Liebster Blog Award

Udostępnij ten post

W przerwie między nowymi tekstami na temat książek jakie przeczytałam zapraszam Was do poczytania moich odpowiedzi w edycji kolejnego już LBA na moim blogu.;)

Pytania od Bookcas Monster :

1. Rozbijasz się na bezludnej wyspie. Z jakim bohaterem literackim chciałabyś się tam znaleźć i dlaczego?
Katy z "Obsydiana". Kocha czytać książki. Jest związana z Daemonem. I przyjaźni się z Dee. I kocha czytać książki. A jak nie Katy to Katniss. Z pewnością wiedziałaby co zrobić, aby pomóc mi przetrwać.

2. Z pożaru możesz uratować jedynie trzy książki. Jakie byłyby to tytuły?
 "Pułapka uczuć" Colleen Hoover, "Bez rąk, bez nóg, bez ograniczeń"- Nick Vuijcic oraz "Na krawędzi nigdy" ( jeśli miałabym własny egzemplarz).




3. Gdybyś mógł/mogła zamienić się miejscem z dowolną postacią z książki, kogo wybierzesz i dlaczego?
Amy lub Roger z "Aż po horyzont", "Camryn lub Andrew" z "Na krawędzi nigdy". Chciałabym przeżyć taką życie tak jak oni, zwłaszcza ta druga para. Chciałabym podróżować, tak z kimś, bez przewodnika i bez konkretnego celu. Odbyć taką podróż donikąd.


4. Masz do wyboru: Czytać książkę w języku, który znasz na poziomie podstawowym lub książkę, która jest tak męcząca, że nigdy wcześniej byś po nią nie sięgnął. Co wybierasz?
Tę książkę, która jest w języku, który znam na poziomie podstawowym.

5. Możesz zmienić decyzję postaci z książek, jednakże możesz zmienić tylko jedną z ich decyzji. Mając taką możliwość, jaką postać i którą z jej decyzji byś zmienił/a?
Nie chciałabym tego robić. Każda książka jest wyjątkowa dzięki decyzjom, które podejmują bohaterowie i nie umiałabym im tego odebrać.

6. Czytasz książkę, jesteś w połowie i okazuje się, że nie przypadła ci do gustu. Czytasz dalej mimo to, czy kończysz?
Zawsze czytam książkę do końca, niezależnie od tego jak bardzo mi się nie podoba.

7. Czy kiedykolwiek wykonywałeś/aś wróżby typu "Otwórz książkę na ... stronie, pierwsze zdanie, które przeczytasz powie ci...." Czego dotyczyły te wróżby?
Owszem, ale głównie dla siebie aby się pośmiać. Ale nie potrafię sobie przypomnieć chociażby tekstu jednej z nich ;)

8. Ktoś oferuje, że kupi dla ciebie dowolną książkę, jaką tylko sobie zażyczysz. Jaką wybierasz?
W tym momencie byłaby to "Kochając Pana Danielsa" Brittany C. Cherry :)

9. Z jaką postacią literacką chciałbyś/chciałabyś się zaprzyjaźnić?
Będę się powtarzać, ale jest to Katy z serii Lux. Tak samo jak ja uwielbia czytać książki i pisać o nich. I ma dla siebie całego Daemona ( ploteczki mile widziane) :))


10. Czy zaznaczasz swoje ulubione cytaty w książkach? Jaki był ostatni, który zaznaczyłeś/aś?
Tak zaznaczam. Nawet jak jest to książka z biblioteki, to naklejam naklejkę indeksującą, żeby potem przepisać sobie cytat. Potem oczywiście odklejam i oddaję w nienagannym stanie :) Jaki było ostatni? Na pewno z książki "Mara Dyer. Tajemnica" ;)

11. Mogłabyś zmienić okładkę dowolnej książki? Jaką okładkę byś zmieniła?
Nie musi być to książka, którą czytałam prawda? "Lola i chłopak z sąsiedztwa" jest typem okładki, której nie mogę przeżyć. Przebija wszystkie inne.


Pytania od Kolorowej kratki:

1. Czego się boisz najbardziej?
Myślę, że nie będzie przesadą jak powiem, że boję się śmierci.  A z takich przyziemnych rzeczy to niesamowicie przerażają mnie mrówki, osy i pająki. :)

2. Kiedy doznajesz prawdziwego szczęścia?
Ciężko mi jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Jestem szczęśliwa w wielu sytuacjach w moim życiu. Najczęściej tych, których bym się nie spodziewała. :)



3. Film, który nie jest Twoim ulubionym, ale wywarł na Tobie piorunujące wrażenie?
Igrzyska śmierci i Kosogłos. Nie zaliczam ich do moich ulubionych, ponieważ są mocno katastroficzne, zresztą tak samo jak książki. Ale realizacja jest fantastyczna.

4. Co na zawsze wykluczyłabyś ze swojego życia?
Fałszywych ludzi.

5. Jak chciałabyś, żeby wyglądała Twoja przyszłość?
Nauczyłam się, że nie warto planować sobie życia, bo niespodziewane rozczarowania bardzo mnie niszczą emocjonalnie. Jeszcze do niedawna powiedziałabym, że to kochający mąż, trójka dzieci, biały dom z ogródkiem, satysfakcjonująca praca i podróże. Teraz mówię, że chcę żyć chwilą i staram się wyzbyć starych nawyków :)

6. Bez czego nie wyobrażasz sobie życia?
Bez miłości, przyjaźni, powietrza, rodziny, pieniędzy, książek. Tego jest tak wiele, że nie potrafię tego wymienić.

7. Ile aktualnie książek liczy Twoja biblioteczka?
Coś około 150.


8. Napisz o sobie 5 podstawowych faktów.
Imię: Dominika
Wiek: 18 lat ( już prawie)
Kolor oczu: niebieskie
Kolor włosów: brązowe
Szkoła: druga klasa technikum ekonomicznego

9. Czego nie cierpisz w swoim wyglądzie, a co kochasz?
Pytanie zadane wprost, więc i odpowiem wprost. Uwielbiam kolor moich oczu, chociaż jeszcze niedawno dałabym się pokroić za czekoladowy brąz. Tak samo podoba mi się kolor moich włosów i moje... palce u rąk. Za to mogłabym mieć troszkę zgrabniejszą figurę. Jednak mimo wszystko na co dzień staram się akceptować siebie taką jaka jestem. Czasem jest trudno, zwłaszcza w te totalnie gorsze dni ;)

10. Co myślisz o współczesnym świecie?
Pytanie bardzo ogólne, więc też nie bardzo wiem jak odpowiedzieć. ;)

11. Twoja największa "wtopa"? :)
Nie wypada tutaj opowiadać :D


Tak prezentuje się kolejna odsłona tej jakże popularnej zabawy. ;) Dziewczynom dziękuję za nominację, a na kolejny taki post zapraszam w lipcu. Kolejna garść pytań i odpowiedzi od dwóch innych blogerek :D

12 komentarzy :

  1. Ciekawe tytuły do uratowania - dwa z nich, Hoover i Redmerski, znam :) Wróżby książkowe również wykonywałam, zawsze można się pośmiać :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy to naprawdę kompletnie książkowy LBA. :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Też nie cierpię tej okładki. Super zdjęcie. Ja za to z chęcią weszłabym do książki i potrząsnęła niektórych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Również kocham "Pułapkę uczuć" i "Na krawędzi nigdy",ale jeśli miałabym zabrać tylko trzy książki to raczej postawiłabym na inne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dość ciekawe odpowiedzi. Jestem zaskoczona Kate oraz tym, że marzą ci się podróże po Ameryce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam te zabawy typu "otwórz książkę...", nigdy w nie nie wierzę, ale zawsze się śmieję, jak wypada mi coś głupiego i pasującego do sytuacji. :D
    Fajnie się czytało, nie mogę się doczekać kolejnego postu z tej serii. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej nigdy nie spotkałam się z tą serią Lux. Chętnie bym przeczytała. Haha fajne z tym mózgiem i sercem. I tak lepiej wydać kasę na książki niż inne pierdoły. Fajne odpowiedzi :)
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytałabym Opal ;) tyle slyszalam dobrego, że ciężko nie sięgnąć

    OdpowiedzUsuń
  9. O a ja najbardziej boję się samotności :P I też przepisuję cytaty z książek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię Hoover, ale nie uratowałabym jej książki z pożaru :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Praktycznie ze wszystkimi twoimi odpowiedziami i ja się zgadzam :) "Na krawędzi nigdy" uratowałabym!!! Z chęcią byłabym Cam lub Amy :) I również marzy mi się książka "Kochając pana Danielsa" :) Znalazłam swoją książkową bratnią duszę :D :) Piona!!!

    OdpowiedzUsuń