Eurowizja 2015 subiektywnie.

Udostępnij ten post

Tego posta miało nie być. Nie planowałam pisać niczego co dotyczy Eurowizji bo i po co? I tak jest już mnóstwo informacji na ten temat. Ale chcę sobie wszystko uporządkować, a co jest do tego lepszym miejscem niż blog? A jeśli wyniknie dyskusja, bo nie będziecie się ze mną zgadzać, tym lepiej ;)

Podobały mi się występy z 10 krajów. Wiadomo jedne pamiętałam długo po zakończeniu, innych, nie potrafiłam odtworzyć w pamięci już po kilku minutach. Tak więc dzisiaj bawię się w jurora ;))

1. Izrael
Piosenka fajna, wpada w ucho, ale z pewnością nie miała szans na wygraną. Dzisiaj rano nie potrafiłam sobie też przypomnieć jak to dokładnie leciało. Co innego buty śpiewającego pana. To chyba jakiś żart. Kto jest stylistą?


2. Estonia
Piękna piosenka, piękne głosy, piękne wykonanie. Jeden z moich największych ulubieńców. Jak zobaczyłam pod koniec łzę na policzku Eliny to samej zbierało mi się na płacz. Bardzo emocjonalnie, mocno i z wielką szansą na wygraną. Szkoda, że tak się nie stało.


3. Wielka Brytania
O a tu z kolei nie dało rady się nie śmiać. Urocze wykonanie, chociaż też nie bardzo liczyłam na wielką wygraną. I jestem prawie pewna, że pani w różowej paskudnie bała się chodzić w tych swoich butach. I cały czas się tak sztucznie uśmiechała. Czy to legalne? PS 1:57 ;)






4. Litwa
Litwa była po prostu CUDOWNA ! Po cichutku liczyłam, że to właśnie ta piosenka wygra. Wpada w ucho, jest uroczo i w ogóle brak mi słów. Oglądałam video kilkakrotnie, ale dopiero przed chwilą zobaczyłam, że są tam trzy pary, które się całują, a nie tylko jedna ;)



5. Serbia
Ta Pani to dopiero ma głos ! Początkowo byłam na nie, ale jak usłyszałam ten głos w całej okazałości... brawa. Wielkie brawa.


6. Norwegia
Norwegia totalnie mnie oczarowała i z pewnością również znalazła się w gronie tych najulubieńszych. Serio cały czas jak słucham mam ciarki. A Debrah lekko  przypominała mi Lorde. Ma śliczną barwę głosu, właśnie bardzo podobną do wyżej wspomnianej wokalistki.


7. Szwecja
Nasz zwycięzca. Piosenka od razu wpada w ucho i w sumie wokalista w oko również. Ale tym co totalnie mnie kupiło były te wizualizacje ( chyba tak to się zwie). Chociaż było kilka innych piosenek, które mogły wygrać, to nie narzekam. Mans też mi się podobał i jestem więcej niż zadowolona. Chociaż spodnie to mógł ubrać inne.



8. Cypr
Od razu widać, że ta piosenka nie miała szans na wygraną. Jest ładna, spokojna i faktycznie widzę fascynację wokalisty Edem Sheeranem ( jakkolwiek to się odmienia). Ale za spokojna. Bez takiego WOW. Ładny głos, i świetnie się słucha, ale to nie to.




9. Polska
Może się zdziwicie, ale naprawdę podobała mi się tegoroczna Polska. Chociaż szkoda, że nie wybrali wersji polskojęzycznej. Jest jeszcze ładniejsza.


10. Hiszpania
Tej piosenki słuchałam jeszcze przed sobotą i już wtedy zostałam jej fanką, także ten. Nie ma co więcej mówić, lepiej posłuchać.


Oprócz 1, 3 i 8 cała reszta miała u mnie największe szanse na wygraną. Także niesamowicie się cieszę, że jeden z moich ulubieńców się wybił ^^ Liczę na Wasze opinie w komentarzach- zgadzamy się w czymś czy raczej nie? ;)

PS Jak pisałam na FB nie oglądałam półfinałów ( więcej tutaj ). Jakby ktoś był zainteresowany.

30 komentarzy :

  1. Niestety nie oglądałam tak jak w ubiegłych latach, ale teraz przynajmniej wiem kto mniej więcej występował i jaki był poziom.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądam Eurowizji, bo to jest parodia jakiegokolwiek konkursu piosenki. Ale jak co roku szukam na internecie skrót wszystkich piosenek i tylko jedna mi się podobała ze wszystkich. A moim faworytem była Norwegia. Cudowne wykonanie i ten klimat <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre z zasad i mnie drażnią, ale mimo wszystko jest to genialne widowisko ;) A Norwegia również i mnie urzekła ^^

      Usuń
  3. Na moim blogu też jest post na ten temat więc tam przeczytasz więcej. Tu napiszę tylko, że też mi się podoba Estonia. Polska piosenka nie została doceniona tak jak powinna ( też żałuję, że nie było choć fragmentu po polsku). Co do Cypru - ta kompozycja jest na Eurowizję za dobra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam właśnie :) A Johna teraz słucham i się z Tobą zgodzę. Cudna piosenka, ale niekoniecznie eurowizyjna.

      Usuń
  4. Mi najbardziej podobały się piosenki Estonii, Gruzji, Łotwy i Australii. Natomiast Szwecja miała naprawdę piękną wizualizację, która sprawiła, że cały występ wokalisty było po prostu magiczny. Przez całą Eurowizję trzymałam za niego kciuki :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, że wygrał :D A Łotwa mi się wyjątkowo nie podobała. Estonia jak najbardziej, Australia po części też. I od wczoraj jeszcze Włochy :))

      Usuń
  5. Nie oglądałam, ale dziękuję za fajne podsumowanie :)
    Te utwory posłucham na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam w tamtym roku, w tym tylko troszkę przejrzałam piosenki i najbardziej podobała mi się Szwecja, Izrael i Wielka Brytania (haha, to jest takie dziwne, że aż fajne). Szkoda, że znowu jurorzy z innych krajów dali nam tak niskie noty, w głosowaniu smsowym mieliśmy wyższy wynik ;)
    Galeria Książek - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze podsumowałaś Wielką Brytanię :D Głosowanie to inna bajka, ja już nawet nie zwracam na nie uwagi ;) I tak dojście do finału jest sukcesem ;)

      Usuń
  7. W tamtym roku oglądałam, ale w tym jakoś nie miałam na to czasu. Fajnie że zrobiłaś podsumowanie :). Chętnie posłucham.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za Eurowizją i raczej nie oglądam. Jedynie przełączam kanał na występ polskich wykonawców:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak podobała Ci się w tym roku Monika? :)

      Usuń
  9. Nie oglądałam Eurowizji. Nie interesuję się tym. Tylko sprawdziłam, kto wygrała i które miejsce zajęła Polska.

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam ,głosowałam,ale zwycięska piosenka kompletnie mi się nie podobała ;3 Widać,że nie jest brane,kto i jak śpiewa tylko ,jaki kraj wykonuje ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, może było kilka osób lepszych, ale byli też gorsi, więc nie narzekam na zwycięzcę. Przynajmniej nie było drugiej Conchity :D

      Usuń
  11. Oj, Eurowizji nie oglądam, ale piosenkę Hiszpanii słyszałam, to samo się zresztą tyczy Wielkiej Brytanii i rzeczywiście - przeurocza piosenka. Odnośnie reszty - nie ma tragedii, ale też szału, ale w sumie nigdy nie było, bo jakoś z Eurowizji nikt jeszcze mnie nie przekonał. Nigdy. :D Ale ja to w ogóle rzadko to oglądam, a o piosenkach przeważnie dowiaduję się po konkursie, no ale. Miło byłoby w końcu trafić na jakiegoś wokalistę, który zdobyłby moje serce. ;)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja znowu przez kilkanaście dni po Eurowizji słucham tylko tych piosenek z widowiska. Tak jest i tym razem. Oprócz tego przekonała się do Włoch i dziwię się, jak mogłam dać tej piosence szansę dopiero za drugim razem. Mimo wszystko życzę Ci, żeby za rok ktoś zdobył Twoje serce :D

      Usuń
  12. Jestem chyba jedną z nielicznych osób, które Eurowizji nie oglądały, czuję się trochę wycofana :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dołączę do tego grona. :P W pracy byłem, ale w sumie i tak chyba bym nie zajrzał - jakoś od paru lat nie lubię już tego show.

      Usuń
    2. Nie każdy lubi czy ma czas :D

      Usuń
  13. Hej nie wiem czy widziałaś, ale zgłosiłam się do amerykańskiej wymiany. Maila też już wysłałam :)

    http://moje-buki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam, widziałam. Jestem tylko ostatnio zabiegana i zapomniałam Cię dopisać do listy :) Ale wszystko już jest, więc witaj w naszym skromnym gronie wymiankowiczów :))

      Usuń
    2. Cieszę się, że wszystko doszło :)

      Usuń
  14. Na liście moich faworytów można było znaleźć część z wymienionych przez Ciebie wykonawców, jednak dla mnie bezkonkurencyjna była Belgia, która skradła moje serce, a ten młody chłopak zrobił na mnie ogromne wrażenie. Do ulubieńców dodałabym jeszcze Węgry, którzy ze swoją balladą wkradli się po cichutku na Eurowizję. Nie przeżyłabym, gdybym nie wspomniała o Irlandii, która niestety (albo i stety) nie przeszła do wielkiego finału. Ogólnie bardzo cenię Eurowizję i z roku na rok występy są coraz lepsze, więc pozostaje mi czekać tylko na przyszłoroczną edycję (i zobaczymy co tym razem Polska wykombinuje :P )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, a mnie Belgia wydała się jedynie śmieszna i niestety nie zdobyła mojego uznania ;) I już nie mogę się doczekać kogo wyślą na Eurowizję w przyszłym roku. Mam kilka typów, ale to się dopiero okaże ;)

      Usuń