Becca Fitzpatrick- "Black Ice"

Udostępnij ten post



Oryginalny tytuł: Black Ice
Rok polskiego wydania: 2014
Wydawnictwo: Otwarte/Moondrive
Ocena: 9/10

   To miała być niezapomniana wycieczka. Tylko ona, jej przyjaciółka Korbie i góry. Piękne, majestatyczne góry Teton. Jednak los przygotował dla Britt niespodziankę. Staje się zakładniczką dwóch niebezpiecznych mężczyzn i żeby wyjść cało z tej historii musi ich przeprowadzić wzdłuż gór Teton. I zadać sobie pytanie: komu teraz można zaufać?

   Becca Fitzpatrick w Polsce jest znana głównie z serii Szeptem, która opowiada o upadłym aniele i ludzkiej dziewczynie. Mniej więcej. "Black Ice" to coś zgoła odmiennego, w czym autorka chciała spróbować swoich sił. Thriller młodzieżowy jaki stworzyła wyszedł jej rewelacyjnie i już teraz mogę powiedzieć, że uwielbiam obie twarze autorki.

"- Każdy musi mieć jakieś sekrety - oznajmił. - Dzięki nim jesteśmy podatni na ciosy."

   Kiedy wszyscy czytali tę książkę w okresie zimowym, ja pozostawałam daleko w tyle.Teraz kiedy mamy lato i temperaturę niebezpiecznie balansującą na krawędzi 30 stopni, ja zabieram się lekturę z iście zimowym i mroźnym klimatem. Ale myślę, że pora roku nie ma tu nic do rzeczy, a "Black Ice" wywołuje w każdym czasie takie same doznania .

   Britt jest osobą, która w obecności ojca i brata daje się sobą zaopiekować. Jest grzeczna, ułożona i spokojna. Pozostawiona sama sobie w gęstych lasach, zdana na łaskę i niełaskę swoich złych towarzyszy podróży staje się dziewczyną, jaką możliwe, że każdy chciałby być. Samodzielna, mądra, stanowcza, przebiegła. Wie jak niebezpieczne są góry Teton o tej porze roku i wie, że najgorsze co może teraz zrobić to działać bez planu i pozwolić zbirom ujść z życiem.
Jej przyjaciółka Korbie to jej totalne przeciwieństwo. Nastawiona na flirt i bycie ozdobą dla świata dziewczyna, która nijak nie potrafi sobie poradzić z zagrożeniem. Jest jak bezwolna, szmaciana lalka, która daje sobą pomiatać innym. Na całe szczęście tej postaci w książce nie było tak dużo.

   Pojawia się też oczywiście wątek miłosny. Można wręcz rzec, że trójkąt miłosny, ale nie razi on tak w oczy i można go sobie spokojnie zignorować. Z jednej strony jest Calvin, były chłopak Britt, który razem z dziewczynami miał spędzić zimową przerwę. Z drugiej strony mamy Masona, wcale nie tak  kryształowego chłopaka, który ma na względzie przede wszystkim dobro Britt. Wie, że dziewczyna potrzebuje tylko jego wsparcia, a nie pomocy na każdym kroku. Ceni ją jak równą sobie. Z tych dwóch to Mason od razu skradł moje serce i pozostał w nim do końca.

"- Znowu gimanstykujesz swój język? Myślałem, że masz już dość po zeszłej nocy.
- Niech cie piekło pochłonie!
-Wybacz, kochanie, ale już w nim jesteśmy."

   Jednocześnie toczy się sprawa rozwikłania tajemniczych śmierci młodych dziewcząt. Zostały one zamordowane w górach Teton przez nieznanego złoczyńcę, a Britt ma powody sądzić, że jest to jeden z jej porywaczy.

   Becca Fitzpatrick bez problemu stworzyła w książce genialny, lekko mroczny i niebezpieczny nastrój. Wytworzyła w nas złudne poczucie bezpieczeństwa, pozwoliła wierzyć w kłamstwo, jednocześnie dając nam kilka dróg wyboru. W tej książce nie ma rzeczy oczywistych. Jak już rozwiążesz jedną zagadkę, pojawia się następna, a za chwilę okazuje się, że ta pierwsza ma kompletnie inne zakończenie niż obstawialiśmy. Zimowa sceneria dodająca smaczku, gwarantuje niezapomniane wrażenia i dreszczyk strachu przez większą część książki.


UWAGA SPOILER- ZAZNACZ MYSZKĄ, ABY ODCZYTAĆ :)
W tekście specjalnie napisałam imię Masona, a nie Jude'a, aby osobom, które powieści nie czytały, nie psuć przyjemności z odkrywania tej zagadki :)



Recenzja bierze udział w wyzwaniu:
Wyzwanie biblioteczne

24 komentarze :

  1. Jedna z moich ulubionych książek! Jestem zachwycona historią, jaka tam została przedstawiona, chociaż spodziewała się czegoś zupełnie innego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czułam, że to będzie dobre, ponieważ bardzo podobała mi się seria Szeptem :D I się nie zawiodłam :D Teraz czekam na "Dangerous Lies" <3

      Usuń
  2. Książkę mam w planie, aczkolwiek trochę boje się po nią sięgnąć. Nie wiem czy treść przypadnie mi do gustu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam żadnej podobnej książki do tej, więc nie mogę z niczym porównać :)

      Usuń
  3. Uwielbiam tę książkę i mam nadzieję, że znajdę jeszcze inną powieść utrzymaną w podobnych klimatach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam :( Niestety nie miałam okazji, ale mam nadzieję, że za niedługo uda mi się ją przeczytać :)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna niezwykle pozytywna recenzja! Muszę w końcu zabrać się za swój egzemplarz ;)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Och czy to nie moja kochana książka ♥ Mi się bardzo podobała, teraz by mi się przydała do ochłody bo za gorąca a panujący tam klimat ochładza. Tez Mason nieźle mnie zaskoczył ale na końcu było wiadomo że do siebie ich ciągnie i się spotkają.
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale zakończenie mnie rozbroiło-liczyłam na coś innego ;)

      Usuń
  7. Po ,,Szeptem" bałam się dać jeszcze jedną szansę autorce, ale skoro wątek miłosny nie razi to spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie nie razi, Becca tym razem skupiła się na innych aspektach i bardzo dobrze jej to wyszło ;)

      Usuń
  8. Wygrałam w konkursie na moondrive i po Twojej recenzji jeszcze bardziej nie mogę się doczekać, kiedy po nią sięgnę.
    Pozdrawiam,
    isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sięgaj, sięgaj, ochłodzisz sobie te upalne dni :P

      Usuń
  9. Książka bardzo mi się podobała. Czytałam ją jak była zima i to dało niesamowity klimat :D
    Mam nadzieję, że będzie powstawać więcej takich książek :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W lecie przyniosła ochłodzenie, ale klimat jak najbardziej też był ;D

      Usuń
  10. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award! http://gabxreadsbooks.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-4-5-6-i-7.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszyscy tak zachwalają tę książkę, że muszę i ja ją w końcu przeczytać :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Od dawna mam chęć na tę książkę :)
    http://ksiazkomania-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nadeszła pora by tę chęć zrealizować ;D

      Usuń