Filmowa Dominika- "October Baby"

Udostępnij ten post

 
   "October Baby" to opowieść o dziewiętnastoletniej Hannah, która dowiaduje się że została adoptowana, a na dodatek jest wynikiem nieudanej aborcji. Wyrusza w podróż, która- jak ma nadzieję, pomoże jej znaleźć odpowiedzi na jej pytania i odszukać biologiczną matkę.
Czy uzyska ona odpowiedź,na to dlaczego matka poddała się aborcji?

   Usłyszałam o tym filmie stosunkowo niedawno, bo kilka miesięcy temu. Tematyka mnie zaciekawiła, ale obejrzenie filmu, zostawiałam "na później". Zawsze było coś co stawało na przeszkodzie. Ale się zaparłam i seans już za mną. I nie żałuję.

   Film porusza trudny temat aborcji, adopcji, akceptacji. Wiele z nas często czuje, że nie pasuje do określonej grupy, albo czuje się wykluczone z powodu swoich pasji i zainteresowań. Czyż nie?

   Film jest w większości smutny, wzruszający i skłaniający do przemyśleń. Jednak w żadnym wypadku nie ma tutaj melancholii. Są zabawne sytuacje, które bawią, i sceny przy których się wzruszamy.
Sama miałam kilka takich momentów, kiedy płakałam ze wzruszenia.

   Co do bohaterów praktycznie nie mam zastrzeżeń. Rachel Hendrix jako Hannah podobała mi się. Mogłabym się jedynie przyczepić do Jasona( Jason Burkey) przyjaciela bohaterki. Nie pasował mi jakoś.

   Film oceniam bardzo dobrze. Jak na pierwszy film o takiej tematyce, który oglądałam to wypadł całkiem nieźle :)  Uważam, że watro poświęcić te niecałe dwie godziny, aby zapoznać się z filmem :)





Reżyseria: Andrew Erwin, Jon Erwin
Premiera: 28.10.2011 (świat) (ja oglądałam z napisami)
Czas trwania: 1 godz. 47 min.
Główne role: Rachel Hendrix, Jason Burkey, Jasmine Guy, John Schneider
Moja ocena: 9/10

 

5 komentarzy :

  1. Wrzucam go do lity "do obejrzenia". Lubię takie filmy, a Twoja pozytywna ocena przekonuje mnie by go obejrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym go kiedyś obejrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi bardzo ciekawie. Nie słyszałam dotychczas o tym filmie, ale chętnie go obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś mi się obiło o uszy o tym filmie, chętnie bym obejrzała :)

    OdpowiedzUsuń