Liebster Blog Award

Udostępnij ten post

I po raz kolejny zostałam nominowana do LBA. Tym razem przez  Lustitię .
Znalazłam się na liście nominowanych i otrzymałam takie pytania, że naprawdę zabrakło mi słów. Oczywiście w pozytywnym znaczeniu. Niektóre pytania są trudne, i ciężko było mi na nie odpowiedzieć, ale jakoś przebrnęłam i zaczynamy :))


1.Cofasz się o 375 lat, by podarować Ludwikowi XIV (jedną!) współczesną nam książkę. Co otrzymałby od Ciebie król Francji?
Może nie będę orginalna, ale z pewnością byłoby to "Igrzyska śmierci", albo "W pierścieniu ognia".
Jako, że ma być jedna to wybieram "Igrzyska śmierci", no bo jak czytać trylogię, to od początku :)
Myślę, że Ludwik XIV byłby zachwycony :)
2.Znana gwiazda filmu/piosenki/sportu prosi Cię o napisanie jej biografii. Czyją propozycję przyjęłabyś i dlaczego?
Hmm, lubię kilka piosenkarek i piosenkarzy, aktorów i aktorek, ale nie jest tak, że jestem fanką jakiegoś jednego aktora/ piosenkarza. Wyjątkiem może być tutaj Nora Roberts- jednak nie napisałabym jej biografii. Dlaczego? Wolałabym przeczytać taką wersję, nie spod moich palców, tylko kogoś innego. A najlepiej to samej autorki ^^
3.Wydajesz swoją pierwszą książkę. Jaki to gatunek?
Zdecydowanie romans z wątkiem kryminalnym, albo kryminał z wątkiem romantycznym. Jak kto woli :)
4.Idealne miejsce na samotny 3-dniowy wypad to...(zaginamy czasoprzestrzeń-podróż do Buenos Aires trwa tyle samo co do Warszawy)
O jejku. Chętnie zwiedziłabym Hiszpanię, Paryż, Wenecję- nie mam określonych miejsc, które chciałabym odwiedzić. I tak samej.. Nie to nie dla mnie :) Preferuję wypady z przyjaciółmi. Jak chcę pobyć sama to zamykam się w swoim pokoju i czytam, albo odwrotnie- wychodzę na spacer :)))
5.Giuseppe Verdi cierpi na brak weny. Potrzebuje inspiracji do nowej opery, więc pyta Cię o twój ulubiony utwór. Co mu proponujesz?
To jest piosenka, stosunkowo młoda, jednak mogę jej słuchać godzinami, i nigdy nie mam wrażenia, "przesytu"
James Arthur-Impossible
I druga -polska:
Nie wierz mi, nie ufaj mi w wykonaniu Natalii Kukulskiej ♥
6.Książka z dzieciństwa, która wzbudziła w tobie(wtedy) największe wzruszenie?
"Mała księżniczka" Frances Hodgson Burnett
Losy małej Sary były naprawdę wzruszające, a skoro o tym mowa, chyba muszę sobie tą książkę odświeżyć :)
7. Jaka cecha jest według ciebie najważniejsza w osobowości człowieka?
Szacunek dla drugiego człowieka i dla jego pracy.
8. Jaką nadludzką mocą chciałabyś dysponować?
Zawsze chciałam mieć coś w stylu czapki- niewidki. Bycie niewidzialnym ( w dosłownym tego słowa znaczeniu), to jest dopiero coś :D
Na drugim miejscu umieściłabym dopiero moc czytania w myślach ^^
9. Podaj proszę swój ulubiony cytat. :)
Z ulubionymi cytatami, mam osobny zeszyt, ale takim, którego używam czasem, aż nazbyt często jest:
"I niech los zawsze Wam sprzyja"
10.Przez miesiąc musisz być zastępcą ( czy jak kto woli nawet prawą ręką) jakiegoś polskiego polityka. Na szczęście możesz wybrać, z kim będziesz współpracować. Kogo wybierzesz? (nie musisz tłumaczyć dlaczego)
Zupełnie nie interesuję się polityką, to dla mnie czarna magia, więc nie wskażę, nikogo konkretnego :)
11. Weź książkę, która akurat leży najbliżej Ciebie. Otwórz na stronie 58 i przepisz tu pełne zdanie zaczynające się najbliżej 5 linijki (od góry)
"Dostałem nauczkę" "Piękne istoty" ( Tak tak -dalej je męczę -,-)

Przepraszam, że tak późno odpowiedziałam na nominację :))

Mam jeszcze 3 nominacje- pamiętam o Was :)
Pojawią się w najbliższym czasie :))

A i jeszcze jedno- za chwilę na pasku  bocznym pojawi się ankieta. Mam kilka naprawdę fajnych książek do czytania, i nie wiem od której zacząć :)
Dlatego proszę Was o pomoc- ta która zbierze najwięcej głosów, zostanie przeczytana jako pierwsza :D




16 komentarzy :

  1. fajne odpowiedzi;) Piękne Istoty takie złe? w ankiecie już zagłosowałam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety tak- już chciałabym się powyżalać na temat tej książki, i nie mogę bo jeszcze jej nie skończyłam :((
      dziękuje za głos ;))

      Usuń
  2. Fajne pytania na pierwsze trzy sama bym z chęcią odpowiedziała :D
    czytając słowo "fajne książki" wytrzeszczyłam oczy gdy zobaczyłam w nich Królowa lata. Nie męczyłam jej tak jak Fionavarski Gobelin czy tak jak Ty Piękne Istoty - bo też szły mi jak krew z nosa... ale mi się nie podobała ta książka. Głos oddany oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie wiem czy "Królowa lata" jest ciekawa, z takiej racji, że jej jeszcze nie czytałam :P
      Ale spodobał mi się opis, wypożyczyłam, a teraz nie mam pojęcia co wybrać :)))
      dziękuję !

      Usuń
    2. Oxfordka - w takim razie zapraszam do zabawy i Ciebie! Możesz czuć się nominowana. :)

      Usuń
  3. Racja, ciężki wybór za którą książkę najpierw się zabrać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje za udział w zabawie i za odpowiedzi. Przypomniałaś mi o "Małej księżniczce" - jejku, faktycznie to też była wzruszająca książka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie :)
      jak tylko złapię w bibliotece, to sobie odświeżę :D

      Usuń
  5. Kotek mnie rozbroił :)
    Kochana, tak napisz post o sobie, blogu, tematyka jaka chcesz i podeślij mi na mojego maila:
    pelc.barbara@wp.pl
    Twój post ukaże się w dniu piątek, a mój w sobotę. Buziaki, pozdrawiam.
    Cieszę się na ten weekend papa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, to napiszę coś do końca tego tygodnia ( mam nadzieję, że może być? :P) i wyślę :)

      Usuń
  6. Fajne odpowiedzi i pytania. :) Już zagłosowałam w ankiecie. Widzę właśnie, że masz ciężki wybór. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję !
      A wybór trudny, trudny :D

      Usuń
  7. Spokojnie masz czas do 13 marca, a 14-16 zrobimy weekend, chyba, że nie zdążę przeczytać książki. Jeszcze nie zaczęłam jej czytać :)))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście postaram się jak najszybciej, ale z niczym się ostatnio nie wyrabiam:)

      Usuń
    2. Aaaa, no to luzik, faktycznie mam jeszcze trochę czasu :)))

      Usuń