Liebster Blog Award aż do znudzenia :)

Udostępnij ten post



Postanowiłam w końcu odpowiedzieć na pytania od dziewczyn, bo to wstyd tak obiecywać i kazać im tyle czekać :)) Tak więc jestem ;)


oxfordka

1. Czy kiedy za oknem pada deszcz masz chęć zrobienia czegoś "twórczego"? Np: przeczytanie książki, napisanie opowiadania, zaszycia się pod kocem z kubkiem kakao i oglądanie filmów? (tak wiem twórcze jak uj:D )
O dziwo, kiedy pada deszcz, wtedy mam największą wenę twórczą, największą chęć do sprzątania czy nauki :)) Warunkiem jest jednak pozostanie w domu :) Ale dobrą książką, czy filmem też  w taki dzień nie pogardzę ;D
2. Jest książka, której nie byłaś/eś w stanie doczytać do końca? Jaka to książka?
I od razu na myśl przychodzą mi "Piękne istoty". Co prawda przeczytałam książkę, ale z WIELKIM oporem :P
3.  W sklepie jest promocja na WSZYSTKIE książki. Możesz wybrać tylko 3. Jakie byś kupił/a?
Hmm ostatnio kupiłam "Rywalki" i "Niezgodną", takie moje must have. Może biografia Walta Disneya? Bo w normalnych warunkach odstrasza mnie ta cena :( 
Może "Tak blisko" Tammary Webber, którą to książkę mam ochotę bardzo, bardzo poznać. I może jeszcze ostatnią część Darów Anioła. Jeszcze niewydana, ale nie podałaś skonkretyzowanej daty tejże promocji :DD
4. Jaka pora roku bardziej sprzyja Twojemu czytelnictwu? 
Każda! :P
5. Wolisz wypożyczać książki czy kupować?
I to i to. W jednym i drugim przypadku są plusy i minusy. Byłoby super gdybym mogła kupować każdą książkę, która mi się zamarzy; przeczytać, położyć na półce i podziwiać ( ewentualnie powąchać przed czytaniem :)). Ale na razie wypożyczam książki w ogromnych, naprawdę ogromnych ilościach. Najbardziej tylko szkoda, gdy książka okazuje się naprawdę dobra, a tu trzeba ją oddać :(
6. Książka do której często wracasz?
Co roku w wakacje wracam do książek Janette Rallison. Nie wiem czy ktoś czytał chociaż jedną, ale są naprawdę rewelacyjne. Powracam do nich już od 3 lat? Jakoś tak :) Mam do nich sentyment :)
Oprócz tego mogę wracać do każdej, dosłownie każdej książki Nory Roberts :P


7. Prócz książek masz inne zainteresowania? typu gry, malowanie, sport?
Ja w ogóle to mam słomiany zapał do wszystkiego. Malowałam, wycinałam, robiłam bukiety kwiatów z bibuły, wyszywałam haftem krzyżykowym, robiłam bombki na choinkę i jajka wielkanocne z cekinów, malowałam "witraże" na antyramach i wiele, wiele innych, ale większość z tych moich umiejętności praktycznie zanikła :(
Do tej pory uwielbiam układać puzzle i grać w gry planszowe :) 


8. Czy masz jakieś blogi, które często odwiedzasz i śmiało możesz polecić?
Ohohohoho jest ich dużo naprawdę dużo :D
Jest kilka takich blogów, na które potrafię zaglądać codziennie po kilka razy sprawdzając, czy nie ma nowego posta :D 
Ale nie chcę ich tutaj wymieniać. Jeśli wchodzę i komentuję każdego lub prawie każdego posta to wiedz, że cenię sobie Twój blog :D A nawet jeśli nie komentuję, to i tak mogę lubić :)

9. Czy właśnie na blogspocie powstał Twój pierwszy blog? Czy może przed nim były jeszcze inne na innych stronach? Typu onet, pinger, blog4u?
Pamiętam jak przez mgłę, że coś tam próbowałam na onecie, ale blog nigdy nie powstał :)) To na blogspocie powstawały moje pierwsze blogi. Był z inspiracjami, opowiadanie, ten tutaj, którego notabene "zamroziłam" no i Czytelnia :D
10. W jakim województwie mieszkasz? (mam wrażenie, że samo południe przesiaduje na internecie a ja biedna jedyna z północy :D)
Oj no to chyba sobie jeszcze na północ poczekasz, bo ja z Podkarpacia :D
11. Pisarz z którym chciałbyś/ałabyś się spotkać?
Nora Roberts ! :d
Janette Rallison, Cassandra Clare, oraz autorki "Pięknych istot"- a tak, żeby je zlinczować :D


Molencja
1. W jakiej pozycji najchętniej czytasz książki?
Leżąc na łóżku :)
2. Co sądzisz o czytnikach e-booków?
Nie posiadam takowego, ale nic do nich nie mam. Na pewno pod pewnymi względami jest to fajne rozwiązanie. Jednak chociaż fajnie byłoby czytnik posiadać, to i tak nic nigdy nie zastąpi papierowej wersji książki :)
3. Jaki książki najbardziej lubisz czytać?
Romanse, kryminały i fantastykę :)
4.Czy lubisz coś przegryzać podczas czytania?
Oj lubię lubię :D Jest to zdecydowanie jedno z moich gorszych przyzwyczajeń :(
5.O jakiej porze dnia najczęściej czytasz?
Wieczorami.
6. Czy do czytania potrzebujesz ciszy, czy może wolisz, gdy w tle gra muzyka? A może inaczej?
Lubię ciszę i święty spokój. Nie potrafiłabym czytać, jak niektórzy np. w autobusach :)
7. Czy pamiętasz swoją pierwszą przeczytaną książkę?
Nie. Na pewno były to książeczki dla dzieci typu "Zosia Samosia", ale konkretnej nie pamiętam :))
8. Skąd pomysł na nazwę bloga?
Czytelnia Dominiki- nie jest to wyszukana nazwa :P Pomysł wziął się znikąd, w jeden z tych dni, kiedy naprawdę mi się nudziło. Wierzcie mi- wymyślanie nazw nie jest moją mocną stroną :D
9. Czy często oglądasz telewizję? Jeśli tak, to co?
Naprawdę w ostatnich miesiącach ograniczyłam oglądanie telewizji. Ale coś kosztem czegoś- teraz znowu więcej przesiaduję na laptopie i telefonie :( Jednak jeśli już włączę telewizor, to oglądam albo moje ulubione programy muzyczne, albo film, który akurat leci. Ostatnio był to Shrek w zeszły piątek :D
10. Jesteś typem pedanta czy bałaganiarza?
Jak mam gorszy dzień to czepiam się nawet tego, że ktoś położył moją torebkę nie tak jak powinna leżeć ( licho wie jak powinna :D). Ale raczej przedstawiam się jako bałaganiarz :D

Nie nominuję nikogo, ale jeśli ktoś jest chętny to zapraszam do zabawy :) Specjalnie dla Was wymyśliłam nawet specjalny zestaw pytań ;D

1. Jak oceniasz polski rynek wydawniczy?
2. Wymień 2-3 książki, które miały swoją premierę zagranicą, do Polski nie dotarły, a Ty koniecznie chcesz je przeczytać.
3.Czy w kręgu Twoich znajomych, znajdują się osoby, które zaczynają swoją przygodę z czytaniem i proszą Cię o pomoc w doborze książek? A może czytają od dłuższego czasu i to Ty się ich radzisz? :)
4.Ulubiona disneyowska bajka?
5.Budzisz się pewnego dnia i odkrywasz, że czas cofnął się 5 lat wstecz. Możesz przeżyć ten czas na nowo, wiedząc, że każda inna decyzja zmieni Twoje dotychczasowe życie. albo wrócić do swojego życia. Co robisz?
6. Jedna, lub kilka książek, które mógłbyś/mogłabyś mi polecić?
7. Jak w przyszłości widzisz swojego bloga?
8. Jak się czujesz gdy z kimś rozmawiasz, temat schodzi na książki, i nagle ta osoba oznajmia, że książki to zło, głupota, nie lubię czytać książek etc. ? Reagujesz jakoś czy wolisz pozostać "niewidzialny"? A może nie spotkałeś/aś się z taką sytuacja?
9.Autor, którego książki bierzesz w ciemno to...?
10. Interesowałeś/aś się kiedyś tym, skąd pochodzi i co oznacza Twoje imię, czy jakoś nigdy do tego nie dążyłeś/aś? Jeśli tak- zgadzasz się  z tą opinią?
11. Jeśli bym Ci powiedziała, że został Ci tydzień życia- co byś zrobił/a? Jakie miejsca odwiedził/a, z kim porozmawiał/a?

Jeśli zechcecie wziąć udział w zabawie i odpowiedzieć na moje pytania, koniecznie wklejcie potem linka, żebym mogła poczytać sobie Wasze odpowiedzi :)

Na razie nie mam żadnych zaległych nominacji do LBA, więc trochę sobie od tego odpoczniecie :D

10 komentarzy :

  1. Również posiadam jednego autora o którym pewnie większość nie ma zielonego pojęcia :D

    ja zaś do książki zazwyczaj włączam muzykę... Linkin Park, System Of A Down... Pitbull :D róznorodność :D potem mam problem bo jak kończę czytać książkę, a jakiś utwór miałam na powtarzaniu to automatycznie jak go słucham całą książkę sobie przypominam :D taki hobbit kojarzy mi się z jednym utworem Morgana Peiga :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet moich ulubionych piosenek nie mogę słuchać podczas czytania, jest to denerwujące :D

      Usuń
  2. Odpowiedzi :D http://literackafantazja.blogspot.com/2014/03/libster-blog-award-6.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właśnie też dlatego nie lubię wypożyczać z biblioteki, bo książka mi się spodoba, a muszę ją oddać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mimo to uwielbiam to uczucie, gdy wiem, że przede mną wiele osób czytało tę książkę i zostawiło na niej swój ślad :)

      Usuń
  4. Nie przeczytałam żadnej książki Nory Roberts ani Janette Rallison. Muszę to szybko zmienić. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Z przyjemnością odpowiedziałam na twoje pytania : )
    http://ksiazkowo-filmowyzawrot.blogspot.com/2014/03/lba.html

    OdpowiedzUsuń