Nora Roberts- "Czarne wzgórza"

Udostępnij ten post






Autor: Nora Roberts
Tytuł: "Czarne wzgórza"
Rok polskiego wydania: 2011
Ocena: 10+/10
Zdjęcie okładki pochodzi z: http://lubimyczytac.pl/









Drogi czytelniku, droga czytelniczko,
Wyobraź sobie własne wakacje w mieście, gdzie wszyscy wiecznie się spieszą, nikt nie zna ludzi z imienia i nazwiska, obojętnie mijając ich na ulicy. Miasto, które tętni życiem, lecz brakuje Ci w nim spokoju, ale jednocześnie kochasz spędzać tam czas.

Teraz z drugiej strony- wieś, miejsce gdzie wszyscy wiedzą o sobie wszystko- to o której, wyszedłeś i wróciłeś do domu, kto z kim randkuje, jaki jest Twój ulubiony serial telewizyjny. Piękne, niczym niezniszczone pola, lasy,góry, dużą ,otwartą przestrzeń. Zwierzęta- zarówno te udomowione jak i dzikie. Miejsce, gdzie dzieci huśtają się huśtawkach, pomagają mamie w kuchni lub tacie przy różnych naprawach. Niczym niezmąconą ciszę, czas który ślimaczo płynie. Niesamowite wakacje, prawda?
A teraz wyobraź sobie, że w którymś z tych miejsc możesz zamieszkać. 
Co wybierasz?

  Nowy Jork to dla Coopera miejsce, gdzie się wychował. Los jednak zmusza go do krótkich wakacji u dziadków, których nie zna. Wieś? Farma? Dla nowojorskiego, jedenastoletniego chłopca, to chyba najgorsza z możliwych opcji. Nie ma telewizora, ani własnych kolegów- co tam będzie robił? Wkrótce poznaje Lil- córkę znajomych dziadków, dla której góry, dzikie zwierzęta i wieś to wszystko co zna i kocha.
Więź między nimi zacieśnia, się a symbolem ich spotkania staje się puma. Cooper jednak wyjeżdża. Po latach, wraca do Dakoty Południowej, i zastaje tam szaleńca czyhającego na życie Lilian. Jako były policjant, stawia sobie za cel ochronę dziewczyny. Poza tym młodzieńcze uczucie, które ich połączyło, chyba jeszcze nie wygasło. Jednak czego szaleniec, może chcieć od Lil? A może chce ją zabić ze względu na rezerwat, który ona prowadzi? 

  Książka podzielona jest na trzy części- dzieciństwa, czasów studenckich, oraz życia dorosłego. 
Dwie pierwsze części pozwalają nam poznać oboje bohaterów z perspektywy dziecka, oraz młodego dorosłego. Jednak to ostatnia , a zarazem najdłuższa z nich opisuje teraźniejszość i wątek zarówno kryminalny jak i romantyczny.

  Nora Roberts maluje słowami. Piękne opisy Dakoty Południowej, które stworzyła, pozwoliły mi naprawdę wczuć się w ten klimat. Góry, dzikie zwierzęta, malownicze wschody i zachody słońca- to wszystko było niesamowite. Na tyle, że pozwoliłam sobie pomarzyć, że może kiedyś uda mi się odwiedzić te tereny...

  Bohaterowie to.. po prostu bohaterowie wykreowani przez Norę Roberts. I właśnie te klimaty lubię najbardziej. Niby wszystkie osoby z książek pani R., są do siebie podobne, a jednocześnie tak różne.

  Zauroczyła mnie bezgraniczna miłość Lil do zwierząt. Dzikich. Jej rezerwat to miejsce dla zagrożonych gatunków nieudomowionych stworzątek. A może powinnam napisać- stworząt- bo pumy czy pantery to raczej nie zwierzaczki, z którymi można chodzić na spacery. To było naprawdę niesamowite. To oddanie, ta ufność.

  Reasumując- "Czarne wzgórza" to jedna z najlepszych książek Nory Roberts, jakie miałam okazję przeczytać. Kobieta w niebezpieczeństwie + facet, który za wszelką cenę chce ja ochronić= wątek miłosny, który tutaj jest świetnie wpleciony w intrygę. Książkę polecam wszystkim fanom Nory Roberts, którzy jeszcze nie mieli okazji do przeczytania jej. Dla osób, które nie znają Nory- uważam, że ta książka, jest idealna, jeśli chcecie udać się na pierwsze spotkanie z pisarką. 

Recenzja bierze udział w wyzwaniach:

8 komentarzy :

  1. Czytałam jedną książkę Nory i była średnia, ale ta brzmi zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo kusząca pozycja :) nie poznałam jeszcze pióra tej pisarki, wiele o niej czytałam, mam nawet na półce jedną jej książkę - jeszcze nie czytaną. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do przeczytania :)
      A mogę wiedzieć jaki tytuł ? :)

      Usuń
  3. Pani Nory nie czytałam nic. Więc najwyższa pora to zmienić! ;>

    P.S.: dodałam Cię do obserwowanych, sama się zastanawiam dlaczego dopiero teraz?! przecież odwiedzam często :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z przyjemnością sięgnę po tę książkę : )
    Pozdrawiam : >

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę w końcu przeczytać coś nory roberts !
    http://anonymous-reader-reviews.blogspot.com/2014/02/konkurs.html - zapraszam na konkurs

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś nie mogę się przekonać do twórczości Roberts. Kilka razy się sparzyłam i trudno mi się przełamać. Ale będę próbować.

    OdpowiedzUsuń