Liebster Blog Award

Udostępnij ten post

Dostałam nominacje od kolejnych dwóch blogerek, tak się złożyło, że obie to Gabrysie :) Za wyróżnienie dziękuję i zapraszam do czytania odpowiedzi:)




Pytania od Gabrysi nr 1

1. Jakie jest twoje ulubione zajęcie oprócz czytania książek?
Bardzo lubię piec ciastka, układać puzzle, spacerować, oglądać filmy i pisać.

2. Twój ulubiony kolor?
Jeszcze niedawno powiedziałabym, że jest to kolor niebieski, ale teraz mam problem z określeniem ulubionego. Lubię wszystkie kolory, może z naciskiem na granatowy, biały i czarny ;))

3. Cytat, który idealnie opisuje twój aktualny nastrój?

"- Dziękuję, ale nie tak wygląda szczęście.
- No to jak?
- Wschody słońca nad przystanią. Lody w upalny dzień. Szum fal na ulicy. Mój pies zwijający się w kłębek na kanapie obok mnie. Wieczorne spacery. Świetne filmy. Burze z piorunami. Dobry cheeseburger. Piątki. Soboty. Nawet środy. Moczenie nóg w wodzie. Spodnie od piżamy. Japonki. Pływanie. Poezja. Brak uśmiechniętych buziek w e-mailu." 
"Tak wygląda szczęście"- Jennifer E. Smith

4. Ulubiony film na podstawie książki?
Zawsze mam problem ze słowem "ulubiony" bo o to miejsce zawsze walczy ze sobą kilka rzeczy ( w tym wypadku tytułów). Igrzyska śmierci ( konkretniej pierwsza część Kosogłosa, mam nadzieję, że za niedługo dwójka też dołączy do tego grona ), Lemoniada Gada ( o wiele lepsze od książki ), Zorza polarna ( na podstawie książki Nory Roberts ). Właśnie dotarło do mnie jak wiele  razy oglądałam film bez znajomości książki, której nie znam do teraz O.o

5. Ile książek liczy twoja biblioteczka?
Zabawne- to już trzecie takie pytanie, które mi zadano w ciągu ostatniego tygodnia. Za pierwszym razem liczbę podałam ogólnikowo, a teraz specjalnie je policzyłam. Jest ich 143, w tym 16 to lektury szkolne i inne takie :)

6. Ulubiony napój?
Herbata i niegazowane napoje.

7. Jaki jest rzecz, z którą nie możesz się rozstać na dłużej niż 10 minut?
Moje okulary/ soczewki. Rozstaję się z nimi tylko na czas snu :)

8. Jeśli miałabyś napisać do siebie list z przyszłości, co by w nim było?
Ta odpowiedź pozostanie moją tajemnicą :)

9. Jak dużo książek potrafisz przeczytać w ciągu tygodnia?
To zależy, ponieważ muszę brać pod uwagę różne czynniki. Rok szkolny, wakacje ( ogólnie czas wolny), czas, chęci, nastrój. Najwięcej w ciągu tygodnia przeczytałam chyba 4 lub 5 średniej grubości książek :)

10. Kiedy zaczęłaś czytać książki?
Czytałam od dziecka, jednak tak bardziej nałogowo to wtedy kiedy miałam 12- 13 lat :)

11.Uprawiasz jakiś sport? Jaki?
Nie. Lubię grać w badmintona, ale to by było na tyle ;)


Pytania od Gabrysi nr 2

1. Wolisz zawarte w książkach długie i rozbudowane opisy czy krótkie?
To zależy czego dotyczy opis i jak ten temat poprowadzi autor. Ale niezależnie od wszystkiego zawsze dręczą mnie rozbudowane na kilka stron opisy przyrody.

2. Czy wygląd bloga tworzyłaś sama?
Nie, pomagała mi inna blogerka :) Ja jedynie wprowadzałam poprawki jak np. ostatnio kolor tła :D

3. Gdybyś musiała przygarnąć jakieś zwierze do domu, ale nie domowe, to jakie zwierzę by to było? (tygrys, krokodyl, żyrafa).
Tygrys i krokodyl odpadają na wstępie. Żyrafa? Ewentualnie, ale chyba jednak wybrałabym misia koalę :)

4. Wolałabyś być czarodziejem czy wampirem?
A zawód dobrej wróżki jest już zajęty? W takim razie wybieram czarodzieja :)

5. Ile książek liczy Twoja biblioteczka?
Odpowiadałam już kilka pytań wcześniej- 143 :)

6. Pożyczyłaś kiedyś komuś książkę i bardzo tego żałowałaś?
Ooo tak. :) W ogóle ostatnio odkryłam, że niechętnie pożyczam moje książki komukolwiek. Trzeba natrafić na mój dobry nastrój, kiedy mówię sobie, że książka żyje wtedy kiedy jest czytana, a nie kiedy leżakuje u mnie na półce :D

7. Czy zawsze zwracasz uwagę na to, jakie opisy są zawarte w książkach czy jacy są bohaterowie? 
Chodzi mi o to, że czasami akcja może być tak świetna, że tylko na tym się skupiamy.
To zależy. Są takie książki, które połykam ze względu na świetną akcję ( "Aż po horyzont"- pal licho sześć bohaterów, oni tam podróżują po Stanach ! <3), ale też i ze względu na bohaterów ( "Lato koloru wiśni"- bohaterowie za każdym razem  doprowadzają mnie do śmiechu. Tak- ulubione momenty czytałam niejednokrotnie :D).

8. Zdarzyło Ci się kiedyś rzucić książką? Specjalnie lub odruchowo w przypływie gniewu?
Nie nigdy i mam nadzieję, że nigdy mi się to nie zdarzy, gdyż uważam to za jeden z gorszych grzechów książkoholika. Jak jestem wkurzona, zazwyczaj albo krzyczę na każdego kto mi się nawinie pod nogi, albo piszę o tym co mnie zdenerwowało, a potem to kasuję, albo po prostu idę na spacer :D

9. Gdybyś mogła dokonać wyboru, to jaką śmierć byś wybrała? Nie liczy się śmierć ze starości.
Wiele razy rozmyślałam o tym jaką śmierć bym wybrała jakbym miała na to wpływ. Nie wiem jak się czuje człowiek, który umiera i czy jest tego świadomy właśnie w tym konkretnym momencie. Dlatego wyobrażam sobie moją śmierć jako śmierć przez sen.

10. Postać, w której zakochałaś się od pierwszych stron i taka, którą od pierwszych stron znienawidziłaś.
W której zakochałam się od pierwszych stron? Daemon Black ! Elyas Schwarz <3 Moje miłości, chyba mam słabość do koloru czarnego :P
Którą znienawidziłam? Nie jestem pewna czy jakakolwiek postać zasługuje na to miano. Nie lubię wielu osób, ale żeby od razu nienawidzić?

11. Kiedy chcesz napisać post to siadasz i od razu go kończysz czy czasami schodzi Ci się z nim na przykład 2 dni?
To zależy. Najczęściej od weny, ale nie tylko. Czasem siadam, napiszę dwie opinie i mam werwę na więcej, ale blokuje mnie brak czasu, albo przemęczone oczy. Czasem jak nie mam czasu piszę na raty, a LBA czy inne takie zabawy najczęściej tworzą się bardzo długi czas :D Ale najczęściej jest tak, że moje opinie piszę w tym samym dniu, co je publikuję :)

Przepraszam dziewczyny, że Was tak ponumerowałam, mam nadzieję, że nie macie mi tego za złe :))
Teraz przyszedł czas na moje pytania :)

1. Ile stron liczy ostatnio przeczytana przez Ciebie książka i jaki ma tytuł?
2. Czy założenie bloga było dla Ciebie spontaniczną decyzją, czy starannie ją najpierw rozważyłaś?
3. Czy gdy zakładałaś bloga, to jakaś inna blogerka, inny blog był dla Ciebie inspiracją, źródłem motywacji? Jeśli tak to jaki?
4. Jaka okładka ostatnio tak Ci się spodobała, że najchętniej siedziałabyś przed monitorem kilka godzin i po prostu się na nią gapiła?
5. Czy masz konto na lubimyczytać? Jaka książka została ostatnio przez Ciebie oznaczona jako "chcę przeczytać"?
6. Na jaką książkę i film czekasz najbardziej w drugiej połowie roku?
7. Czy jest jakiś zagraniczny tytuł, który chętnie zobaczyłabyś na polskich półkach?
8. Jaki film mogłabyś mi polecić?
9.Piosenka, której ostatnio słuchasz nałogowo to...
10. Co sądzisz o promowaniu konkretnych książek? Koszulki, mnóstwo konkursów, długopisy itp.? Uważasz to za przesadę czy jesteś jak najbardziej za?
11. Czy sięgasz tylko po nowości i popularne, polecane przez wszystkich książki, czy może lubisz te te starsze, nieznane wielu osobom tytuły?

Chciałabym, żeby na moje pytania odpowiedzieli:
Ania
Gosia
Ola
Julia
Ewelina
Michalina


EDIT: Kochani ! Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie ankiety na temat książkowych wymian organizowanych przeze mnie 
Emotikon smile
Wklejam linka i liczę na Waszą pomoc :) 

22 komentarze :

  1. Dziękuję za nominację! Z chęcią na nią odpowiem :) Jeżeli nie uda mi się do końca weekendu, to dopiero odpowiem po moim wakacyjnym wyjeździe :)
    Pozdrawiam cieplutko :)
    http://ksiazkomania-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma pośpiechu ;) Miłego wypoczynku ;)

      Usuń
  2. Miałam to samo, jeśli chodzi o czytanie. :) Niby od dziecka, ale taki szał zaczął się w czwartej podstawówki. :)
    Jeśli chodzi o pożyczanie książek - ja się nauczyłam na błędzie, gdy dostałam swoją książkę w stanie okropnym, że ludziom ufać nie można, że wezmą na serio zdanie "szanuj moją własność" i od tamtej pory, swoje perełki pożyczam jedynie rodzinie i to tylko dlatego, że mam ich parę pokoi od siebie i mogę kontrolować sytuację. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ważne, że szał w ogóle się zaczął :D Ja dotąd nie pamiętam jaka książka zapoczątkowała moje czytelnictwo :D

      Usuń
  3. Całkiem ciekawe pytania. Zapraszam do głosowania w ankiecie na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nigdy nikomu nie pożyczyłam książki więc nie za bardzo wiem jakie to jest uczucie, ale wydaje mi się, że czeka się w niecierpliwości na jej powrót i się zastanawia w jakim jest ona stanie. To musi być straszne przeżycie:D Dziękuję, że odpowiedziałaś! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może lepiej nie zaczynaj swojej przygody z pożyczaniem książek :D

      Usuń
  5. Gotowe! :D http://literackafantazja.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-11.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie miałam cierpliwości do puzzli. Ja bym tam tygrysa zaadoptowała. Ewentualnie kangura. I Daemon Black <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z natury też jestem niecierpliwa, ale z puzzlami wytrzymuję :D Kangur ! O nim nie pomyślałam ;) Cały dom by mi zmasakrował jeszcze :D

      Usuń
  7. Dziękuje za nominację! Postaram się niedługo odpowiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo Ci dziękuję za nominację :D
    Na pewno niedługo zabiorę się za pisanie odpowiedzi. Sama też niechętnie pożyczam książki, ponieważ często przychodzą do mnie nie w takim stanie, w jakim wcześniej byli, a bardzo mnie do denerwuje. Zawsze bardzo dbam o książki i nie lubię jak ktoś nie potrafi uszanować czyjejś własności :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio zrobiłam się strasznie drażliwa, jeśli o pożyczanie książek chodzi ;))

      Usuń
  9. Ja również nie lubię pożyczać nikomu książek, grrr.
    Co do rzucania książkami, mamy podobne zdanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak w ogóle można rzucać książką? :(

      Usuń
  10. Fajnie, że odpowiedziałaś na moje pytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe odpowiedzi :)
    Już się biorę za ankietę.
    P.S. Zapraszam na konkurs: http://artemis-shelf.blogspot.com/2015/07/konkurs-niespodzianka-wasny-fanpage.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację o konkursie, wezmę udział :D

      Usuń