English Matters 47/2014 & Deutsch Aktuell 65/2014

Udostępnij ten post



Uwielbiam języki obce. Jęli tylko znalazłabym odpowiednio dużo czasu, jeszcze więcej motywacji i zaparcia to z powodzeniem mogłabym uczyć się kilku języków na raz. Dla mnie jest to coś fajnego, nie przymus czy obowiązek bo należy mieć dobre oceny, czy akurat znajomość języków się teraz przydaje. Mnie to zwyczajnie interesuje. Uczę się niestety tylko angielskiego i niemieckiego, i to na dodatek w szkole. Jednak kilka miesięcy temu uznałam, że nie chcę zmarnować wakacji leżąc i odpoczywając. Dlatego postawiłam na doszkolenie się z języków. I tutaj z pomocą przychodzi Wydawnictwo Colorful Media, które udostępniło mi dwa najnowsze wydania magazynów English Matters oraz Deutsch Aktuell.

                                  English Matters 47/2014


Magazyn do nauki języka angielskiego z ładną, typowo wakacyjną i kolorową okładką od razu przyciąga wzrok.  W środku znajdziemy 8 działów tematycznych: This and That, People and Lifestyle, Culture, Language,Science,Travel,Conversation Matters oraz Leisure, gdzie w nich wszystkich jest napisanych aż 12 artykułów! Zobaczymy tam m.in teksty :

  • o matematyce po angielsku
  • o dziwnych, nowatorskich i jakże ciekawych budowlach ( mnie urzekł wizerunek biblioteki z Kansas, która z zewnątrz przypomina półkę z książkami)
  • o tym jak to jest z tymi całymi tatuażami ( wywiad z tatuażystą Martinem Addisonem)
  • o złych chłopcach ( dla mnie angielskie bad boy brzmi zdecydowanie lepiej)
  • o inteligencji, gdzie autor obala mity na jej temat
  • o wakacyjnych podróżach na Maltę oraz za kulisy Brytanii
  • o tym co oglądają brytyjscy nastolatkowie
  • oraz borówka na torcie (wybaczcie, ale wolę borówki, a nie wisienki :D)- Lorde oraz analiza jednej z jej piosenek (której notabene słucham na okrągło). Autorka podaje swoją stronę internetową, gdzie znajdziemy więcej takich piosenek rozkładanych na czynniki pierwsze. Już tam byłam i słuchajcie- zaglądajcie: www.antyteksty.com ♥ Nie mam pojęcia, czy taki artykuł jest w każdym numerze, jednak byłoby super gdyby był :)


Ponadto do numeru dołączony jest dodatek "At the airport", wybrane artykuły do odsłuchania, oraz lista niektórych  słówek w formacie pdf. To wszystko można pobrać. Świetnie. Ja wydrukuję sobie listę słówek i będę wkuwać :D

                                                    Deutsch Aktuell 65/2014


Moja historia z językiem  niemieckim rozpoczęła się 4 lata temu w gimnazjum ( nie licząc dwóch pierwszych lat w podstawówce). Gdy wszyscy w klasie na niego narzekali, ja się świetnie bawiłam na lekcjach. Niemiecki lubię do dziś, jednak czytanie dłuższego tekstu w tym języku, było dla mnie dość trudne. Jestem jednak dość uparta, żeby się poddać, tak więc niektóre artykuły czytałam nawet godzinę ( dla porównania EM- 10-15 minut). Niemniej jednak- było warto. W końcu dla chcącego nic trudnego, chcę podszkolić mój niemiecki, więc ma mi się udać ;)

W Deutsch Aktuell działów tematycznych jest co prawda mniej bo 6, jednak dodatkowo w numerze znajdziemy ciekawą infografikę(?) o Oldze i Stefano, kalendarium  niemieckich wydarzeń, gratkę dla miłośnika filmów i książek, oraz cztery króciutkie teksty, na cztery różne tematy. Dla każdego coś dobrego.
Co do samych artykułów- znajdziemy tam:

  • aktora młodego pokolenia, który zwie się Elyas M.Barek ( nigdy o nim nie słyszałam, ale nieświadomie oglądnęłam film z jego udziałem. Kurczę, muszę odświeżyć sobie ekranizację "Miasta kości", bo kompletnie go nie kojarzę)
  • tekst dla miłośników świata modowego (na zdjęciu na dole, piękna sukienka)
  • coś dla pasjonatów podróży z kciukiem 
  • artykuł o zgubnych skutkach podróży po pijanemu
  • dla fanów motoryzacji - "Volkswagen investiert in Polen"
  • i znowu podróżniczo- malownicze miasteczko Ulm, gdzie urodził się Albert Einstein


W tym magazynie również dostępna jest wersja do odsłuchania kilku artykułów, oraz lista słówek do pobrania. Nie wspominałam wcześniej, lecz słuchanie jest dobre dla początkujących, aby mogli oswoić się z językiem i usłyszeć jego brzmienie. Super sprawa.

Jako, że jest to moje pierwsze spotkanie z magazynami od Wydawnictwa Colorful Media, chciałabym napisać, że gazetka wydrukowana jest na genialnym papierze, który nie podrze się przy pierwszej lepszej okazji, a zdjęcia są wysokiej jakości. Sądzę, że cena magazynu, jak na dwumiesięcznik, z przydatnymi i edukacyjnymi artykułami nie jest wygórowana. Poza tym wydawnictwo ma w swojej ofercie magazyny w kilku innych językach np. rosyjskim. Czyli tak jak wspominałam- każdy znajdzie coś dla siebie.

Za możliwość przeczytania magazynów i pomoc w nauce, dziękuję wydawnictwu Colorful Media.



11 komentarzy :

  1. English Matters z chęcią przeczytam, ale niemiecką wersję za nic. Jestem beznadziejna z tego języka, choć uczę się go od pięciu lat. Wiem, że nic bym nie zrozumiałabym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tę do angielskiego sama recenzowałam, ale niemieckiego za nic nie chciałabym się uczyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Angielskie magazyny tego wydawnictwa kuszą mnie od dłuższego czasu, natomiast po 6 latach męki z językiem niemieckim w szkole z pewnością nie poradziłabym sobie z przeczytaniem choćby jednego artykułu w tym języku... :) Mało jest w moim życiu rzeczy, których nie znoszę tak bardzo jak tego języka...

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedynie czytam ich rosyjskie czasopisma, gdyż innych języków nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiłaś mnie, ciekawe czy będą dostępne w empiku? Angielski i niemiecki i francuski kupiłabym od razu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Interesuje się tą gazetką już od dawna ale nigdy nie miałam okazji jej przeczytać, czas w końcu to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja bym z chęcią przeczytała rosyjski, niestety gdzieś wykasowałam mejla od Colorful Media:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Angielskie czasopismo tego Wydawnictwa już przeczytałam i jestem nim zachwycona. Co do niemieckiego to niestety, ale nie dałabym rady :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam nigdy tych magazynów, bardzo mnie ciekawią :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. zdecydowanie takie magazyny nadają się dla pasjonatów, ja osobiście wolę uczyć się na anglojęzycznych filmach i serialach;)

    OdpowiedzUsuń
  11. czytanie tego typu czasopism to świetny sposób na doszkolenie swojego językowego warsztatu

    OdpowiedzUsuń