Top 10: książki, które chcielibyśmy otrzymać w prezencie

Udostępnij ten post


"Top 10 to akcja, przy okazji której na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta.". Inicjatorką całej zabawy jest Kreatywa

Długo się wzbraniałam przez rozpoczęciem tego rodzaju rankingów, ponieważ myślałam, że wciąż jeszcze za mało książek przeczytałam, by tworzyć takie TOP-y. Jednak ostatnio doszłam do wniosku, że z łatwością sobie poradzę. Tak więc dzisiaj tematycznie- z okazji Dnia Kobiet pokazuję Wam 10 książek, których pragnę najbardziej ;)


"Wyścig śmierci" to książka, na której punkcie mam lekkiego bzika. Tak wiele razy przeczytałam cytaty, okładką nie potrafię przestać się zachwycać, a sam pomysł na fabułę jest fantastyczny. "Mara Dyer" znajdowała się na liście "do przeczytania" jeszcze przed polskim wydaniem. Teraz już u nas jest, a ja nie potrafię się zmobilizować do czytania. "Kamień pogan" to boska książka, nawet cała trylogia. Przeczytane, a teraz na półce brakuje mi 1 i 3 części. Koniecznie w twardej oprawie. Na "Zapomniałam, że Cię kocham" natrafiłam przypadkiem i niedawno, ale od razu się zakochałam. Ciekawa jestem jak to jest stracić pamięć ;) "Maybe someday" obowiązkowo w angielskiej wersji językowej i tej konkretnej okładce. Może jeszcze w twardej oprawie. Nie mogę przeboleć polskiej okładki (premiera w maju tego roku), to ta będzie zawsze jedyną właściwą. "Kroniki krwi"- historia alchemików, jakoś powiązana z Akademią wampirów" tej autorki. Adrian <3 . "Klucz światła" to kolejna w tym zestawieniu przeczytana książka, ale tak samo jak Znak Siedmiu muszę mieć całą trylogię na półce. Również w twardych okładkach ;D "Utrata" to stosunkowo nowa książka, ale ja tak bardzo liczyłam na to, że wydadzą "Ruin" po polsku, że nie mogłam uwierzyć jak do tego doszło. A teraz stosując moją zasadę półroczną powstrzymuję się od kupna..na razie. :) "Dziewczyna, która chciała zbyt wiele" to ostatnia książka Jennifer Echols, która została mi do przeczytania po polsku i chyba ta najbardziej wyczekiwana. "Lato drugiej szansy"- po spektakularnym wow podczas czytania "Aż po horyzont" ta pozycja nie może pozostać niezauważona :)

Tak prezentuje się moje pierwsze Top 10. Nawet nie wiecie jak bardzo ograniczyłam tę listę ;) Kolejne będą się pojawiały wtedy, kiedy nie będę miała siły/czasu/ochoty na pisanie opinii na temat przeczytanych książek. Tak planuję przynajmniej :)
Co Wy chcecie przeczytać z tej listy? A może już czytaliście i możecie śmiało polecać? :)


43 komentarze :

  1. Polska okładka Maybe someday nie jest taka zła. Mi się nawet podoba i na pewno kupię książkę zaraz po premierze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację nie jest zła, tylko po prostu ta zagraniczna jest jedyną właściwą ;))

      Usuń
  2. Życzę spełnienia listy :) Moja pierwsza dziesiątka wyglądałaby jednak trochę inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Również życzę spełnienia marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobnie jak inni, życzę spełnienia tej listy :)
    Osobiście mogę ci polecić Wyścig śmierci, naprawdę świetna książka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję!
      A od "Wyścigu śmierci" nie chcę oczekiwać zbyt wiele, żeby się nie zawieść. Jednak mimo wszystko zapowiada się cudownie :)

      Usuń
  5. Część książek również bardzo chciałam, tak więc kupiłam sobie teraz w Biedronce Utratę, 1,2 i 4 tom Kronik Krwi w promocji i do szczęścia brakuje mi Mary:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam dziś w Biedronce i miałam w ręku "Utratę" jednak się powstrzymałam. Tłumaczę to sobie, że jeszcze kiedyś ją kupię ;)
      Rozumiem, że trzeci tom KK już miałaś ;)

      Usuń
  6. Najbardziej ciekawi mnie "Utrata", "Maybe Someday" oraz "Mara Dyer. Tajemnica" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Utratę" niedawno kupiłam i pewnie za niedługi czas przeczytam. Z kolei "Zapomniałam że cię kocham" i "Lato drugiej szansy" od pewnego czasu leżą na mojej półce, co mam nadzieję, wreszcie się zmieni i je w końcu przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo masz świetną sytuację, ponieważ masz je na półce :))

      Usuń
  8. Mam nadzieje, ze ta lista życzeń sie spełni :D

    OdpowiedzUsuń
  9. "Wyścig śmierci" także chcę mieć! Lubię autorkę, jej książki są bardzo specyficzne i chociaż trzeba do nich skupienia i tak dalej, to jednak na koniec odwdzięczają się naprawdę niesamowitą treścią.
    "Mara Dyer" jest godna polecenia, już nie mogę się doczekać kiedy przeczytam tom drugi - który na szczęście jest już na półce ^^
    "Zapomniałam, że cię kocham" kiedyś widziałam na lubimyczytac i też zaciekawiło mnie w jaki sposób zostanie przedstawiona ta amnezja, problemy bohaterki z przystosowaniem się do pustki w głowie i tak dalej.
    "Mayke Someday" chcę, chcę, chcę! To w końcu Colleen Hoover! Tak swoją drogą - głosowałam na okładkę, która została wybrana i cieszę się z niej, bo uważam, że ta druga była gorsza ^^ Ale fakt, faktem, że oryginału nic nie pobije. Jest niesamowity, piękny i... też o nim marzę.
    "Utrata" - mam po angielsku na tablecie i nawet próbuję się z nią zmierzyć, ale do tego potrzeba czasu, z którym mam problem. Szkoła. Rozumiesz. Ale podejrzewam, że do końca kwietnia zdążę znaleźć trochę czasu i ją w końcu przeczytam. A później biorę się za "Toxic" bo też mam <3
    "Dziewczyna, która chciała zbyt wiele" też mnie kusi! Generalnie, to z tego co pamiętam, zaczęłam już ją kiedyś czytać, ale z powodów niezależnych ode mnie, musiałam przerwać lekturę. :(
    "Kroniki Krwi" polecam! Seria jest duuuuużo lepsza od Akademii, Adrian powala swoją postawą, a jego przygody i przygody Sydney są tak zachwycające, że człowiek nie chce się od nich oderwać!
    "Lato drugiej szansy" mam na półce i mogłabym się wziąć za nią choćby zaraz, ale obiecałam sobie, że z lekturą poczekam do faktycznego "lata" :D
    Także życzę ci, aby wszystkie książki z listy, wylądowały u ciebie w biblioteczce!
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie czytałam jeszcze nic od Pani Stiefvater, to od "Wyścigu śmierci" chcę zacząć :)
      Och zazdroszczę Mary ^^
      Prawie wszystkie książki, które napisała Gabrielle Zevin mam ochotę przeczytać. "Gdzie indziej" też podobno jest warte uwagi.
      "Maybe someday"- wiem, że głosowałyśmy inaczej i choć ta okładka nie jest zła, to jednak tamta (polska) bardziej do mnie przemawiała. Była taka spokojna, taka intymna, jakby bohaterom nic i nikt nie było w stanie przeszkodzić. Ale to w dalszym ciągu nie oryginał.
      "Utrata" i to po angielsku O.o Zazdroszczę możliwości czytania w tym języku, ja radzę sobie z krótkimi tekstami, ale do książki trochę boję się podejść.
      Z tego co się orientuję mamy podobne zdanie na temat książek Echols. Niby fajne, ale coś tam im brakuje. A w tym roku podobno wydają coś nowego ^^
      'Kroniki krwi" lepsze od Akademii mówisz ;) Adrian w ogóle zachwyca, już w AW, więc w sumie nie dziwię się, że tak dużo osób kocha te książki ;)
      Co do "Lata drugiej szansy"- gratuluję zaparcia. Jeśli miałabym tę książkę na półce, pewnie nie dałabym rady czekać do lata ;)
      Dziękuję bardzo :)

      Usuń
    2. Wiesz, ja też do oryginalnych powieści musiałam przywyknąć. To nie jest tak, że od początku było prosto. Ale pierwszą książką którą przeczytałam po angielsku był finał "Dziewczyn z Hex Hall", który tak niemożliwie mnie ciekawił, że po prostu nie miałam innego wyjścia, aniżeli po niego sięgnąć, skoro Otwarte go nie wydało. :)
      Myślę, że ty też kiedyś się przełamiesz. :) Kiedyś.

      Usuń
  10. Mara Dyer to genialna książka, druga część również, więc wcale się nie dziwię, że znalazła się na twojej liście:)

    OdpowiedzUsuń
  11. W takim razie życzę Ci, aby każda z tych książek pojawiła się, prędzej czy później, na Twojej półce! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zatem spełnienia książkowych marzeń.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z chęcią przeczytałabym ,,Utratę". Wierzę, że uda Ci się skomplementować całą listę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką nadzieję. Jak nie prędzej to później :)

      Usuń
  14. "Utrata" - też mam ochotę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo chciałabym przeczytać "Utratę" i resztę "Kronik krwi". Gorąco polecam "Dziewczynę, która chciała zbyt wiele". Uwielbiam tę książkę i wierzę, że ty też ją pokochasz. Powodzenia w kompletowaniu listy! ;)

    Zapraszam do siebie,
    http://to-read-or-not-to-read.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och to miłe co piszesz na temat "Dziewczyny..", ponieważ niesamowicie bardzo pragnę ją przeczytać ! :)

      Usuń
  16. Mam nadzieję, że ktoś kiedyś Ci je ofiaruje, a jak nie to sama sobie kup na prezent ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będę zbyt długo czekać, to tak właśnie chyba zrobię ;)

      Usuń
  17. ''Maybe someday'' Polska okładka jak dla mnie jest całkiem niezła, ale zdecydowanie ładniejsza jest oryginalna.

    OdpowiedzUsuń
  18. "Mara Dyer. Tajemnica" znajduje się również na mojej top liście :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Z twojego zestawienia czytałam:
    -"Lato drugiej szansy" i bardzo mi się podobała. Była trochę wzruszająca i miała to "coś"
    -"Dziewczyna która chciała zbyt wiele" nie była taka zła. Ale nie zachwyciła mnie jakoś :(
    -"Utrata" i to jest książka którą mogę śmiało polecić każdemu :3
    -"Mara Dyer". Najbardziej w tej książce podobał mi się klimat i na prawdę wciągająca fabuła.
    Z kolei w planach mam również "Maybe Someday" Colleen Hoover. Uwielbiam jej wszystkie książki i nie mogę się wprost doczekać tej pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och uwielbiam wzruszające książki <3 I zazdroszczę możliwości przeczytania tych książek, które dopiero przede mną :))

      Usuń
  20. "Zapomniałam, że cię kocham" chciałabym przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czytałam jedynie "Dziewczyna ,która chciała zbyt wiele " . Podobała mi się , może i nie była dopracowana w każdym calu , ale jakoś potrafiła skraść moje serce i przymykałam oczy na pewne niedopatrzenia . Mam nadzieję,że jak najszybciej dorwiesz wszystkie książki z tego zestawienia w swoje ręce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam już, że książkom Echols zawsze niewiele brakuje, by być rewelacyjnymi, ale nie zmienia to faktu, że ciągle chcę je czytać :))

      Usuń