Filmowa Dominika: "Kosogłos cz.1", "Drobna niedogodność", "Pakt milczenia", "Dwanaście choinek"

Udostępnij ten post




Minął miesiąc odkąd oglądałam "Kosogłosa", a ja dopiero teraz piszę co sądzę na jego temat O.o
Katniss przebywa obecnie w trzynastym dystrykcie. Złamana psychicznie dziewczyna, musi znaleźć w sobie siłę i odwagę, by stać się Kosogłosem- symbolem rebelii.
Film dość wiernie oddaje klimat i wydarzenia z książki. Dodali kilka dodatkowych scen tu i tam troszkę pozmieniali, ale w ogólnym rozrachunku jest okej. Nawet coś więcej niż okej. Jest wybornie.
Cała fabuła skupia się jednak głównie na rozważaniach Katniss- jest kilka scen akcji, jednak wiem, że to co właściwe nastąpi w drugiej części. I choć początkowo byłam sceptycznie nastawiona do rozłożenia filmu na dwie części, to teraz uważam, że była to bardzo dobra decyzja. Bardzo, bardzo polecam. ( Scena z zaporą kompletnie mnie rozstroiła. I ta końcowa również)

(Wyk. Jennifer Lawrence, Liam Hemsworth, Julianne Moore,; Premiera: 2014; Ocena: 9/10)






Och jaki to cudowny film <3 Na ten tytuł natknęłam się gdzieś w czeluściach internetu i nie żałuję ani jednej minuty przy nim spędzonej. Ogólnie chodzi o to, że ojciec głównego bohatera Josha, umiera. Więc chłopak by pokazać rodzicielowi, że potrafi się ustatkować, prosi siostrę swojego przyjaciela- Molly, aby udawała jego narzeczoną. Jednak jak to w takich filmach bywa- intryga wymyka się spod kontroli. Kurczę to była przezabawna historia, z mnóstwem humoru i nawet fajną muzyką. Nie jest to nic wysokich lotów, wnioskuję nawet, że większości z Was ten film nie przypadnie do gustu, jednak ja go polecam z całego serducha. Momentami komiczny i nieprawdopodobny- jednak taki kochany <3

(Wyk.Shane McRae ,Aubrey Dollar; Premiera: 2013 ; Ocena: 9/10)








Pakt milczenia był na mojej liście już chwilę, jednak ciągle wstrzymywało mnie to, że pisało, że to horror. Wiąże się z tym długa historia, jednak chodziło mi o główną rolę męską- Caleba. Ostatecznie przekonała mnie Sherry i obejrzałam go. I tak naprawdę jedna scena rodem z horroru, której się przeraziłam była taka z pająkami. Nie piszę o co dokładnie chodzi, jednak widok tylu pająków przyjemny nie był. "Pakt milczenia" to historia czterech młodych chłopaków, potomków czarownic, którzy aby ocalić swoją tajemnicę muszą przeciwstawić się piątemu. Ogólnie to mają tam jakieś moce, i akcja jest i wątek miłosny też, który niestety nie zachwyca. Jednak w planach miałam podejrzenie głównego bohatera, a to mi się udało. I muszę przyznać, że przystojny to on jest :D
Także jeśli siadacie przed ekranem z zamiarem obejrzenia dobrego horroru- to "Pakt milczenia" sobie odpuście. Nie mogę go też zaliczyć do kategorii rewelacyjnych. Jest przeciętny, jednak ogląda się go całkiem spoko.

(Wyk.Steven Strait ,Sebastian Stan, Chace Crawford; Premiera: 2006 ; Ocena: 7/10)





"Dwanaście choinek" z kolei podpatrzyłam u  Ines, której ten film bardzo przypadł do gustu. Włączyłam go tego samego dnia, i choć był nie najgorszy to taki jakiś... mdły.
Urocza bibliotekarka Cheri, aby nie dopuścić do zburzenia jej ukochanej biblioteki wpada na pomysł, aby stali bywalcy stworzyli choinki, które będą pokazywać, co dla nich znaczy biblioteka. Oczywiście będzie musiała rywalizować z Tony'm, który to właśnie chce doprowadzić do ruiny tego miejsca. Co jednak się stanie gdy do głosu dojdzie uczucie?
Cheri bywała w pewnych momentach dość podobna do mnie. Patrząc na nią widziałam po części siebie. Jednak jej wygląd wskazywał na taką marzycielkę, którą była. Cała historia była może i ciekawa, jednak niezbyt wciągająca. Tak jak wspomniałam film był mdły,  nijaki. Strasznie dużo było tej całej słodkości i otoczki świąt. Za dużo cukru, za mało realizmu. I nie ważne, że chodziło o święta.

(Wyk.Lindy Booth ,Robin Dunne; Premiera: 2013 ; Ocena: 6/10)



Zdjęcia plakatów pochodzą z filmweb.pl oraz z witryny google.pl.



7 komentarzy :

  1. Uwielbiam Pakt milczenia!<3 jeszcze nie miałam okazji oglądać Kosogłosa ale czekam na niego <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chcę zobaczyć Kosogłosa. Poprzednie części były rewelacyjne! Mam nadzieję że i ta wbije mnie w fotel ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę doczekać się obejrzenia Kosogłosa! ;) Przy okazji odpowiedziałam na nominację Zimowej Krainy Czarów - raz jeszcze dziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam "Kosogłos" :D Już nie mogę się doczekać ostatniej części. O widzę, że ty też polubiłaś nową piosenkę Ellie. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam ,,Kosogłosa" i zgadzam się z Twoją opinią.
    ,,Drobna niedogodność" może mi się spodobać. Oglądnę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie oglądałam żadnego z tych filmu, gdyż z tymi mam poważne zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  7. No to tak, "Kosogłosa" nie widziałam, ale jestem nastawiona do niego strasznie negatywnie i pesymistycznie, więc nie wiem czy będzie w stanie przebić się przez te uczucia ^^ Tak czy inaczej, wyczekuję paru scen, jestem ciekawa jak niektóre przedstawią no i Peeta. Ach, Peeta...
    "One Small Hitch" - nie słyszałam! Ale pomysł fabularny mi się strasznie podoba, więc zdecydowanie obejrzę! No i przedstawiasz go w tak pozytywnym świetle...
    "Pakt milczenia" też oceniłabym jako przeciętny :D Ale moja ocena drastycznie wzrasta jak pomyślę o Reidzie... :3 Także cieszę się, że cię do niego przekonałam <3
    "Dwanaście choinek" oglądałam w Święta i zgodzę się z tobą. Mdły. Podobał mi się motyw książek, motyw biblioteki i wszystkie te piękne cytaty odnośnie spraw związanych. Ale ogólnie historia jest tak przelukrowana, że gdybym nie oglądała jej w Święta, prawdopodobnie bym była na siebie wściekła, że coś takiego włączyłam. Cukier ciągnie się od tego tytułu na kilometr, niestety. A szkoda, bo pomysł na fabułę był znakomity. :)
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń