Tydzień z literaturą dziecięcą i młodzieżową

Udostępnij ten post

Wiem, wiem, miała być recenzja, ale książka leży przeczytana, a ja weny do pisania nie mam ;(
Jednak przeglądając blogi, natknęłam się niedawno na fajną akcję, do której serdecznie Was zapraszam ;)
Mowa tutaj o zabawie "Tydzień z literaturą dziecięcą i młodzieżową" organizowaną przez Mery z Gwiazdowego Gościńca .
Dlatego chcę przybliżyć Wam lekturki, w których ja się zaczytywałam 5-6 lat temu, i do których chętnie wracam ;)

Dzieci z Bullerbyn - Astrid LindgrenSpotkanie nad morzem - Jadwiga Korczakowska


O "Dzieciach z Bullerbyn", "Spotkaniu nad morzem" i kilku innych książkach mieliście okazję przeczytać w wywiadzie . Uwielbiałam czytać niesamowite przygody Lisy, Lassego, Anny czy reszty dzieciaków z Bullerbyn.  A jak tak teraz patrzę to niewiele pamiętam z przygód Danusi. Kategorycznie muszę odświeżyć sobie pamięć ;)
Piątka z Zakątka - Krystyna Drzewiecka                         Mała księżniczka - Frances Hodgson Burnett


"Piątkę z Zakątka" dostałam w prezencie od rodziców , i egzemplarz ten ciągle leży na półce w moim pokoju. Moją ulubioną postacią była zdecydowanie Magda ( to ta w fioletowej spódnicy na okładce ;D) Wiem też, że są dalsze przygody piątki przyjaciół, których jeszcze nie czytałam ;)
"Mała księżniczka" to książka obowiązkowa. Historia małej Sary zasmuca, wzrusza i jest piękna. Do tej pory pamiętam, że była to pierwsza lektura w czwartej klasie podstawówki. Pamiętam też bibliotekę, w której "Mała księżniczka" została wypożyczona, i te długie godziny które spędziłam na jej czytaniu :)
Przygody Tomka Sawyera - Mark Twain                    Szatan z siódmej klasy - Kornel Makuszyński

Lekturę Tomka Sawyera niedawno po części sobie odświeżyłam, pomagając bratu w zadaniu domowym ;) "Szatana z siódmej klasy" przeczytałam jednym tchem, tak bardzo książka mi się podobała. Była to lektura w szóstej klasie podstawówki ;D

                    Jacek, Wacek i Pankracek - Mira Jaworczakowa 

"Ten obcy" na zdjęciu ma tak zniszczoną okładkę jak mój egzemplarz ;) Te dwie książeczki pochodzą z babcinej biblioteczki. Pożyczyłam, przeczytałam i już nie oddałam ;))

Nieznane przygody Mikołajka - Jean-Jacques Sempé                  Nowe przygody Mikołajka. Tom 2 - Jean-Jacques Sempé

Łapka w górę kto zaczytywał się w przygodach Mikołajka ;)) Ja zdecydowanie podnoszę rękę wysoko do góry. Najlepsze opowiadanie to było to co tata Mikołajka ukradł mu rower.  Genialne !
;)))

Detektyw Pozytywka - Grzegorz Kasdepke          Pamiątki detektywa Pozytywki - Grzegorz Kasdepke

Również opowiadania pana Kasdepke o detektywie Pozytywce zawładnęły moim sercem. Pierwsze były pojedyncze opowiadania w szkolnych podręcznikach, później całe książeczki. Jednak brakuje mi chyba dwóch do kolekcji ;) Kto czytał ?? ;P

Mogłabym tutaj jeszcze doliczyć baśnie Andersena i braci Grimm, bo je też darzę wielkim sentymentem.

Miał wyjść krótki post, który się dość rozciągnął :)
myślę że będzie chociaż jedna osoba, która poczyta moje wypociny ;)






buziaki ;*

15 komentarzy :

  1. Szatan z siódmej klasy to na prawdę świetna książka :) Dzieci z Bullerbyn również miło wspominam ;)
    Oh.. w czwartej klasie omawialiśmy Ten Obcy.. Również świetna książka ..
    Detektyw Pozytywka? Dowiedziałam się o nim dopiero z takiego postu tylko o kogoś innego. Dziwne. W ogóle Go nie kojarzę..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to szkoda, bo Detektyw Pozytywka jest naprawdę warty poznania ;D

      Usuń
  2. Ach te wspomnienia! 'Dzieci z Bullebryn' (mam nadzieje, ze dobrze napisałam) są moim numerem jeden!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *Bullerbyn ;)
      ach, kto ich nie czytał ? ;D

      Usuń
  3. Ja Szatana z siódmej klasy i Tego Obcego również bardzo lubiłam :) A Dzieci z Bullerbyn to już klasyka ;) Mam gdzieś jeszcze egzemplarz tej książki, więc może sobie ją wkrótce przypomnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieci i Mikołajek - to były coś książki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzieci z Bullebryn uwielbiam, już chyba z tysiąc razy czytałam te książkę :) w ogóle jeśli chodzi o literaturę dla dzieci i młodzieży to jest wiele godnych uwagi tytułów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest jeszcze kilka takich książek, których nie czytałam i muszę to koniecznie nadrobić ;D

      Usuń
  6. Dzieci z Bullerbyn i Przygody Tomka Sawyera:)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Ten obcy" - jak ja go uwielbiałam, reszta równie bardzo kochana i ciekawa:)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja muszę przeczytać kontynuację , bo podobno jest ;)

      Usuń
  8. Witam serdecznie,
    Chciałabym przedstawić dwie facebookowe zabawy. Mam nadzieję, że nagrody przypadną komuś do gustu i zechce się przyłączyć :) Ponieważ już niedługo święta, w jednej z tych zabaw do wygrania są książeczki dla dzieci o tematyce świątecznej. Wygrywają aż trzy osoby! W drugiej rozdawajce również wygrywają trzy osoby, za to nagrodami będzie wspaniała pamiątka w formie zdjęć w krysztale! Z całą pewnością warto wziąć udział. Zasady są niezwykle proste i w bardzo łatwy sposób można zdobyć fajne nagrody :)
    Nie chce nadużywać gościnności i nie będę wklejała tutaj linków. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to serdecznie zapraszam na mój profil, tam znajdują się blogi "Książeczki synka i córeczki" oraz "Babylandia". Banerki znajdują się na paskach bocznych. Klikając w nie traficie na te rozdawajki :)
    Od razu chcialabym bardzo przeprosić za tą autopromocję. Wiem, że wiele osób ma czegoś takiego po dziurki w nosie, jeszcze więcej z pewnością uważa to za brak wychowania czy też szacunku. Ja z całą pewnością mam w zamierze jedynie poinformowanie choć grupki ludzi o tych zabawach. Wiele takich osób dziękuję mi za informacje, ponieważ inaczej nie mieliby o niej pojęcia. Mam nadzieję, że w tym przypadku będzie tak samo :)
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zastanowię się nad zabawą z zdjęciami w krysztale ;D

      Usuń
  9. "Małą księżniczkę" planuje sobie odświeżyć :)

    OdpowiedzUsuń