Alice Clayton- "Z Tobą się nie nudzę"

Udostępnij ten post



Oryginalny tytuł:  Rusty Nailed
Rok polskiego wydania: 2015
Wydawnictwo: Pascal
Seria: Nie dajesz mi spać #2
Ocena: 8/10

   Jedną z pierwszych przeczytanych przeze mnie książek w 2015 roku była "Nie dajesz mi spać" Alice Clayton. Poznałam ją w formie elektronicznej, dlatego nic nie pisałam na jej temat tutaj na blogu. A szkoda, bo była to naprawdę ciekawa i pełna humoru książka. W każdym razie kiedyś jeszcze raz zagłębię się w tę historię i wtedy dam Wam znać co i jak ;)

   Dzisiaj mam przyjemność napisać kilka słów na temat drugiej części, czyli "Z Tobą się nie nudzę". Początkowo trochę sceptycznie podchodziłam do jej lektury, bo jest to kontynuacja romansu, lekkiego erotyku wręcz i byłam przekonana, że serii to na dobre nie wyjdzie. No bo co miało być napisane to już było, historia ciekawa i koniec kropka. Ale za każdym kolejnym razem jak widziałam tę okładkę nabierałam coraz większej ochoty na dalsze losy Caroline i Simona. I czy teraz czuję się usatysfakcjonowana?

   Caroline i Simon dobrze się ze sobą czują. On podróżuje i pracuje jako fotograf, ona spełnia się w roli architekta. Kiedy się nie widzą, mocno za sobą tęsknią, kiedy się spotykają wybucha między nimi płomień namiętności. Jednak pewna impreza zmienia tok myślenia Simona i powoli zaczyna on myśleć, że czegoś im brakuje. Znacznie ogranicza swoje służbowe podróże, staje się typem domatora. Caroline natomiast pnie się w górę po szczeblach kariery, zarządza biurem podczas nieobecność szefowej i nie potrafi zrozumieć postępowania swojego mężczyzny. Jakie decyzje podejmą?

"Stosowanie wulgaryzmów to sztuka. Jeśli robisz to za często, staje się nudne. A jeśli w ogóle z tego rezygnujesz, to coś cię omija."

  Odpowiadając na wcześniej postawione pytanie: tak, jestem usatysfakcjonowana tym jak autorka poprowadziła akcję. W dalszym ciągu towarzyszy nam specyficzne poczucie humoru bohaterów i ich miłosne perypetie. Jak wskazuje tytuł, nie ma miejsca na nudę. Wszystko zostało dokładnie przemyślane

   Caroline ma własne plany i marzenia, które uwzględniają Simona, jednak pasuje jej taki układ jaki dotąd praktykowali- on w rozjazdach, ona w pracy, a wszystko to przerywane gorącymi spotkaniami.
Simon natomiast po wysłuchaniu opowiadań kumpli o małżeństwie, dzieciach czy własnym domu, też zaczyna tego pragnąć. Pragnie stworzyć z Caroline rodzinę, dając jej tylko wskazówki. Nie rozmawiają ze sobą otwarcie o swoich oczekiwaniach względem drugiej osoby, uczą się na błędach. I przez to właśnie powstaje tak wiele nieporozumień i kłótni.


"-A poza tym widziałaś jego tyłek? Ach, kogo ja pytam! Przewodniczącą fanklubu Benjamina.
-Musisz wiedzieć, że zostałam wybrana na to stanowisko jednogłośnie. To nie moja wina, że Mimi i Sophia nie wiedziały, kiedy odbywa się głosowanie."

   Alice Clayton nie zapomniała również o pełnowartościowych przyjaciołach głównych bohaterów- Mimi, Sophia, Ryan i Neil doskonale poradzili sobie jako tło do opowieści i aż szkoda, że nie ma o nich osobnych historii. Mieć takich przyjaciół to skarb, na który nie każdy może sobie pozwolić.
Poza tym nie zapominajmy o jeszcze jednym bohaterze naszej powieści. Kot Clive jest jednym z lepszych książkowych zwierzaków jakie mieliście okazję poznać. POZNAĆ tak naprawdę, bo tak samo jak i w tomie pierwszym to i tutaj mamy okazję przeczytać parę słów z jego kociej perspektywy ;)

"Zostawił mi prezenty. Wiele prezentów. We wszystkich butach. Też się za nim stęskniłam, ale nie okazywałam mu tego, srając do jego szpilek. Nie potrafiłam przestać myśleć o tym, jak duże byłyby jego buty, gdyby je nosił. Przez całą konferencje telefoniczną z zespołem Camdena rysowałam kocie pantofelki na jakichś dokumentach, zupełnie tracąc koncentrację. Spróbujcie wyjaśnić swojej stażystce, dlaczego cała umowa była zabazgrana małymi łapkami w czółenkach."

   "Z Tobą się nie nudzę" to bardzo dobra kontynuacja serii. Mogę ją sklasyfikować jako romans, trochę obyczajówkę, erotyk. Czyli jest to taki typ lektury, który nie zachwyci każdego z Was, ale tym co lubują się w takich historiach zdecydowanie powinno się spodobać. Zarówno pierwszy jak i drugi tom, a także trzeci, który właśnie dzisiaj ma premierę.
"Nie mów mi co mam robić" to historia koleżanki Simona, uroczej programistki Viv, która dziedziczy posiadłość w Kalifornii i poznaje tam dwóch gorących facetów- kowboja i bibliotekarza.
Mam nadzieję, że kiedyś będę miała okazję poznać całą serię Alice Clayton, a także inne jej książki i że powitam je z takim samym entuzjazmem jak poprzednie.

Za egzemplarz "Z Tobą się nie nudzę" serdecznie dziękuję Wydawnictwu Pascal

11 komentarzy :

  1. Powieść zapowiada się ciekawie, będę musiała sięgnąć po pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach tę serię, wydaje się być ciekawa, więc koniecznie muszę po nią sięgnąć! :)
    KsiążkowyŚwiat

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety ale chyba się nie skuszę. Nie lubię tego typu książek, choć z tego co czytam faktycznie jest na prawdę godna polecenia. Może kiedyś ;)

    Pozdrawiam, Lucy :*
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie jest to Twój gatunek książek, to lepiej nie czytaj, bo najprawdopodobniej się zawiedziesz ;)

      Usuń
  4. Co prawda książka może mi się nie spodobać, ale z chęcią zaryzykuję i poszukam pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie muszę to przeczytać :D
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. A jednak romans :D To jednak nie dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń