Filmowa Dominika: "Intruz", "Kocham Cię Beth Cooper", "Słyszeliście o Morganach?"

Udostępnij ten post


Już nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio wystąpiłam tutaj filmowo, musiało to być naprawdę chwilę temu. Nie sprzyja mi oglądanie filmów, a jak już jakieś są, to te, które lubię i oglądam powtórkowo.



Na pierwszy ogień leci "Intruz", którego skończyłam oglądać kilka godzin temu. Od razu zaznaczam, że książki nie czytałam i nie mam zamiaru czytać, więc będzie to ocena tylko i wyłącznie filmu, a nie ekranizacji.
Pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy to te oczy. Te nieziemskie tęczówki. Choć na początku ciut straszne, później takie...odpowiednie. Element charakterystyczny. Można się przyzwyczaić.
Aktorzy- wielkie brawa dla Tropicielki, dla Jamie'ego, Jeb'a oraz Ian'a. To te postacie bardzo mi się podobały, natomiast jeśli idzie o główną bohaterkę i jej chłopaka- matko. Melanie alias Wanda wyglądała tak jakoś bezosobowo. Mogłaby równie dobrze zagrać rolę epizodyczną. A Jared? Ani to przystojne, ani nawet ładne z charakteru. Poznawanie przez Wandę wspomnień i uczuć Melanie było piękne. Chyba najlepsza rzecz w całym filmie to było właśnie to.
I jeszcze ten niewygasły wulkan, w którym mieszka reszta ocalałej ludzkości; to uprawianie zboża, wykorzystanie luster i w ogóle umiejętność radzenia sobie w takich warunkach. Jestem szczęśliwa, że to akurat tam dzieje się duża cześć filmu.
Jednak mimo tych wszystkich niewątpliwych plusów film mnie nie usatysfakcjonował. Niektóre momenty były bardzo sztuczne, a wizja przyszłości wykreowana przez reżysera wcale nie tak strasznie namalowana. Nie sądzę, abym chciała kiedyś ponownie obejrzeć sobie ten film.
(Wyk. Saoirse Ronan, Jake Abel, Max Irons; Premiera: 2013;Ocena: 6/10)




Drugi z obejrzanych przeze mnie filmów- "Kocham Cię Beth Cooper", leciał na Polsacie, i teraz sama się zastanawiam co mnie podkusiło, żeby to oglądać. Zmarnowałam jedynie dwie godziny mojego czasu, które  z powodzeniem mogłabym wykorzystać na coś innego. Ona- wielka popularność szkolna, on- szkolny niedojda. I nagle on na zakończeniu szkoły, ogłasza wszystkim wszem i wobec, że kocha Beth Cooper. Teoretycznie miało z tego wyniknąć niezłe bagno i cała noc mocnych wrażeń. I w sumie tak było. Tylko, że te mocne wrażenia skupiły się wyłącznie na tym, że Beth i Denis uciekali przed chłopakiem dziewczyny. I jeszcze, żeby to jakoś fajnie przedstawić, to nie- trzeba zmarnować po całości. Ludzie-głupszego i bardziej dennego filmu w życiu nie oglądałam!
(Wyk. Hayden Paniettiere, Paul Rust; Premiera: 2009; Ocena:1/10)





Najlepiej na tle całej trójki wypada film, który również leciał na Polsacie- "Słyszeliście o Morganach?". I tutaj przynajmniej mogę cokolwiek pochwalić. Mąż i żona w separacji zostają objęci programem ochrony świadków i wysłani do małego miasteczka. I w tym miasteczku czeka ich mnóstwo zabawnych sytuacji ( jak np. ta z niedźwiedziem ;P). No rewelacja. Hugh Grant i Sarah Jessica Parker idealnie sprawdzili się w roli Paula i Meryl Morganów, przede mną na 100% jakiś inny film, z którymś z tych bohaterów. Nie jest to jedna z z moich ulubionych produkcji, jednak z pewnością wrócę do niej, kiedy będę miała ochotę się pośmiać. Polecam :)
(Wyk. Sarah Jessica Parker, Hugh Grant; Premiera: 2009; Ocena: 8/10)

Zdjęcia plakatów pochodzą ze stront filmweb.pl


Jak już jesteśmy przy temacie filmowym- kto razem ze mną czeka na premierę "Dawcy Pamięci"?? Zaczęło się od One Republic i ich piosenki "Ordinary Human" (pojawiła się w ostatnim poście), poprzez zwiastuny, a zakończyło na stwierdzeniu, że nie mam książki, muszę ją kupić, i udać się do kina :D

15 komentarzy :

  1. Intruza też mam za sobą i muszę powiedzieć, że bardzo mi sie spodobał. Polecam również zapoznać sie z książką

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W razie czego moja przyjaciółka książkę ma, więc zawsze mogę pożyczyć, ale na chwilę obecną nie jestem zainteresowana :)

      Usuń
  2. Również nie podobał mi się film ,,Kocham Cię Beth Cooper" :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie płytki jak dla mnie :( Piąteczka!

      Usuń
  3. Wszystkie trzy filmy oglądałam. Dwa ostatnie też oglądałam na Polsacie i zgadzam się z opinią o 2, ale 3 bardziej mi się spodobała.
    Przyłączam się do komentarza na górze i zachęcam Cię do przeczytania "Intruza", ponieważ dla mnie książka jest dużo lepszy niż ekranizacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często mam tak, że dopiero po powtórnym obejrzeniu jakiegoś filmu podoba mi się on jeszcze bardziej i mam nadzieję, że w przypadku Morganów też tak będzie :)
      A jak odpisałam na komentarz wyżej- książką na razie nie jestem zainteresowana :(

      Usuń
  4. "Intruz" książkę bardzo miło wspominam - w końcowym etapie płakałam. Film - daleko mu do książki :( Drugiego filmu nie oglądałam, a trzeci już dawno :) Nie czekam na premierę :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam tylko ,,Intruza" i moim zdaniem książka jest jednak lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam wszystkie opisane przez Ciebie filmy :) Intruz zarówno w wersji książkowej, jak i filmowej nie za bardzo przypadł mi do gustu, choć i tak dla mnie jest najlepszy z tej trójki. Przyznam, że na "Słyszeliście o Morganach?" strasznie się nudziłam. Nie słyszałam wcześniej o "Dawcy Pamięci", ale już sprawdziłam co i jak. Zapowiada się całkiem ciekawie ( i do tego Alexander Skarsgard w obsadzie). Nic, tylko oglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam Morganów i bardzo miło mi się oglądało. Może nie jest to komedia na najwyższym poziomie ale z chęcią obejrzałabym jeszcze raz za jakiś czas :-)
    Z oglądania Beth Cooper zrezygnowałam po 20 minutach. Strata czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, ale jeśli już to zdecydowałabym się na ostatni :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam "Intruza" i bardzo mi się podobał. Mam w planach książkę;)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Intruza" bardzo lubię zarówno książkę jak i film ♥
    "Kocham Cię, Beth Cooper" też wspominam raczej negatywnie ;/
    A "Słyszeliście o Morganach?" nie widziałam, ale swego czasu bardzo chciałam obejrzeć. Skończyło się oczywiście tak, że pozostało na liście 'do obejrzenia'.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapraszam na konkurs http://xcookandlookx.blogspot.com/2014/08/stuletnia-gospoda-katarzyna-majgier.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapraszam na konkurs http://xcookandlookx.blogspot.com/2014/08/stuletnia-gospoda-katarzyna-majgier.html

    OdpowiedzUsuń