Liebster Blog Award

Udostępnij ten post



Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 10 pytań, otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób(informujesz ich o tym) i zadajesz im 10 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.




Jest to moja kolejna już nominacja. Tym razem zostałam nominowana przez Izę , której bardzo dziękuję za wyróżnienie :D

1. Czy znasz przypadek, gdy film/serial na podstawie książki był lepszy od jej papierowej wersji? Jaki?
Jako, że seriali nie oglądam, pozostały mi tylko filmy, ale takowego sobie nie przypominam. "Igrzyska śmierci" były dobre, a nawet bardzo dobre, jednak książki nie przebiły.
2. W jakiej książce spotkałaś/eś się z najbardziej irytującym głównym bohaterem i kto to był?
W przypadku takich pytań zawsze mam kłopot. Właśnie wtedy mój mózg nie może przypomnieć sobie żadnej książki, która pasowałaby do pytania :(
Chociaż jak tak teraz myślę mogła być to Lexie z "Prawdziwego cudu" N.Sparksa.
3. Wolisz narrację pierwszo- czy trzecioosobową?
Zdecydowanie pierwszoosobową.
4.Czy jest taka książka, której nie przeczytałaś/eś i się tego wstydzisz? Jaka?
Oj, żeby tylko jedna :)
"Ania z Zielonego Wzgórza"- i wszystkie powiązania, cała seria o Harrym Potterze oraz kilka lektur szkolnych. Dużo tego :)
5.Najciekawsza lektura szkolna?
Tutaj się muszę rozdrobnić i podzielić na pewne kategorie:
klasy 1-3: "Dzieci z Bullerbyn", "Piątka z Zakątka"
klasy 4-6: "Mała księżniczka", "Szatan z siódmej klasy"
gimnazjum: "Quo Vadis"
6. W skali 1-10, w jakim stopniu zwracasz uwagę na okładki książek?
8/10
Dla mnie okładka to połowa sukcesu jaki może odnieść książka.
7.Trzymasz się raczej jednego gatunku książek, czy ciągle szukasz czegoś nowego?
Powoli staram się czytać coś  z wielu gatunków, nie ograniczając się tylko do jednego, chociaż efektów powalających nie widać :(
8.Ile książek czeka na przeczytanie w Twojej biblioteczce? Podaj 3 tytuły.
Hmm idąc po kolei to są to:
* J.D Salinger-" Buszujący w zbożu"
*Carola Dunn- "Tajemnica ogrodu zimowego"
*Becca Fitzpatrick-"Finale"
9.Byłaś/eś na jakichkolwiek Targach Książki? Jak to wspominasz?
Niestety nie, mam nadzieję, że uda mi się pojechać w tym roku :)
10. Co Cię najbardziej irytuje w książkach?
Nie lubię obszernych opisów, czegoś co jest zupełnie niepotrzebne ; nieodpowiedniej czcionki oraz literówek w tekście. Boże co za koszmary :D


Bardzo fajne odpowiadało się na pytania Izy, jeszcze raz bardzo dziękuję :)
Teraz jak widać czas na moje pytania:

1. Twoje ulubione miejsce do czytania to...
2. Wolisz książki kupować, wypożyczać a może idziesz z duchem czasu i wybierasz e-booki?
3. Wyobraź sobie, że daję Ci w prezencie dar podróżowania do książek. Jaką książkę byś odwiedził/a?
Wybierz maksymalnie 3 tytuły.
4. Twoja ulubiona okładka książki to...? ( maks. 3 okładki)
5.Autor, który miał ciekawy pomysł na książkę, ale okazała się ona totalną katastrofą to...? 
6. Czy przy zakładaniu bloga, to jakiś inny blog był dla Ciebie inspiracją?
7. Jeśli spytałabym Cię, o sposób na radzenie sobie z blogowym kryzysem ( brak czasu/ chęci na czytanie/pisanie recenzji) co byś mi poradziła? Znasz jakieś skuteczne sposoby, czy uważasz, że takie momenty najlepiej przeczekać? A może nie zdarzyło Ci się mieć takiego kryzysu?
8. Czy są takie strony internetowe, poświęcone czytaniu, które często i chętnie odwiedzasz? Jakie?
9. "Pokój bez książek, jest jak ciało bez duszy". Czy zgadzasz się z tym stwierdzeniem?
10. Wyobraź sobie, że budzisz się 100 lat później, licząc od dnia dzisiejszego. Co znajduje się na Twojej liście do zrobienia/ obejrzenia w tych czasach? 

Moje pytania, są praktycznie czysto książkowe, ale myślę że to nie przeszkodzi nominowanym w odpowiedzi na nie :) I tutaj nagnę troszkę zasady, gdyż nie nominuję 11 blogów, a tylko 3- niedawno poznane z którymi polubiłam się od razu :) Oto one:

http://literary-land.blogspot.com/
http://somethingmorethanbooks.blogspot.com/
http://ksiazki-moim-okiem.blogspot.com/

Wszystkich chętnych, którzy mają ochotę przyłączyć się do zabawy i odpowiedzieć na moje pytania- również serdecznie zapraszam :)

Jestem też ciekawa odpowiedzi Izy, ale zgodnie z zasadami( już jedną nagięłam i wystarczy :P) nie mogę nominować osoby, która mnie nominowała. Ale jeśli znalazłabyś chwilkę czasu, chętnie poczytałabym Twoje odpowiedzi :D


12 komentarzy :

  1. Ha! Też uważam, że "Quo Vadis" jest najlepszą lekturą w klasach gimnazjalnych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie się z tym zgadzam! W liceum za to prym wiedzie "Potop", który jest zresztą genialny jak cała Trylogia. O "Krzyżakach" nawet już nie wspomnę. :) Kurde, cały Sienkiewicz jest genialny. :P

      Usuń
    2. A ja "Krzyżaków" miałam na lekturę już w 2 gimnazjum bodajże, ale nie przeczytałam jej do końca, bo mnie zwyczajnie nudziła :) A "Potop" najwyraźniej jeszcze przede mną :D

      Usuń
  2. Moim zdaniem ekranizacja Chłopca w pasiastej piżamie była genialna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oglądałam jeszcze, ale dużo osób chwali tą ekranizację.

      Usuń
  3. świetne odpowiedzi! choć "Quo..." w ogóle mi sienie podobał...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki, że zechciałaś wziąć udział w zabawie ;* Co tam, że teoretycznie nie mogę, chętnie odpowiem na Twoje pytania, skoro jesteś ciekawa odpowiedzi :)
    1. Moje ulubione miejsce do czytania to albo wanna (podczas dłuuugich kąpieli z pianą), albo mój pokój po prostu - częściej czytam w tym drugim, bo rodzina dostałaby szału, gdybym codziennie blokowała łazienkę na parę godzin ;)
    2. Zdecydowanie wolę kupować, chociaż mój portfel uważa inaczej ;) Za ebookami nie przepadam...
    3. Albo "Tylko dla wybranych" Kate Brian, albo Pottera, albo "Pretty Little Liars" - najlepiej, gdybym mogła się też stać którąś z głównych bohaterek: odpowiednio - Noelle, Hermioną i Arią ;)
    4. Zdecydowanie "Pragnienie" Carrie Jones oraz "Błękit szafiru" Kerstin Gier
    5.Raczej nie ma takiej książki, która okazałaby się katastrofą, ale zmarnowane pomysły to na pewno "Delirium" Lauren Oliver i "Przędza" Gennifer Albin
    6. Szczerze mówiąc, każdy blog był dla mnie inspiracją - też chciałam podzielić się z innymi swoją opinią, zdobywać czytelników... :)
    7. Chociaż prowadzę bloga dość krótko, to zdarzyło mi się mieć taki moment - wtedy najlepiej zwolnić i do niczego się nie zmuszać - wyłączyć bloggera i odpocząć :)
    8. Oprócz blogów to chyba tylko lubimyczytac.pl :)
    9. Całkowicie się zgadzam! Jak w pokoju nie ma książek, to znaczy, że czegoś mu brakuje :)
    10. Ooo, tym pytaniem to mnie zagięłaś ;) Myślę, że musiałabym sprawdzić, co nowego pojawiło się w tych czasach i wszystkiego po kolei spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja ciekawość została zaspokojona ^^
      Ja osobiście nie lubię czytać w wannie- a poza tym nawet jeśli bym tak robiła to moja rodzina tez by dostała szału pewnie :D

      Usuń
  5. Świetne pytania i odpowiedzi ;) Quo vadis - oj zgadzam się, zgadzam ^.^
    Dziękuję za nominację! Bardzo się cieszę i w wolnym czasie na pewno odpowiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację i już odpowiedziałam na twoje pytania :) Odpowiedzi możesz zobaczyć na blogu. No i mam nadzieję, że znajdziesz chwile, aby odpowiedzieć również na moje ;3
    http://literary-land.blogspot.com/2014/01/liebster-blog-award-nowa-autorka-bloga.html

    OdpowiedzUsuń