Michelle Hodkin- "Mara Dyer. Tajemnica"

Udostępnij ten post


Oryginalny tytuł: The Unbecoming of Mara Dyer
Rok polskiego wydania: 2014
Wydawnictwo: YA!
Seria: Mara Dyer #1
Ocena: 9/10

   Ja wiem, że ta książka posiada tak dużo opinii pozytywnych jak i negatywnych na jej temat. Wiem też, że dla niektórych pozostaje neutralna, a jeszcze inni w ogóle nie są do jej czytania przekonani. Ale dzisiaj znieście proszę jeszcze jedną, kolejną w gąszczu innych opinii, moją pisaninę na temat bardzo tajemniczej książki. Gotowi?


"- O Boże, prześladujesz mnie jak zaraza! - warknęłam. 
- Kunsztownie wymyślona, koronkowo subtelna i totalnie epicka alegoria dysonansu poznawczego - orzekł. - Cóż, dzięki. To jeden z najbardziej wyszukanych komplementów, jakie usłyszałem. 
- Nie odróżniasz dżumy od cholery, Noah.
- Bo dla mnie to jedna cholera."

   Mara nie pamięta wypadku, w którym zginęli jej przyjaciółki i chłopak. Nie wie też dlaczego, oni zginęli, a dziewczyna żyje. Przeprowadza się wraz z rodzicami i braćmi w nowe miejsce. Nowy początek, nowa szkoła, nowi znajomi. A wśród nich Noah, szkolne bożyszcze, które interesuje się akurat nią. Mara zaczyna mieć przebłyski wspomnień z tej koszmarnej nocy. Jednak wie, że za tym kryje się coś więcej. Zaczyna się bać samej siebie i wie, że rozpaczliwie i za wszelką cenę musi dowiedzieć się prawdy.


   "Mara Dyer. Tajemnica" już samą okładką jest w stanie przyciągnąć czytelnika. Pamiętacie przecież jakie powstało ogólne zamieszanie i radość, że wydają ją u nas w Polsce, kiedy już praktycznie straciliśmy nadzieję. Promują bestsellerową powieść, nie zmieniają okładki, każdy się zachwyca- musi w tym być jakiś haczyk-myślałam. Ale kiedy widziałam kolejny, świetny zresztą cytat z książki, wszystkie wątpliwości zanikały i pojawiała się paląca potrzeba, by poznać tę historię.

"Jak miałam mu odpowiedzieć? Noah, mimo że jesteś draniem i dupkiem, a może własnie dlatego, mam ochotę zedrzeć z ciebie ubranie i mieć z tobą dzieci."

   Cała opowieść jest przeprowadzona z punktu widzenia Mary. Znamy jej przebłyski wiedzy na temat koszmarnej nocy, razem z nią się boimy oraz odkrywamy, że uważa się za szaloną. I szczerze powiedziawszy momentami bałam się o zdrowie psychiczne nie tylko Mary, ale i swoje. I w sumie Michelle też. Jak można stworzyć coś tak bardzo tajemniczego, przypominającego najgorsze koszmary, a jednocześnie tak bosko cudownego?

   Zarówno Noah jak i Mara są sarkastyczni, obdarzeni zdolnością natychmiastowego reagowania na zaczepki i zawsze mogą na siebie liczyć. Noah jest obrzydliwie bogaty, chociaż wypiera się tego stwierdzenia i mówi, że to pieniądze nie jego, a jego ojca. Czyż nie jest cudowny?

"- Powinieneś powiedzieć: „Nade wszystko zależy mi, żebyś była szczęśliwa. Dlatego zrobię wszystko, nawet gdyby to oznaczało rozstanie”.
- Wybacz, nie jestem aż tak wielkoduszny."

   "Mara Dyer. Tajemnica" to tytuł o niezdefiniowanym przeze mnie gatunku? Kryminał, thriller, romans? A może coś ze zjawiskami paranormalnymi? W każdym razie jeszcze nigdy nie czytałam takiej książki.

   Kompletnie nie mam pojęcia w jakim kierunku pójdzie autorka by rozwinąć i zakończyć tę historię. Bo sam finał pierwszej części jest niepokojący, mroczny i zaskakujący. Nie mogę przewidzieć co będzie dalej, bo tego się po prostu nie da zrobić. Na jakie zjawiska postawi Michelle Hodkin i czym mnie jeszcze zaskoczy? Na pewno będzie dreszczyk niepokoju, na który czekam z radością. Ale co poza tym? Nie mam bladego pojęcia.


30 komentarzy :

  1. Pierwszy tom był okej, chociaż spoedziwałam się czegoś więcej biorąc pod uwagę szał i otoczkę wytworzoną wokół tej powieści. Drugi tom? Zawiódł mnie na całej linii. Toteż po trzeci nawet nie sięgam...

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę teraz to mi powiedziałaś ;(

      Usuń
  2. Także słyszałam sporo o tej serii :) I cały czas nke wiem czy po nią sięgnąć mimo twojej recenzji... Okładka rzeczywiście przyciąga uwagé czytelnika. Jeśli nadarzy się okazja myślę, że będę sama chciała wyrobić sobie opinuę na tem tej książki :)

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mojej strony polecam, chociaż tak jak pisałam na początku jest tyle samo negatywnych co i pozytywnych opinii na jej temat ;)

      Usuń
  3. Może przeczytam. Wygląda zachęcająco, nie powiem.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. No nie! Jeszcze wczoraj czytałam negatywną recenzję o tej książce i już podjęłam decyzję - nie kupuję! A Ty znowu mnie zachęcasz i wzbudzasz żal, że nie kupiłam jej w promocji... Kurczę, co robić?

    Pozdrawiam,
    Isabelczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie też niedawno pojawiła się recenzja tej powieści, ale zdecydowanie negatywna. Co wy widzicie w tej książce?! :O

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam na półce, ale chyba zanim zacznę czytać zbiorę całą serię ;) Zdecydowanie okładka jest bardzo zachęcająca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przez chwilę żałowałam, że nie posiadam całej serii, tak bym spokojnie mogła ją czytać, ale chyba się już do takich sytuacji przyzwyczaiłam :D

      Usuń
  7. Seria o Marze jest świetna. Właśnie kończę drugą część i jeśli trzecia też będzie tak dobra to mogę nawet stwierdzić, że jest to jedna z moich ulubionych serii ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz ! Nic tylko się cieszyć :)

      Usuń
  8. Nominuję cie do Liebster Blog Award ! http://secondlife-books.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Od dawna książkę mam w planach tylko jakoś czasu mi brakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pewnie na wiele innych, ciekawych tytułów :)

      Usuń
  10. Dzisiaj poszłam do biblioteki po drugi tom i już nie mogę się doczekać, aż zacznę go czytać! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta książka ma jeden mocny punkt - świetny klimat. Ale ogólnie mnie aż tak nie zachwyciła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ten klimat będzie tak samo dobry w drugiej części, to poproszę o więcej :))

      Usuń
  12. Mi książka bardzo się podobała i na razie czekam, aż uda mi się zdobyć drugi tom :D
    Najbardziej podobał mi się chyba ten niesamowity klimat jaki autorka wprowadziła do swojej książki :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Nawet nie wiesz, jak się cieszę, że tak ci się podobała :) Mam ją w planach na wakacje i liczę, że mnie też się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale Ci zazdroszczę, że mogłaś ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytaj szybko kontynuację, bo drugi tom jest znacznie lepszy od jedynki, więc podejrzewam, że ciebie rozbije, skoro już pierwszy zrobił na tobie tak pozytywne wrażenie. :) Będziesz zachwycona!
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń