Gatunki muzyczne: Book Tag

Udostępnij ten post

                                       Gatunki muzyczne: Book Tag

Ten Tag jest autorstwa Karoliny, która sama mnie do niego zaprosiła, a ja jak wiecie uwielbiam wszelkiego rodzaju zabawy blogowe, także z radością odpowiadam na nominację :)




Heavy metal
Książka za ciężka, abyś mógł ją przeczytać
wyjaśnienie: książka, której nie mogłeś przeczytać, mimo iż się tobie podobała.
Czytam książki do końca nawet jak mi się nie podobają, a już tym bardziej jak jestem nimi oczarowana. Dlatego nie mam książki, która pasowałaby do tego punktu.

Death metal
Książka, w której jest dużo śmierci
wyjaśnienie: książka, w której duża ilość bohaterów umiera.
Trylogia Igrzysk Śmierci. Już sam fakt wysyłania osób na Głodowe Igrzyska, gdzie trzeba zabijać, żeby przetrwać jest karygodny. Mnóstwo śmierci przypadkowych osób, ale również tych, które znamy i jesteśmy z nimi związani.

Reggae
Książka przy, której czytaniu byłeś wesoły.
"52 powody, dla których nienawidzę mojego ojca"- Jessica Brody. Czytałam ją prawie dwa lata temu, ale utkwiła mi w pamięci jako naprawdę zabawna książka. Może nie idealna, ale warta uwagi. Z okładką jak z jakiegoś magazynu.  Przypominam sobie, ze był tam fragment jak główna bohaterka szukała w google jak włączyć odkurzacz. :P




Pop
Książka tak popularna, że musiałeś ją przeczytać
"Gwiazd naszych wina". Byłam pod lekką presją czytania, raz, że blogosfera chwali ( to akurat ten mniejszy nacisk), a dwa, że nauczycielka wymyśliła sobie, że obejrzymy sobie film na lekcji. Normalnie byłabym szczęśliwa i w ogóle, ale serio akurat ten?? Miałam niecały tydzień by książkę zdobyć i przeczytać. Udało się, ale teraz jak tak patrzę to widzę, że historia Hazel i Gus'a  jest popularna i byłam pod lekką presją aby ją poznać. Ale nie żałuję.

Rap
Książka z najlepszymi dialogami.
"Obsydian", "Onyks", "Opal" Jennifer L.Armentrout. Przy czytaniu tych książek miałam niezły ubaw. Charyzmatyczni, zabawni i PRZECUDOWNI bohaterowie obdarzeni ciętym językiem, dzięki czemu ich dialogi nie mogły być nudne :)

Emo
Książka tak smutna, że cię zdołowała
"Baśniarz" Antonia Michaelis. Historia sama w sobie nie jest zła, podobała mi się, ale byłam po niej tak bardzo smutna, zdołowana i udręczona, że nie wiem czy książkę polecać czy raczej odradzać. Melancholia po całości.




Elektroniczna
Książka z najlepszą parą.
Powtórzę się ale stawiam oczywiście na Katy i Daemona z powieści Jennifer L. Armentrout. Kocham tak bardzo :*

Blues
Książka, którą uwielbiasz mimo smutnego zakończenia.
Nie smutne zakończenie, ale niesatysfakcjonujące mnie. I może nie uwielbiam, ale lubię i na film czekam z niecierpliwością. Czyli "Papierowe miasta" Johna Greena, do których chyba musiałam dojrzeć, bo jeszcze kilka miesięcy temu niezbyt mi się podobały.

Klasyka
Książka z gatunku klasyki, którą uwielbiasz.
Klasyka. Tak. Cóż nie znam dużo klasyków, a już na pewno nie tyle by wybierać wśród nich swoich ulubieńców, dlatego ten punkt odpuszczamy ;)



Folklor
Książka, w której poznałeś inną kulturę.
Inną kulturę? Może "Rok na Majorce" Anny Klary Majewskiej? Sama opowieść niezbyt przypadła mi do gustu, ale wydaje mi się, że było tam coś z obcej kultury.


Country
Książka, której akcja dzieje się we wsi lub małym miasteczku
Małe miasteczko? "Szczęściara" Jill Shalvis ! Każdy zna każdego, a plotki rozchodzą się trybem błyskawicznym. I do tego tam jest tak masakrycznie dużo humoru, że nie pozostaje nic innego, a zapoznać się z tą historią <3

Rock
Książka z najlepszym "hardcorowym" bohaterem
wyjaśnienie: książka, z bohaterem twardym, który się nie poddaje. Bohaterem niekonwencjonalnym, którego uwielbiasz.
Tak samo jak i Karolina uważam, że to Rose jest taką silną, zdecydowaną bohaterką. Nie poddaje się w żadnych trudnych sytuacjach, jest pewna swego, dba o przyjaciół i jest lojalna. Świetnie wykreowana osoba, zresztą w AW jest ich trochę ;)



Dance
Książka z wątkiem tanecznym
wyjaśnienie: książka, w której bohaterowie zajmują się tańcem, bądź tańczą w niektórych momentach.
Nie czytałam książki, gdzie ludzie tańczyliby przez kilka momentów w książce. Jedna książka- jeden taniec jak już. I może byłaby to " Uratuj mnie"- Rachel Gibson? Na samym początku był moment wesela kuzynki i tańczenia, więc się liczy ;)

Disco polo
Książka, która ci się spodobała, mimo, iż myślałeś, że będzie inaczej.
"Marcowe fiołki" Sarah Jio. Nie myślałam, że będzie totalną klapą, ale nie miałam też wygórowanych oczekiwań. Ale na dobre mi to wyszło, bo lektura mnie zachwyciła.

Poezja śpiewana
Książka, w której występuje poezja.
wyjaśnienie: książka, w której wspomina się o poezji np. bohaterowie ją czytają, czy też piszą.
Nie ma innej opcji. Po prostu ten punkt jest najcudowniejszym w całym zestawieniu. Will. Layken. Slamy. Poezja. Cudo. Cudo. Cudo. "Pułapka uczuć" Colleen Hoover to najwspanialsza jej powieść, jaką miałam okazję czytać.

Rock alternatywny
Książka, która miesza wiele stylów literackich.
"Mara Dyer. Tajemnica" Michelle Hodkin . Ja nie mam bladego pojęcia do jakiego gatunku ją zaklasyfikować. Jest rewelacyjna... ale też trochę dziwna i przerażająca. Ale polecam bardzo- żeby nie było. Kompletnie skradła moje serducho :)

Starałam się urozmaicić ten TAG, żeby jak najmniej tytułów powtórzyć i udało mi się :) Nominuję:
http://literackafantazja.blogspot.com/
http://wonderlandof-books.blogspot.com/
http://nowaksiazkanowezycie.blogspot.com/
oraz resztę chętnych !



Zdjęcia pochodzą z : http://mmt.li/.

22 komentarze :

  1. Całkiem fajni tag :). Może sama sobie go zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba na prawdę ruszę dupsko i ogarnę pokój... mam do napisania recenzję - dziś będzie!! I promisse!!! a ten tag zostawię sobie na czarną godzinę (która pewnie okaże się dniem jutrzejszym bo nie wytrzymam dłużej) :D tak, pamiętaj o mnie zawsze, nominuj ile wlezie :D A wy ludzie marsz na wymiankę AMEŁYKAŃSKĄ :P bo nie wiem czy się zapisać czy nie... :D ach ten dylemat... :D wiele książek jakie tu podałaś to nie wpadło jeszcze w moje ręce. Chyba trzeba to nadrobić :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze będę Cię nominować, aż Ci się to znudzi ;P

      Usuń
  3. Jak ja uwielbiam tagi :D Fajnie go wykonałaś ;) Ja również przeczytałam Gwiazd naszych wina ze względu na popularność tej książki, każdy ją czytał i zachwalał, więc postanowiłam ją kupić ;p Mnie tak nie zachwyciła, ale była ok ;)
    Zapraszam na konkurs na moim blogu :D
    Galeria Książek - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy TAG, kiedy muszę go zrobić. W kilku miejscach jednak będę musiała się jednak mocno zastanowić :)

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny tag, czytelnicy mogą sobie dobrać jakąś książkę pod kątem emocji z niej płynących. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz nowych TAG'ów jest mnóstwo :) Jest w czym wybierać :)

      Usuń
  6. Bardzo fajny tag :)

    ocean-slow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy tag i ciekawe odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rose zdecydowanie jest hardcorowym bohaterem :)
    Katy i Daemon <3
    Dzięki za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejny, genialny TAG. :D Idealny dla mnie, więc też będę musiała go u siebie zrobić. :D

    porozmawiajmy-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny tag, który u mnie również czeka w kolejce do wykonania ^^

    Pozdrawiam
    Isabel Czyta - mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale fajny tag! Wiedziałam, jak przeczytałam o tej poezji, że dasz "Pułapkę uczuć". :D W sumie to jest niewiele książek z używaniem tego elementu w fabule, także prawdopodobnie zrobiłabym to samo, na twoim miejscu. :D
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahaha objawia się moja miłość do tej książki i do Hoover w ogóle :D

      Usuń