English Matters 51/2015 & Deutsch Aktuell 69/2015

Udostępnij ten post


Witajcie kochani :) Dziś mam Wam do zaprezentowania dwa najnowsze wydania magazynów English Matters 51/2015 oraz Deutsch Aktuell 69/2015. Jak wiecie do wczoraj trwał u mnie konkurs z nimi, a jego rozstrzygnięcie na dole posta.

Tradycyjnie już chwalę za okładki, głównie za tą wydania angielskiego, która jest po prostu świetna i nie sposób przejść obok niej obojętnie.


English Matters 51/2015 ma nam do zaoferowania dużo ciekawych i interesujących artykułów. To co dla innych jest ciekawe, drugich odrzuca i odwrotnie, ja jednak wybrałam te, która najbardziej mi się spodobały.
Zacznę od artykułu "The Phenomenon of Lolita", czyli jak już się można domyślić, mam na myśli tę słynną powieść Vladimira Nabokov, która wywarła skrajne uczucia na czytających. Mamy krótką biografię autora, ciekawostki oraz próbujemy dowiedzieć się dlaczego tyle ludzi, na przestrzeni tylu lat wydało, przeczytało, pokochało, bądź znienawidziło tę książkę.


"London for Begginers", czyli dzisiejszy turystyczny kącik. Odwiedzamy to piękne miasto, próbując zgłębić jego tajemnice. Czytamy wskazówki  gdzie najtaniej coś zjeść i wypić, a to wszystko okraszone kilkoma zdjęciami. Londyn nie znajduje się na szczycie mojej listy "do zwiedzenia", jednak nie sposób odmówić mu uroku.


Jednak wszystkie pozostałe artykuły przebija  w moim odczuciu wywiad. Genialny wywiad z genialną Klarą Keler. Zastanawialiście się kiedyś o sesji zdjęciowej? Ale nie takiej tradycyjnej. Klara przełamuje schematy i stawia na zdjęcia nagich ludzi z... warzywami. I roślinami. Fascynujące prawda? Kilka razy podczas czytania artykułu i później, myślałam nad tym, czy ja sama byłabym w stanie tak pozować. Doszłam do wniosku, że nie. Brakuje mi odwagi. Niemniej jednak spójrzcie na zdjęcie poniżej i powiedzcie, że jest śliczne. Bo jest.

"The human body is the best work of art"- Jess C. Scott





Zaczynając czytać Deutsch Aktuell tradycyjnie zwróciłam uwagę na kalendarz wydarzeń. Jest on w każdym numerze i naprawdę warto go przeglądnąć ;)
Hip-hop to kompletnie nie moja dziedzina, nie słucham go, nie potrafię zrozumieć, a jednak skłoniłam swoją uwagę na artykuł "Hip=Hop in Deutschland- mehr als nur fette Beats und fette Reime".  Poczytałam o kilku niemieckich hip-hopowcach ( tak? tak to się odmienia?) takich jak Bushido czy Sido.


Jeśli Niemcy to Stuttgart, czyli tam wybieramy się w niemieckim kąciku turystycznym. Tak samo jak w English Matters prym wiodą zdjęcia, która możecie zobaczyć na obrazkach poniżej i powyżej. I jedzenie. Krótki w sumie akapit, jednak jak czytałam o makaronach czy parówkach, to miałam na to ochotę.


I tutaj najfajniejszym artykułem okazał się "Die Kunst des Briefeschreibens". Znalazłam mnóstwo przydatnych zwrotów do pisania maila, pocztówki czy smsa po niemiecku. Nawet nie wiecie jak często trzeba na języku pisać takie rzeczy. Artykuł zaznaczam i mam nadzieję, że nie raz i nie dwa z niego skorzystam :)

Co więcej? Magazyny jak zawsze trzymają poziom i  będę je polecać każdemu. Zdjęcia, dodatki i mnóstwo pracy podczas tworzenia. To widać. EM posiada również dodatek "Be perfect as Present Perfect" oraz "From A to Z" ( który znajduje się na końcu numeru) , czyli kilka wyrażeń i pytań zaczynających się na literkę A. Podejrzewam, że w następnych numerach poznamy kolejne litery alfabetu ;)

Za egzemplarze dziękuję Wydawnictwu Colorful Media


A teraz przyszedł czas na podanie wyników konkursu ;) Zgłosiło się Was 23 osoby, za co bardzo dziękuję ! Zapisałam Was w tej kolejności, w jakiej dodaliście komentarz, co prezentuje się tak:



Każdemu przysługuje numer, a ja zaraz wylosuję szczęśliwca. Już nie mogę się doczekać kto nim będzie ;) 

Jeszcze chwilka
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Wylosowaną liczbą jest:  
7


...pod, którą skrywa się raven

Serdecznie Ci gratuluję ! Już idę wysyłać Ci maila ;) Na adres do wysyłki czekam 5 dni.
A Wam wszystkim dziękuję za udział. To nie ostatni konkurs tutaj ;))

9 komentarzy :

  1. Achhh zazdrooooo :D gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A byłam tak blisko.Tylko dwie cyferki ;D Gratuluję zwycięzcy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. English Matters jest super ;) ale po niemiecku czytac - zazdroszczę!
    Gratuluję zwyciężczyni ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam English Matters!
    Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nigdy nie czytałam tych gazet, ale wyglądają na prawdę super! :))
    Jednak po niemiecku chyba bym nie dała rady, także podziwiam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję zwyciężczyni!
    A odnośnie numerów - niemiecki - noooł. Podziękuję. Mam uraz do tego języka. :D
    Ale strasznie mnie ciekawi ten numer EM, bo Londyn mam w planach zobaczyć i to całkiem niedługo, także może pokuszę się o ten numer. ;)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń