiction czy chociażby opowiadanie? A może już takie piszesz? (w tym miejscu można się zareklamować :) )
Najpierw odpowiedź na drugą część pytania: nie, nie piszę żadnego opowiadania ani fanfiction. Czy myślałam o tym? Owszem i to niejednokrotnie :) Czy kiedyś coś z tego będzie? Cóż,  teraz jest dobry moment by powiedzieć, że już próbowałam ;) Było kilka rozdziałów pewnego opowiadania ( umówmy się, że miałam wtedy jakieś 13-14 lat ), jednak do głosu doszedł mój słomiany zapał. Co innego opiniować książki, a co innego samemu stworzyć coś od podstaw. Boję się, że jeśli zaczęłabym coś pisać, szybko bym się zniechęciła, a potem tworzyłabym na siłę, bo nie lubię zostawiać niedokończonych rzeczy. Także nie wykluczam, ale też nie robię sobie wielkich nadziei :)

3. Jesteś w stanie czytać książkę i jednym okiem oglądać telewizję?
Wcale. Nie potrafię słuchać muzyki czy oglądać telewizji i jednocześnie czytać. Na początku jest okej, a potem przyłapuję się, że nie wiem o czym czytam, za to doskonale znam słowa piosenki czy śmiech aktora.




4. Jak widzisz siebie za 5 lat?
Widzę, że będę miała wtedy 23 lata :) Co więcej? Mam nadzieję, że dowiem się z czasem :)

5. Co robisz w wolnym czasie (oprócz czytania oczywiście)?
Oglądam filmy, słucham muzyki, spaceruję, maluję paznokcie, coś tam piekę, albo oczywiście piszę bloga :)

6. Co cię zmotywowało do założenia bloga?
Myślę, że nie miałam takiej konkretnej motywacji. To był przemyślany impuls ;) Wiem jak to brzmi, ale tak naprawdę czaiłam się, żeby założyć bloga, aż w końcu pewnego dnia pomyślałam "Dość" i kliknęłam załóż bloga ;) Miałam kilka inspirujących mnie blogów i blogerek i być może to one właśnie wpłynęły na to po jaki typ literatury sięgam najczęściej. Było też konto na harlequin.pl ( jeszcze przed lubimyczytać.pl). Teraz niesamowicie ubolewam, bo się tam mocno pozmieniało, teraz jest to szyld HarperCollins Polska, konta już nie mam, a na stronie nie mogę się odnaleźć ;(

7. Jaki film, zekranizowany na podstawie książki, poleciłabyś czytelnikom bloga?
Lemoniada Gada, za  świetną muzykę, fajnych aktorów i ulepszenie książkowego pierwowzoru.
Igrzyska Śmierci za prawie idealne oddanie koncepcji książki.
Papierowe miasta, za wszystko inne.

8. Lubisz tzw. „planszówki”? Jaka jest Twoja ulubiona gra planszowa?
Wieki minęły odkąd ostatni raz grałam w planszówki ! Ale zawsze lubiłam "Chińczyka" i "Eurobiznes" ;)

9. Do jakiego idola wzdychałaś bądź wzdychasz nadal?
Mówimy o moich idolach muzycznych ? W podstawówce kochałam wszystkie muzyczne gwiazdki Disneya. W gimnazjum wielbiłam Jennifer Lopez.  Będąc w technikum mogę powiedzieć, że nie mam jednego ulubionego wykonawcy, a co dopiero idola. Dzięki "Na krawędzi nigdy" pokochałam The Civil Wars, dzięki "Obsydianowi" zagłębiłam się w One Republic. Tak naprawdę nie mam jeszcze sprecyzowanego gustu muzycznego, ostatnio słucham folk rocka oraz piosenek musicalowych. Aż się boję pomyśleć co będzie dalej ;)

10. Za co lubisz siebie?
Właśnie za to, że jestem sobą. Uwielbiam to, że potrafiłam się podnieść po tym jak pewna osoba doszczętnie zdeptała moje poczucie własnej wartości, które już wtedy nie było zbyt wielkie. Niby ciągle nad tym pracuję i często objawia się moja nieśmiałość w kontaktach z obcymi ludźmi, ale jest coraz lepiej. Lubię mój własny optymizm i to, że patrząc na mnie teraz, a dwa lata temu, gdy kończyłam gimnazjum widać zmiany jakie we mnie zaszły.

11. W jakim świecie książki chciałabyś się znaleźć, a jakiego zdecydowanie chciałabyś uniknąć?
Zdecydowanie poproszę o przeniesienie mnie do "Aż po horyzont", albo "Na krawędzi nigdy". Czego unikam? "Igrzysk śmierci" zdecydowanie.



KSIĄŻKOWE IMPERIUM:

1. Jaka książka wywarła na Tobie największe wrażenie? Dlaczego akurat ta?
Jest wiele książek, które wywarły na mnie wrażenie. "Na krawędzi nigdy", Na krawędzi zawsze", "Obsydian", "Pułapka uczuć", "Ich pięcioro", 'Lato koloru wiśni", "Tak blisko..". To tylko niektóre z nich, ale każda warta przeczytania :)

2. Wolisz książki jednotomowe czy kilku?
Mam powody by kochać i te i te. Ale bardziej się skłaniam ku jednotomowych. Zawsze się boję, że w kolejnych częściach coś się posypie. Chociaż niektóre historie, aż błagają o kontynuację.

3. Jak lubisz spędzać czas wolny?
To zależy od mojego nastroju ;) Czasem mam ochotę sprzątać, ćwiczyć, gotować, być wszędzie gdzie mnie nogi poniosą,a innym razem marzę o łóżku czy wygodnym fotelu, kubku herbaty i książce. Chociaż na książkę znajdę czas, nawet jak rozpiera mnie energia :D

4. Jakie jest Twoje marzenie? Nieważne czy realne, czy nie :)
Jednym z mojej długiej listy marzeń jest podróżowanie.

5. Prowadzisz jeszcze jakieś inne blogi?
Obecnie nie :)

6. Jaka jest Twoja ulubiona para książkowa? (lub kilka, wiem jak trudno wybrać jedną :D)
Nie było pytania ! Chyba powinnam napisać jakiś esej na ten temat i korzystać z niego przy każdej nadarzającej się okazji ;) Okay. Ulubione pary mówisz? Katy i Daemon, Camryn i Andrew, Lake i Will, Emely i Elyas, Jacqueline i Lucas, Brittany i Alex. To chyba czołówka.



7. Wolisz spędzać czas w domu czy na zewnątrz?
Jestem raczej typem domownika, chociaż na dworze też lubię przesiadywać :)

8. Co myślisz o ekranizacjach książek?
Są potrzebne, chociażby po to, by porównać wizję reżysera z naszą. A nuż trafi się jakaś naprawdę dobra? ( Nie, ja wcale nie mówię o Papierowych miastach. Jakżebym mogła?)

9. Masz jakieś zwierzę? Jeśli tak, to jak się wabi?
Nie nie mam, ale zawsze chciałam mieć kota :)

10. Jaki jest Twój ideał płci przeciwnej?
Jak tylko spotkam taki ideał to będę wiedziała :)

11. Należysz do fandomów? Jeśli tak, to jakich ?
Niekoniecznie :)


Po raz kolejny zaskakuję siebie i pewnie Was i też mam dla Was pytania ! :)

1. Magiczna piątka ulubionych wydawnictw to...
2. Najpiękniejsze imię damskie i męskie spotkane w książkach?
3.Najbrzydsze imię damskie i męskie spotkane w książkach?
4. Cytat, który ostatnio utkwił Ci w głowie to...
5. Książka, której obecnie pragniesz najbardziej?
6. Najbardziej wyczekiwana książka i film tego roku ( tego co z niego zostało :))
7.  Jaki jest Twój sposób na wszechobecny upał?
8. Książka polskiego autora, która niezmiernie Ci się podobała?
9. Co sądzisz o akcji Book Tour, która teraz opanowała blogi?
10. Jeśli mogłabyś przenosić się w czasie wybrałabyś przyszłość czy przeszłość? ( Tylko jeden wariant :))
11. Skąd wziął się Twój nick w blogosferze?

Nominuję:
Gosię
Niebieską zakładkę
Katherine Parker
Tetianę
Olę G.
Eris


Już jutro moja opinia na temat pewnej ... gorącej i sympatycznej książki, a w czwartek coś od polskiej autorki, co mną kompletnie zawładnęło ;)

13 komentarzy :

  1. Gratuluję nominacji! :) Ja sama mam milion swoich, zaległych :D
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ;) I trudno się z tego wygrzebać ;)

      Usuń
  2. Ja za to muszę mieć włączony telewizor, żeby czytać. Nie lubię idealnej ciszy.
    Mam nadzieję, że uda Ci się mieć w domu kota. Są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam. Ja podczas czytania uciekam jak najdalej od telewizora :)

      Usuń
  3. Dziękuję bardzo za nominację. No to prawda ja też nie rozumiem jak ludzie mogą czytać i oglądać telewizję, lub słuchać muzyki jednocześnie. To się skupić nie idzie. Ja lubię czytać wieczorem kiedy już cisza jest.
    Pozdrawiam ciepło ♥
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam takie osoby za koncentrację i podzielność uwagi, bo dla mnie jest to niewykonalne ;)

      Usuń
  4. Gratuluję nominacji :) Kiedyś grało się w planszówki, szczególnie właśnie w Chińczyka czy Eurobiznes.. to były czasy. Ostatnio na święta grałam z kuzynki córką w Eurobiznes dla dzieci, bo dostałą pod choinkę, fajna zabawa :) J.LO. uwielbiałam od podstawówki, w sumie nadal fajna babeczka, z wiekiem wygląda coraz lepiej, mam nadzieję, że też tak będę mieć hahah :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z miłą chęcią jeszcze bym wróciła ;) Jennifer faktycznie raczej młodnieje niż się starzeje i wygląda pięknie, ale jej muzyka już teraz jakoś nieszczególnie mnie zachwyca ;)

      Usuń
  5. Hah, ja znowu jak puszczę muzykę do czytania to nie mam pojęcia co akurat leci. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ratujesz mój zadek :D
    http://literackafantazja.blogspot.com/2015/08/libster-blog-award-12.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję pięknie za nominację i przepraszam, że odpisuję tak późno. U mnie zazwyczaj bywa cienko z tagami, bo nigdy jakoś nie mam do nich głowy. Ale miejmy nadzieję, że dostanę wenę twórczą i wkrótce to się zmieni. :-)

    OdpowiedzUsuń