Cassandra Clare- "Miasto szkła"

Udostępnij ten post

Miasto szkła - Cassandra Clare




Autor: Cassandra Clare
Tytuł: "Miasto szkła"
Seria: Dary Anioła #3
Rok polskiego wydania: 2010 --- 2013
Moja ocena: 10/10
Zdjęcie okładki pochodzi z :  http://lubimyczytac.pl/









W trzeciej części Darów Anioła, pani Clare przenosi nas w zaczarowany i magiczny świat Idrisu. Razem z bohaterami przybywam także ja, zaciekawiona, ale zarówno trochę przestraszona co też mnie tu spotka. Może się zawiodę? A może jednak nie? Czym zaskoczy mnie autorka?
No bo Jace i Clary nadal są rodzeństwem- prawda? Nie no to nie może być prawda. Oni muszą być razem i koniec kropka. 
A co z matką dziewczyny? Jaki jest sposób, żeby ją wybudzić z tej magicznej śpiączki?
Stawiam pierwsze kroki w Idrisie, i już wiem, że przepadłam. Bo tutaj jest magicznie. A wszystko jakby wyjęte z bajki. Przepiękny krajobraz, namalowany głęboko nasyconymi kolorami. Raj na Ziemi.
Jest jednak za pięknie, aby to wszystko było prawdziwe. No bo coś tu nie pasuje. Wiem, że autorka mnie nie zawiedzie, i nie poprowadzi wątłej i nijakiej akcji. Coś się stanie. Czuję to. Tylko jeszcze nie wiem co...


Trzeci tom serii mnie nie zaskoczył.  Wiedziałam, że pani Clare nie zawiedzie, ani mnie, ani reszty swoich czytelników, i utrzyma genialny poziom książki. Tajemnicą było tylko, to co się tutaj wydarzy. Jakich nowych bohaterów poznam? Jaki wpływ, będą oni mieli na Clary czy Jace'a? Jakie tajemnice skrywa Idris?
Bo nawet w najpiękniejszych miejscach na Ziemi, one są. I czasem "wyskakują" znienacka i całkowicie odmieniają ludzi.

Autorka rozwiązuje niektóre tajemnice, ale też zapuszcza wici nowych. Sprawdza czytelnika. Podsyca w nim zaciekawienie. Bo jeśli ktoś dotarł to trzeciego tomu, to możemy mówić tylko o naglącej ciekawości.

Każda część Darów Anioła, które do tej pory miałam przyjemność przeczytać była rewelacyjna. I każda utrzymywała poziom. Zdarzały się drobne mankamenty, ale nie przeszkadzało to w zrozumieniu treści.
Jestem pełna podziwu dla twórczości pani Clare. Szanuję, podziwiam i po części zazdroszczę.
Jeśli miałabym podsumować wszystkie trzy tomy- nie wahałabym się ani chwili. Zasługują one na najwyższą ocenę.

6 komentarzy :

  1. Ciągle przede mną pierwszy tom ..

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś się skuszę na tą serię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poczekam, aż trochę ucichnie o tej serii i z pewnością się zabiorę, ale najpierw muszę nabyć egzemplarze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie,to dzięki filmowi zrobiło się o serii głośno, i jestem temu w sumie wdzięczna, bo tak się dowiedziałam o Darach Anioła ;)))

      Usuń